Er der noget der kan be eller afkræfte det~
Fra : Hanne Hertzog

Dato : 13-01-03 15:23

een på Ep har skrevet dette indlæg. Jeg følger ikke så meget med, andet
end jeg har fået det indtryk at Apple var meget stærk på de bærbare?
Men måske der andre skriverier, hvor de skriver om det, end dem på
Mediamac og macnyt, som er de eneste steder jeg læser
Nogen kommentarer?

indlæg:

Til trods for, at Apple bliver ved med at introducere den ene magiske
maskine efter den anden, svinder markedsandelene så meget ind, at
aktieanalytikere foreslår aktionærerne at sælge. På få år er
markedsandelen faldet fra 9,4% til 2,4% på verdensplan, og selv i USA er
markedsandelen nu nede på under 3,5% - hvilket både betyder, at den
grafiske branche er begyndt at svigte Apple, og at der næsten ikke kommer
nye brugere til uden for den grafiske branche.

Hilsen Hanne

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : ct

Dato : 13-01-03 20:55

hvad er Ep ???

claus

Fra : Morten Lind

Dato : 13-01-03 21:09

ct <claus-fjern-@kjerkegaard.dk> wrote:

> hvad er Ep ???
>
> claus

EnterPol - Hannes - & andres - have
Morten Lind
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 13-01-03 22:01

mortenlind@mac.com writes:

>EnterPol - Hannes - & andres - have
>Morten Lind
>--
Lige præcis Morten

Se: www.enterpol.dk, så kan du se, hvad det er for noget. Nu håber jeg
ikke Jesper Gylling ser det hersens skriveri
Hilsen Hanne

NB: Det er en skam at der ikke er nogen der har kommenteret dette =
overskriften. Jeg ved ikke om det er værre end det plejer, da jeg normalt
ikke følger med og slet ikke på engelske sider
Aktierne e er faldet lidt idag og der står noget om det her: Jeg har det
kun fra EP, det er ikke noget jeg selv kan hitte

http://news.com.com/2100-1040-979436.html?tag=cd_mh
A leading financial firm late Monday urged investors to sell their shares
in Apple Computer, just as the company's premier trade show and rally of
the faithful was getting under way.
Merrill Lynch analyst Michael Hillmeyer said he was "reinstating coverage
with a sell opinion." He also rated Apple's stock volatility risk as high.

MacCentral i juli 2002:
http://maccentral.macworld.com/news/0207/03.marketshare.php
MacCentral i april 1999:
http://maccentral.macworld.com/news/9904/14.share.shtml

I JP giver Keld Louie Pedersen, som er en af de mest erfarne danske
IT-journalister (og meget Mac-positiv), noget mere baggrund:
http://www.jp.dk/itogc:aid=1611228/
Entusiasmen hos Steve Jobs kan ikke skjule, at Apple er presset i et
benhårdt marked. I de første ni måneder af 2002 har Apple's andel af det
globale salget af stationære og bærbare personlige computere ligget på 2,4
pct., hvor markedsandelen for 10 år siden var på 9,4 pct.
Odds for Apple er barske. Investeringsbanken Merrill Lynch har med
virkning fra årsskiftet genoptaget sin dækning af Apple, og det sker med
anbefalingen: Sælg.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-01-03 23:32

In article <fc.0073fb6b04d198340073fb6b04d126e4.4d19aa7@net.dialog.dk>, Hanne Hertzog wrote:
> [...]
> with a sell opinion." He also rated Apple's stock volatility risk as high.

Når sådanne siger SÆLG, så er det fordi at deres store investorer
har solgt. Det er derfor tid til hold, eller afvente for at købe.

"Volatility risk is high" - Dette er jo guld at høre for den
kortsigtede investor. Store udsving i kursen er optimalt..

Fra : Eolake Stobblehouse

Dato : 14-01-03 00:44

> [...]
> ikke følger med og slet ikke på engelske sider
> Aktierne e er faldet lidt idag og der står noget om det her:

Det er kun slemt hvis man allerede har aktier. Som Mac-bruger er der
ikke grund til bekymring.
Apple er et mega-fokking stort firma, og et af verdens mest elskede og
livskraftige.

--
- Eolake

Fra : Johnny Louis

Dato : 13-01-03 23:36

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> [...]
>
> ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
> Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Ka du så holde, jeg har d.d. bestilt for 18.000,- kr. apple computer til
min kone og den skal holde i mange år.
Johnny Louis

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 14-01-03 00:20

bendatafjerndette@postman.dk writes:

>Ka du så holde, jeg har d.d. bestilt for 18.000,- kr. apple computer til
> [...]

Ja, men vi skal da bare blive ved med at købe, så går det nok ikke så
galt. Og i
øvrigt så holder computeren jo lige så lang tid uanset, ikke? heldige
kone Håber I blver glad for den.
Hilsen Hanne

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : Johnny Louis

Dato : 14-01-03 02:54

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Ja, men vi skal da bare blive ved med at købe, så går det nok ikke så
> galt. Og i øvrigt så holder computeren jo lige så lang tid uanset, ikke?
Jo heldigvis da.

