VDSL - WDSL
Fra : Kenneth

Dato : 14-01-03 11:07

Hey..

Er der nogle som ved hvornår der kommer VDSL og/eller WDSL ud til den
private forbruger???

Altså ud til hele danmark, og ikke kun til dem som bor i kbh.

Har set at der en en forening på frederiksberg som tilbyder 100MB HVER
VEJ..nice

VH

Kenneth

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-01-03 19:44

"Kenneth" <kblouner@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogle som ved hvornår der kommer VDSL og/eller WDSL ud til den
> private forbruger???
> Altså ud til hele danmark, og ikke kun til dem som bor i kbh.

Aldrig

> Har set at der en en forening på frederiksberg som tilbyder 100MB HVER
> VEJ..nice

Det er ikke VDSL

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Jens

Dato : 17-01-03 00:41

> "Kenneth" <kblouner@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Aldrig

> Det er ikke VDSL

Hvis det ikke er VDSL, hvad er det så ?
Og hvornår kommer det i hele landet ?

Mvh Jens

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-01-03 00:48

"Jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse
HVER
> Hvis det ikke er VDSL, hvad er det så ?

Det kan jo være så meget, det vælter jo ikke med informationer

Fra : Jens

Dato : 17-01-03 08:02

> "Jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse
> HVER
>
> Det kan jo være så meget, det vælter jo ikke med informationer

> Aldrig

Det sagde man også om ADSL engang, men det gik anderledes.

mvh Jens

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 17-01-03 08:12

In article <b089n8$ire$1@news.net.uni-c.dk>, Jens wrote:

> Det sagde man også om ADSL engang, men det gik anderledes.

Det er ikke alle der kan få ADSL

--
Andreas Plesner Jacobsen | Force it!!!

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-01-03 09:32

> Det sagde man også om ADSL engang, men det gik anderledes.

Som Andreas skriver: ADSL kan ikke fås i hele landet.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Jens

Dato : 17-01-03 10:07

> "Jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Som Andreas skriver: ADSL kan ikke fås i hele landet.

Hvor kan man ikke få det ?
(adsl eller anden form for BB, eller hvad det nu kaldes korrekt)

mvh Jens

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-01-03 10:08

> Hvor kan man ikke få det ?

Hvor man bor for langt fra centralen

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Jens

Dato : 17-01-03 18:30

> "Jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvor man bor for langt fra centralen

Har du et konkret eksempel på at nogen gør det og ikke kan få på anden vis,
eller er det bare en formodning om at det er sådan for nogen som du ikke
kender ?

Hvor kan man ikke få nogen form for bredbånd i Danmark?

mvh Jens

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-01-03 19:13

http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=15594

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Jens

Dato : 17-01-03 20:27

> "Jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse
> vis,
>
> http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=15594

Det er vist ikke umuligt :

Som et alternativ tilbød TDC at levere et fast kredsløb til reklamebureauet,
men her ville alene oprettelsen koste 20.000 kroner, mens kvartalsafgiften
var på over 12.000 kroner plus leje af en router.

Man kunne jo så forestille sig en flere mbit linie med trådløs forbindelse
til et par andre husstande, men der står ikke at andre udbyddere er blevet
spurgt, kun at tdc er bøvlede.

(hvis 4o abbonenter deler feks 22mbit bliver de 12000= 300 pr md og 22 /
40=0.55mbit til hver, altså en 512 ca, men hvor meget et fast kredsløb er i
mbit har jeg ingen anelse om, det lærer jeg måske lige om lidt.)
(og 20000/40=500 til etablering, så kommer der noget FWA eller andet udstyr
oveni til hver, mon ikke der er en udbydder der kan lave en forretning på
Læsø, bare ikke TDC)
(jeg har så heller ikke overvejet hvor mange der bor på Læsø, men hvis man i
krak søger på postnummer 9940 alene, vises der 2021 personer og med det
antal er det vel muligt at finde flere end 40 der er interesseret ?)
TDC har så vidt jeg ved forsyningspligt på telefoni endnu, og jeg ser en del
mobiltellefoner på nr 9940, også sonofon 40numre, så er en sonofon FWA
sender vel også en mulighed ? men det er sæføli ikke TDC.
(Jeg antager at postnummer 9940 kun dækker Læsø, men jeg er ikke postmester
der)

mvh Jens

Fra : Jesper Skriver

Dato : 17-01-03 22:34

On Fri, 17 Jan 2003 20:27:26 +0100, Jens wrote:

> [...]
> 22 / 40=0.55mbit til hver, altså en 512 ca, men hvor meget et fast
> kredsløb er i mbit har jeg ingen anelse om, det lærer jeg måske lige

Jeg gætter på at der har været tale om en 2 Mbps forbindelse.

> [...]
> sæføli ikke TDC.
>
> (Jeg antager at postnummer 9940 kun dækker Læsø, men jeg er ikke

Du gætter på en hel masse, som du intet ved om, og kommer til
konklusioner som ikke har noget med virkeligheden at gøre.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-01-03 23:14

> Det er vist ikke umuligt

Accepter fakta.. Selvf. kan man altid få noget, men der er altså steder
hvor det er udelukket for private

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Jens

Dato : 17-01-03 23:50

> [...]
> Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Gider i lige bortforklare CC også ?

Mvh Jens

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-01-03 23:59

> Gider i lige bortforklare CC også ?

Ja, deres system tager kun højde for om kunden er på en ADSL-forberedt
central.. Ikke for afstanden.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Jens

Dato : 17-01-03 20:42

> "Jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse
> vis,
>
> http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=15594

Og så er der den her, men hvad det skal betyde er jeg ikke sikker på ?

http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/bestilling/

Jeg forsøgte med et par numre som alle hører til på Læsø, og alle gav samme
resultat, men det er heller ikke TDC.
Og hvordan det resultat fremkommer vides ikke helt, mender må vel være en
grund til det.?

mvh Jens

Fra : Hans Paulin

Dato : 18-01-03 01:35

Jens wrote:
> http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/bestilling/

....kunne ikke få dit link til at virke - men hvis du mener, at CC kan
levere ADSL, hvor TDC opgir, så prøv at ringe til dem - dét gjorde jeg,
og fik at vide, at " hvis TDC ikke kunne levere ADSL (pga. afstanden),
så ku de heller ikke"...
Hans

Fra : Kenneth

Dato : 14-01-03 20:24

> [...]
>
> VH
>
> Kenneth
>
> Kenneth : Hvis det ikke er VDSL, hvad er det så?? og blir dette snart
aktuelt i resten af landet?? ikke kun Frederiksberg???

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-01-03 20:30

Læs lige www.makr.dk/?quote

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Nukehosting

Dato : 29-01-03 10:19

> Har set at der en en forening på frederiksberg som tilbyder 100MB HVER
> VEJ..nice

Vil lige rette dig det er 10MB ikke 100MB.
Og ja der sker nok ikke meget udenfor Frederiksberg Kommune de første år.
Men bor man tæt på Frederiksberg og er nogle 200 - ??? kunde der vil på,
tror jeg
de er til at snakke med, se info på http://www.frbnet.info

Og ja jeg kender foreningen, og har indgået et samarbejde med dem.

/nukehosting.dk