Bulgarien med børn
Fra : Ukendt

Dato : 13-01-03 10:47

Hej

Vi er en lille familie på 2 voksne og 2 børn som overvejer at tage til
Bulgarien. Men hvordan er det med børn? Er det et land som er børne venligt.
Eller lever børnene dernede som mange børn i Rumænien gør. Når man ser på
hvad rejsearrangørerne siger ser det godt ud men jeg må tilstå at jeg intet
kender til landet.
Anja

www.holdum.dk

Fra : Søren R

Dato : 13-01-03 11:00

On Mon, 13 Jan 2003 10:47:19 +0100, "Anja" <salg(a)holdum.dk> wrote:

> [...]
>hvad rejsearrangørerne siger ser det godt ud men jeg må tilstå at jeg intet

Hej

Normalt foregår rejserne med de etablerede rejsebureauer til "resorts"
i Bulgarien, som Golden Sands eller Sunny Beach.

Disse områder er "indhegnede ferie paradis", og her vil ikke møde
dårlige forhold på nogen måde. Det værste er nok at der om aftenen er
en del prostituerede på gaden.

Jeg tog selv til en større by sidste år, og der mødte jeg heller ikke
nogle specielle skræmmebilleder, med tiggere, eller folk liggende
rundt omkring. Naturligvis er der sigøjnere, også børn, der løber
rundt (De har beskidt tøj på, og løber rundt og sælger alt muligt
skrammel), men det er ikke noget som dine børn ikke vil holde ud til
at se på.

Så umiddelbart kan i sagtens tage en tur til Bulgarien, uden at de små
vil få nogle ubehagelige oplevelser. Desuden er der mange aktiviteter
i både Golden Sands og Sunny beach for de små.

Her tænkes naturligvis på pools på ethvert hotel, ofte kombineret med
børne pool, men også rundt omkring på strandpromenaden vil i finde
karuseller, radiobiler etc. etc.

Jeg tager selv afsted til Bulgarien igen i år, efter en særdeles
vellykket tur sidste år.
--
Søren R
Hader DU en reklame? - www.hadereklamer.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-03 11:50

> [...]
> i Bulgarien, som Golden Sands eller Sunny Beach.
>
> Disse områder er "indhegnede ferie paradis", og her vil ikke møde

Hvordan er det så med at møde den "virkelig verden"?

Det værste er nok at der om aftenen er
> en del prostituerede på gaden.

Det er jeg ikke så bekymret over

> [...]
> rundt (De har beskidt tøj på, og løber rundt og sælger alt muligt
> skrammel), men det er ikke noget som dine børn ikke vil holde ud til

Det er ikke fordi jeg er bange for hvad mine børn skal se - det må jeg jo
tale med dem om men jeg tænker lidt moralsk .

> [...]
> karuseller, radiobiler etc. etc.
>
> Jeg tager selv afsted til Bulgarien igen i år, efter en særdeles

Har du børn med?
Skal man have bleer med?
Hvordan er maden?
Anja

Fra : Søren R

Dato : 13-01-03 12:27

On Mon, 13 Jan 2003 11:49:47 +0100, "Anja" <salg(a)holdum.dk> wrote:

>Hvordan er det så med at møde den "virkelig verden"?

Mødet med den "virkelige verden" var hvad jeg prøvede at forklare lidt
længere nede, da jeg tog til en by uden for disse resorts. Der var der
i hvert fald ikke nogle problemer.

Men jeg kan godt forestille mig at jo længere væk fra turismen man
bevæger sig, jo værre bliver forholdene.

Men hvis man holder sig til Golden Sands og Sunny beach, og de
omkringliggende byer, er chancerne for at få dårlige oplevelser
rimelig små

>Har du børn med?

Nej, og der ligger utallige supermarkeder, så mon ikke også det skulle
være tilpas nemt at finde bleer.

>Hvordan er maden?

Maden er fin. Jeg havde bange anelser, men det er pæn kvalitet, og
ikke speciel dyrt.

Jeg har bl.a. flere gange været i Grækenland, og maden i Bulgarien er
efter min mening bedre.

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-03 12:43

> [...]
>
> Men hvis man holder sig til Golden Sands og Sunny beach, og de
> omkringliggende byer, er chancerne for at få dårlige oplevelser

Det lyder godt, det jeg mest er bekymret for er netop turismen den har det
med at give et forkert billed af vesten. Vi kommer med vores penge og tror
vi kan det hele...
Det ønsker jeg ikke. jeg vil også gerne lære mine børn at verden er ikke
altid lige god ved alle.
> Maden er fin. Jeg havde bange anelser, men det er pæn kvalitet, og
> ikke speciel dyrt.
>
> Jeg har bl.a. flere gange været i Grækenland, og maden i Bulgarien er
> efter min mening bedre.
Ja vi er en madglad familie så det er jo også vigtigt men jeg syntes bare at
maden i flere af østlandene har været meget fed og tung.

Anja

www.holdum.dk

Fra : Kristian

Dato : 15-01-03 21:31

Tja........ Oksekød er IKKE til at opdrive.

Kristian

Fra : Andreas Falck

Dato : 15-01-03 22:57

Kristian <kristianrasmussen@mail.dk> skrev således i

> Tja........ Oksekød er IKKE til at opdrive.

Hvorhenne?

Den rigtige anvendelse forøger risikoen for at graden af
misforståelser bliver væsentlig reduceret

Fra : Søren R

Dato : 16-01-03 10:08

On Wed, 15 Jan 2003 21:31:18 +0100, "Kristian"
<kristianrasmussen@mail.dk> wrote:

>Tja........ Oksekød er IKKE til at opdrive.

Så er jeg sgu lidt nervøs for hvad sådan en pepper steak består af...

Fra : Anonymous Alcoholic

Dato : 17-01-03 23:39

Hej Anja

Lene Thybo har flere gange været i Bulgarien og har lavet en ret omfattende
side, hvor hun smukt skriver om de oplevelser hun har haft dernede !

Siderne er meget informative og kan findes via denne side :
http://www.rejsebeskrivelser.dk/cgi-bin/search.cgi?query=bulgarien sammen
med en række andre rejsebeskrivelser fra Bulgarien !

God tur til dig og familien !

Kim