>heldige kone Håber I blver glad for den.
Det lyder flottere end det er.
Jeg er godt nok ene om at bestille den men økonomien er fælles så den
betales over den fælles kasse.
Hun går fra en G3 600 MHz til en G4 867 MHz så mon ikke hun kan mærke et
spark fremad.

Johnny Louis

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-01-03 10:53

> [...]

> grafiske branche er begyndt at svigte Apple, og at der næsten ikke kommer
> nye brugere til uden for den grafiske branche.

Læg ikke for meget, hvad en enkelt aktieanalytiker siger. Dels er de
langt fra enige, og dels har de som regel ikke ret. Til gengæld skal der
kun et vindpust til at få dem til at skifte mening. Husk desuden, at
IT-branchen helt generelt er trangt. De andre klarer sig såmænd heller
ikke for godt. Dagen efter MW anbefalede et andet firma, at man beholdt
aktierne, da de var på vej op:

<http://www.mediamac.dk/index.php?page=news:show,id=8228>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 14-01-03 13:56

> [...]
> IT-branchen helt generelt er trangt. De andre klarer sig såmænd heller
> ikke for godt. Dagen efter MW anbefalede et andet firma, at man beholdt

Som en socialdemokratisk finansminister sagde om børshandlere: De er
nogle hysteriske kællinger. Og det var vel egentligt groft - overfor
kællingerne altså!

Stig

_________________________
Stig Leerbeck
http://www.simplesoft.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 14-01-03 15:05

Stig Leerbeck <wannabee@post5.tele.dk> wrote:

> Som en socialdemokratisk finansminister sagde om børshandlere: De er
> nogle hysteriske kællinger. Og det var vel egentligt groft - overfor
> [...]

Det var Stavad, Stig - og han var skatteminister.....iøvrigt den eneste
minister nogensinde, der turde rydde op efter økonomiske forbrydere
Hej fra
Morten, der også synes, det var groft overfor kællingerne

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 15-01-03 12:33

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Det var Stavad, Stig - og han var skatteminister.....iøvrigt den eneste
> minister nogensinde, der turde rydde op efter økonomiske forbrydere

Fandens også! Hvordan kan folk huske sådan noget. Jeg kan ikke engang
huske hvornår Christian d. 3 blev født!

Forøvrigt har du nok ret i, at han fik fat i den lange ende dér.

_________________________
Stig Leerbeck
http://www.simplesoft.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 15-01-03 13:35

> [...]

> huske hvornår Christian d. 3 blev født!
>
> Forøvrigt har du nok ret i, at han fik fat i den lange ende dér.

Hæ, hæ - jeg ka´ heller ikke huske, hvornår kongDitogkongDat blev født -
jeg har bare været bidt af politik & samfundsforhold i 32 år. Da jeg var
14 - (lige gammel nok til at gå på aftenskole) - fulgte jeg mit første
kursus i dansk politik/politisk begrebsverden, samtidig med, at jeg
prøvede at lære fremmedordbogen udenad, samt tilegne mig Esperanto. Det
var i 1971 og jeg har gjort den slags lige siden, og lidt hænger der jo
véd

Så lidt skæv i hovedet har jeg altid været

Hej fra
Morten

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 14-01-03 15:56

> [...]

> grafiske branche er begyndt at svigte Apple, og at der næsten ikke kommer
> nye brugere til uden for den grafiske branche.

Computermarkedet er p.t. i en stagnation, og da Apple ligger i den dyre
ende, tilmed med computere som har en længere levetid end tilsvarende
PC'er, er Apple's faldende markedsandele ikke en overraskelse.

Ikke desto mindre klarer Apple sig meget godt - masser af penge i
banken, aldrig være stærkere mht produktudbud og branding.

--
regards, Peter - +45 5192 3981
http://haxor.dk/about.html

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 14-01-03 17:35

wannabee@post5.tele.dk writes:

>Som en socialdemokratisk finansminister sagde om børshandlere: De er
>nogle hysteriske kællinger. Og det var vel egentligt groft - overfor
>kællingerne altså!
>
>Stig

Ja, det synes jeg også

Hilsen fra en kælling, som aldrig er hysterisk, højst lidt
temperamentsfulden en yderst sjælden gang, når der er en dumt mandfolk der
generer Hanne

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 14-01-03 17:36

mortenlind@mac.com writes:
>Morten, der også synes, det var groft overfor kællingerne
så,så Morten, vi ses jo en dag

Hilsen fra den blide
Hanne

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 14-01-03 17:38

usenet@haxor.dk writes:

> [...]
>regards, Peter - +45 5192 3981
>http://haxor.dk/about.html
>"There's nothing mutual about M.A.D. when the games are turn based!"

Ja, jeg læste lige på mediamac, at de eneste der tjente penge, var Dell og
Apple.
Det bliver spændende at se om nogle dage, når der regnskab kommer. apple'
altså.
Hilsen Hanne