kattepension
Fra : Katja

Dato : 13-01-03 18:42

Hej alle sammen,

jeg skriver endnu engang for at få lidt ekstra hjælp. Jeg skal med hele
familien på skiferie i uge 7 og vi har tilsammen to katte, men jeg er i
tvivl om hvordan man finder ud af hvilken pension der er bedst for de søde
misser. Jeg vil jo helst have de har det bedst, så de også oplever de små 10
dage som en dejlig ferie. Jeg har prøvet både kameludlejningen i helsinge
som mange sikkert har fået anbefalet, men jeg har også prøvet brokjærgaard i
fredensborg. Den markante forskel er burenes størrelse i højden, da burene i
Fredensborg er forholdsvis lave i forhold til kameludlejningen hvor de går
til loftet. Jeg har kun haft den ene kat i kameludlejningen, og er ikke
overbevist.

det jeg så vil spørge om er, hvad lægger kattene vægt på? skal det helst
være så stort så muligt eller skal de bare føle sig trygge? er der nogen der
kan anbefale den ene frem for den anden? er der nogen der kan anbefale en
tredje i nærheden af Hillerød? Og i det hele taget...hvad er bedst for en
kat når de skal i pension??

håber på at kunne få et par svar.

hilsen katja

Fra : Camilla Baird

Dato : 13-01-03 18:54

On 13/01/2003 18:42, in article avutmd$lr8$1@sunsite.dk, "Katja"
<katja@[NOSPAM]goebelconsult.dk> wrote:

> [...]
> tredje i nærheden af Hillerød? Og i det hele taget...hvad er bedst for en

Der er Fredensborg Kattepension http://www.fredensborgkattepension.dk/ - jeg
har ikke prøvet den, men jeg har da været ude at se på den og snakke med den
veterinærsygeplejerske, som har den...

Så er der Vestskovens Kattepension
http://www.vestskovens-kattepension.dk/velkommen.htm, som jeg varmt kan
anbefale fra personlige erfaringer.

Der er flere links til kattepensioner i hele landet her:
http://kattesiden.dk/pension.htm

De gange, jeg har skullet vælge pension til mine katte, har jeg lagt vægt
på, at indehaverne virkede til at have kattens bedste på hjerte Burene
skulle være rummelige med hylder, huler/gemmesteder, kradsemuligheder,
indehaveren skulle have god kontakt med kattene, rimelige lys og varme
forhold - dvs så hjemligt som muligt. Nogle af de nyere pensioner gør meget
ud af at have løbegårde - enten individuelle eller fælles - det giver jeg
ikke meget for, da det er min erfaring at kontakt med fremmede katte kan
være en unødvendig stressfaktor.

--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 13-01-03 18:58

Camilla Baird <mail@korat.dk> writes:

> Så er der Vestskovens Kattepension
> http://www.vestskovens-kattepension.dk/velkommen.htm, som jeg varmt
> kan anbefale fra personlige erfaringer.

Det giver et lidt bedre resultat at nøjes med at taste:
http://www.vestskovens-kattepension.dk/. Så får man nemlig hele
framesettet med.

Det er i øvrigt lige sådan et hus/gård jeg kan se mig selv på om 10 år!

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.biersted.com, billig overnatning i Nordjylland

Fra : Camilla Baird

Dato : 13-01-03 19:06

> Det giver et lidt bedre resultat at nøjes med at taste:
> http://www.vestskovens-kattepension.dk/. Så får man nemlig hele
> framesettet med.

Tak for det Det havde jeg ikke selv set...

> Det er i øvrigt lige sådan et hus/gård jeg kan se mig selv på om 10 år!

Ja, der ser dejligt ud, ikke?

Fra : slambert

Dato : 13-01-03 19:10

"Katja" skrev d. 13-01-03 18:42 dette indlæg :
> [...]
en
> tredje i nærheden af Hillerød? Og i det hele taget...hvad er bedst for

Hvad kattene lægger vægt på må vel også afhænge af, hvad de er vant til
og det skriver du ikke noget om. Er det ude- eller indekatte? Hvis det
er udekatte, vil jeg mene, at god plads er meget vigtig, da de jo så er
vant til et forholdsvist stort område i dagligdagen. Men jeg er ikke i
tvivl om, at katte lægger stor vægt på tryghed, dvs. at de ikke bare
bliver efterladt i burene uden nogen særlig menneskelig kontakt - især,
når I skal være væk i en hel uge.

Jeg har - heldigvis - aldrig haft brug for kattepension selv, så selv om
jeg bor i nærheden af Hillerød, kender jeg ikke rigtig nogen. Der er
(eller måske har været?) en i Gurre nord for Fredensborg, som skulle
være glimrende, men jeg mener bare, den lukkede sidste år.

Held og lykke

http://www.kandu.dk/

Fra : maz

Dato : 14-01-03 00:19

"slambert" <slambert.news@kandu.dk> wrote in message
>*Snip* Der er (eller måske har været?) en i Gurre nord for Fredensborg, som
skulle
> være glimrende, men jeg mener bare, den lukkede sidste år.

Kattepensionen i Gurre er ganske rigtig lukket sidste år, idet ejeren - en
fantastisk kvinde (som var hos kattene konstant) - gik på efterløn sidste år
og blev derfor nødt til at lukke. :(
Vi brugte kattepensionen i over 15 år med stor succes,- selv vores gamle
siameser, som absolut HADEDE alle andre steder end sit eget hjem, havde det
godt hos hende. Så jeg ville klart anbefale denne, hvis den altså stadig
eksisterede, hvilket den jo ikke gør - desværre.
Ellers ligger der en udmærket kattepension ikke så langt fra Gurre, nemlig i
Tikøb. Det er en kombineret hunde-og kattepension (altså afdelingerne
adskilt, selvfølgelig), som er udmærket.
:) maria