Farvel til støj
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 12-01-03 19:54

http://www.macally.com/new/new_podiopro.html

Hørebøffer - med omgivende støjreduktion. Dvs. hovedtelefonerne lytter
med på hvad der sker i omverdenen, og "dræber" den udefrakommende støj
med lyd, som udligner denne.

Godt for ejere af Vindtunnel PowerMac'er...

--
regards, Peter - +45 5192 3981
http://haxor.dk/about.html

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 12-01-03 22:47

In article <1foov7f.17nbivg1vqm0fvN%no_spam@invalid_email.com>,
no_spam@invalid_email.com (Peter Bjørn Perlsø) wrote:

> Hørebøffer - med omgivende støjreduktion. Dvs. hovedtelefonerne lytter
> med på hvad der sker i omverdenen, og "dræber" den udefrakommende støj
> med lyd, som udligner denne.

Det lyder smart. Jeg synes dog ikke jeg kan se noget om det på den side,
du linker til. Er du sikker på, at de ikke bare lukker støjen ude som
alle andre lukkede høretelefoner?

Venlig hilsen Mikkel

--
Mikkel Pagh
Berlin

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 13-01-03 14:45

Mikkel Pagh <spiced.pork@ham.com> wrote:

> Det lyder smart. Jeg synes dog ikke jeg kan se noget om det på den side,
> du linker til. Er du sikker på, at de ikke bare lukker støjen ude som
> alle andre lukkede høretelefoner?
>
> Venlig hilsen Mikkel

Ja.

Støjudligningssystemet er relativt nyt, men bestemt ikke ukendt. Jeg
husker ikke den præcise betegnelse.

Systemet har med succes været anvendt i biler.

Det korte af det lange er, at lyd er bølger. Hvis du "lægger" en bølge,
som nøjagtig udlygnet støjen ind på den omgivende lyd, "nulstiller " de
to lydbølger hinanden.

Næsten som magi. =)

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 13-01-03 15:07

In article <1foqbb6.7dw0iwtehmgkN%no_spam@invalid_email.com>,
> [...]

> Det korte af det lange er, at lyd er bølger. Hvis du "lægger" en bølge,
> som nøjagtig udlygnet støjen ind på den omgivende lyd, "nulstiller " de

Cool. Jeg hørte om noget lignende i radioen for lang tid (måske 10 år)
siden, som skulle anvendes i biler. Jeg mener de kaldte det "hvid støj".
Jeg vidste imidlertid ikke, det var blevet færdigudviklet.

Er du stødt på nogle nærmere beskrivelser af systemet samt evt.
anmeldelser af hvordan det funker i hovedtelefoner?

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 13-01-03 19:34

Mikkel Pagh <spiced.pork@ham.com> wrote:

> Er du stødt på nogle nærmere beskrivelser af systemet samt evt.
> anmeldelser af hvordan det funker i hovedtelefoner?

Nej, jeg har haft travlt med at købe ind i dag. var i METRO og købte 2
kasser importeret øl hjem (XXXX og Kirin).

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 13-01-03 21:09

In article <1foqoxq.yzfrb4i5xj8N%no_spam@invalid_email.com>,
no_spam@invalid_email.com (Peter Bjørn Perlsø) wrote:

> Nej, jeg har haft travlt med at købe ind i dag. var i METRO og købte 2
> kasser importeret øl hjem (XXXX og Kirin).

Det er slet ikke så skidt at smage lidt på, hvad andre lande har at byde
på.

Næste gang kan jeg anbefale dig at prøve Efes Pilsen.

Venlig hilsen Mikkel

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 14-01-03 15:03

> [...]

> på.
>
> Næste gang kan jeg anbefale dig at prøve Efes Pilsen.

Kender den ikke - Tjekkisk?

De havde dog Urquell Pilsner! =)

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 15-01-03 19:07

In article <1fos73v.eybcbf1yggihyN%no_spam@invalid_email.com>,

> Kender den ikke - Tjekkisk?

Hehe... nej, tyrkisk.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 15-01-03 21:50

Mikkel Pagh <spiced.pork@ham.com> wrote:

> Hehe... nej, tyrkisk.

LOL
--
Preben Bødker Nielsen
preben@ravnekrogen.dk

Fra : Eolake Stobblehouse

Dato : 13-01-03 21:05

I> Støjudligningssystemet er relativt nyt, men bestemt ikke ukendt. Jeg
> husker ikke den præcise betegnelse.
>
> Systemet har med succes været anvendt i biler.

jeg ville ønske nogen ville anvende udenfor biler. Jeg er så træt af
den støj de laver så jeg kunn brække mig.

(Problemet er selvfølgeligt at fodgængerne ikke er dem pengene kommer
fra!)

--
- Eolake

Fra : Ben Knudsen

Dato : 14-01-03 15:23

usenet@haxor.dk writes:
>De havde dog Urquell Pilsner! =)

Det er de særeste steder, man kan opleve godt øl. I Zambia havde jeg flere
gange fornøjelsen af at nyde en Mosi (pilsnerøl) med det voldsomt
opfindsomme slogan "Truly Zambian". Den smagte lidt henad classic - måske
lidt lysere... I hvert fald sjovere end grøn tuborg (psudo-øl). Og ellers
er der altså ikke ret meget, der fungerer efter hensigten i Zambia.

Ben