Svar på indlæg
Fra : Ejvind Vestergaard

Dato : 13-01-03 00:25

Lars Kr. Lundin skrev således for et par dage siden:

"Hvis du fremover skriver dine egne indlæg _under_ det du citerer, så
bliver indlæggene lettere at forstå."

Det var nydeligt sagt.

På engelsk kan problemet forklares på denne måde:

A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?
A: Top-posting.
Q: What is the most annoying thing on Usenet and in e-mail?

Ville det ikke være en god idé, hvis vi alle her i det nye år fulgte
Lars Kr. Lundins råd, og forbedrede vores vaner i denne henseende?

Mvh
Ejvind Vestergaard

Fra : Tom Brøndsted

Dato : 13-01-03 01:14

god idé. Helt enig

/tb

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 13-01-03 01:57

Tom Brøndsted wrote:
> god idé. Helt enig
Så absolut .....

> /tb

Men skal vi så ikke også blive enige om at læsene præsenteres for en tråd,
hvor det ikke er nødvendigt at citere det der er læst i den foregående
meddelelse, men kun det lidt der er nødvendigt for forståelsen. Med andre
ord redigere det citerede væk der er overflødigt.

Nå, ja - og så naturligvis det der ofte er i overskud når man er færdig med
sit indlæg (som mange ikke opdager inden de sender )
--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
http://www.genealog.dk

Fra : Ejvind Vestergaard

Dato : 13-01-03 03:24

On Mon, 13 Jan 2003 01:57:26 +0100, Poul Erik Jensen wrote:

> [...]
>meddelelse, men kun det lidt der er nødvendigt for forståelsen. Med andre
>ord redigere det citerede væk der er overflødigt.

Det er emnet for første lektie i 2. klasse.

Mvh,
Ejvind Vestergaard

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 13-01-03 06:48

Ejvind Vestergaard wrote:
> Det er emnet for første lektie i 2. klasse.

Jo da, men der er jo et overordentligt stort antal elever, der endnu kun er
i 1. klasse )

Fra : Ejvind Vestergaard

Dato : 14-01-03 04:31

On Mon, 13 Jan 2003 06:47:57 +0100, Poul Erik Jensen wrote:

>Jo da, men der er jo et overordentligt stort antal elever, der endnu kun er
>i 1. klasse )

Det har du såmænd ret i. Nogle endda endnu i børnehave. ;-]

Mvh,
Ejvind Vestergaard

Fra : Børge Askholm

Dato : 13-01-03 11:01

"Poul Erik Jensen" <20030101news@genealog.dk> wrote in message
> [...]

med
> sit indlæg (som mange ikke opdager inden de sender )

Jeg må tilslutte mig, men hvordan i alverden kan det så være at
kommentarerne står først? - Eller er der noget jeg har misforstået?

Vindskibelig hvislen

Børge

Fra : Tom Brøndsted

Dato : 13-01-03 11:18

"Børge Askholm" wrote:

> [...]
>
> Jeg må tilslutte mig, men hvordan i alverden kan det så være at
> kommentarerne står først? - Eller er der noget jeg har misforstået?

Humor!
/tb

Fra : Ejvind Vestergaard

Dato : 14-01-03 04:38

On Mon, 13 Jan 2003 11:01:20 +0100, Børge Askholm wrote:

>Jeg må tilslutte mig, men hvordan i alverden kan det så være at
>kommentarerne står først? - Eller er der noget jeg har misforstået?
>Vindskibelig hvislen
>Børge

Sikkert et (mislykket) forsøg på at være morsom.

Mvh,
Ejvind Vestergaard

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 14-01-03 10:43

> Jeg må tilslutte mig, men hvordan i alverden kan det så være at
> kommentarerne står først? - Eller er der noget jeg har misforstået?

Ser du aldrig "Jeopardy" ? )

--
Venligst
Poul F. Andersen