Familysearch, batch?
Fra : Jacob Nordahl

Dato : 12-01-03 21:51

Det her må være noget du kan svare på Bodil.. ;)

Hvordan kan jeg finde batch nummerne tilknyttet Raabjerg Sogn,
i Hjørring Amt?

Venligst
Jacob Nordahl

Fra : LisBJensen

Dato : 12-01-03 22:33

"Jacob Nordahl" skrev d. 12-01-03 21:51 dette indlæg :
> Det her må være noget du kan svare på Bodil.. ;)
>
> Hvordan kan jeg finde batch nummerne tilknyttet Raabjerg Sogn,
> [...]

Hej Jacob.
Godt er jeg ikke Bodil, men prøv dette link:
http://www.familysearch.org/eng/library/fhlcatalog/supermainframeset.asp
?display=localitysearch&columns=*,180,0 , Men husk du skal havve
helesætningen med, også *,180,0
God fornøjelse Lis - 4684

http://www.kandu.dk/

Fra : Bodil Madsen

Dato : 12-01-03 22:35

Hej Jacob!

Mit system er temmelig hjemmestrikket. Hvis du har en fornemmelse af et
navn, der er temmelig almindeligt i sognet eller området, måske Søren
Petersen, så prøv at søge på det i Familysearch under "Vital Records Index",
så får du en hel del mulige emner. Så kig listen igennem for at se om du kan
finde sognet og amtet.
Jeg har ikke fundet Raabjeg sogn, måske er det ikke indtastet, men jeg
kender heller ikke de mest brugte navne deroppe, dog havde jeg en
fornemmelse af at der var mange Sørensen.

Jeg fandt dog vielser i følgende sogne: Brovst, Hjørring amt batch: M203154,
Sejlstrup, Hjørring amt M202503, Vognsild sogn. Aalborg amt M205221,
Sejlflod, Aalborg amt M205741 og Als sogn, Aalborg. Så der er måske også
dåb. God jagt.
Med venlig hilsen
Bodil Madsen

Fra : Jørgen Hyldedahl Ras~

Dato : 13-01-03 11:32

Fra : Tom Stryhn Sr.

Dato : 13-01-03 11:54

Denmark
Exact Spelling: Off
Batch Number:
M218711 askø gifte

M210791 gifte Ryde sogn

M218894 gifte vesterborg sogn

M218901 gifte vindeby sogn

M218871 gifte utterslev sogn

M201681 gifte dannemare sogn

A459157 gifte Femø sogn

M208852 gifte Halsted sogn

M218821 gifte Østofte sogn

M218722 gifte branderslev sogn

C210822 fødte kvinder birket 1828 - 1867

M219373 gifte rødby sogn

C219371 fødte drenge Rødby 1762 - 1819

C218831 fødte drenge Sandby 1771 - 1814

C219201 fødte drenge Fuglse 1732 - 1814

C218901 fødte drenge Vindeby 1737 - 1838

C218871 fødte drenge Utterslev 1682 - 1824

C219381 fødte drenge Tågerup 1658 - 1778

--
Regards / Med venlig hilsen

Tom Stryhn
stryhn@email.dk
http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~stryhn/
last update 13.01.2203

Checked by Norton anti-virus system

"Jørgen Hyldedahl Rasmussen" <j.hyldedahl@rasmussen.mail.dk> wrote in
message news:3e22957f$0$10976$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Jacob Nordahl

Dato : 13-01-03 13:49

Men Tom, det er hvertfald ikke det hele... ;)

*jacob

Fra : Jacob Nordahl

Dato : 13-01-03 13:53

det er det samme jeg har gjort, men jeg tænker at der må være en
"nemmere" måde!

alt behøver jo ikke at være molbo arbejde.. ;)

*jacob

"Jørgen Hyldedahl Rasmussen" <j.hyldedahl@rasmussen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:3e22957f$0$10976$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 13-01-03 02:35

"Jacob Nordahl" <jacob@nordmark.dk> wrote in message
> Det her må være noget du kan svare på Bodil.. ;)
>
> Hvordan kan jeg finde batch nummerne tilknyttet Raabjerg Sogn,
> i Hjørring Amt?

Det får lige vente en dag eller to, jeg har
arbejdet totalt meget - og burde ligge i
min seng nu - forsøger tirsdag, ok?

Mvh. Bodil.

Fra : Jacob Nordahl

Dato : 13-01-03 03:13

det er bare helt i orden... ;)

Venligst
Jacob Nordahl

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 14-01-03 01:09

"Jacob Nordahl" <jacob@nordmark.dk> wrote in message
> Det her må være noget du kan svare på Bodil.. ;)
>
> Hvordan kan jeg finde batch nummerne tilknyttet Raabjerg Sogn,
> i Hjørring Amt?

Gå ind på www.familysearch.org/
Vælg "Library"
Vælg "Family History Library Catalog"
Vælg "Place Search", og så kommer du til et
sted, hvor du kan skrive stedets navn, -
og et større sted, som dit stednavn hører sammen
med.
Jeg har forsøgt en del gange nu her,
men der er åbenbart nogen, der ikke helt
dur efter planen.

God held, jeg skal forsøge igen på et tidspunkt,
hvor jeg ved, at amerikanerne sover, så tror
jeg, at den går nemmere igennem.

Mvh. Bodil.

Fra : Jacob Nordahl

Dato : 14-01-03 15:39

tak for svaret, men jeg har desvære prøvet dette en del gang før,
både når amerikanerne sover og når de er vågne, men jeg har skrevet
til deres sysadmin om dette "problem"...

Venligst
Jacob Nordahl [andersen]

"Bodil Grove Christensen" <grovebgcFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3e235495$0$240$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : Familien Kristensen

Dato : 14-01-03 16:39

> [...]

Jeg løste det delvis på en spøjs måde. Når jeg når frem til et link,
højreklikker jeg og beder om "åbn i nyt vindue", så kommer det.

Hilsen Jeannie