hannibal (spoiler)
Fra : harry

Dato : 09-03-01 12:05

en ellers god film bliver ødelagt af langt-ude splatter-scener! det er
som om det næsten ikke kan blive bizart og grotesk nok; "johnny
handsome" og svinene...for langt ude. og "lobotomi"-scenen, give me a
break!
hannibal fylder alt for meget; hans ekstreme personlighedstræk
(altvidende overmenneske!) ender i ren karikatur.
julianne moores clarice derimod er lige til en oscar, hun giver efter
min mening jodie f. baghjul.
scenerne i firenze er også fremragende.
jeg kender ikke bogen (bøgerne), men en instruktør (åbenbart ikke
ridley-engang-en-visionær-instruktør-now-in-it-for-the-big-bucks-scott)
kunne godt med fordel have nedtonet den grafiske vold, samt hannibal.
jeg ved godt flere af punkterne har været oppe og vende her før, men jeg
så først filmen iaftes.

harry

Fra : Invisagoth_xf

Dato : 10-03-01 02:10

Jeg er ikke helt enig. Jeg så filmen for et stykke tid siden, og jeh må indrømme at jeg kunne godt li' "Splatter" scenerne. DEt gjorde den en del mere underholdene. Nogle vil sige at den ikke kan måle sig med "Silence of the Lambs" men jeg mener ikke at man kan sammenligne de to film. Denne her handler meget mere om Hannibal, og hans historie, jeg mener det er ok, at bygge videre på hans personlighedstræk, og gøre ham menere spændende. Han var dog ikke uhyggelih nok, han var måske mere komisg, med hans "goody, goody" komentarer. Men det er ok. Han manglede ligesom bare lidt den gamle 'uhygge'

Jeg er fuldstændig enig at julianne Moore var fantastish som Clarice. Dog mener jeg at det villehavde været bedere hvis Jodie Foster havde sagt ja til at spille med. Men Julianna gjorde et flot stykke arbejde, ligesom Ray Liotta. (Ham der bliver skalperet)

Jeg føler at nogle af scenerne i Firenze var lidt langtrukne. Der skete for lidt. Men alt i alt er min holdning til filmen, at en var Cool!!

*Invisagoth_xf*

http://www.kandu.dk/