Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Vinter, sne og rimfrost...
Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-01-03 18:05

Vinter, sne og rimfrost...

Jeg har netop lagt 48 ny billeder på mit Photo-Gallery.dk,
det er blandede billeder, men fællesnævneren er naturligvis
at vi i den forløbne uge har haft vinter i Danmark.

Nå men ta' selv et kik, flg. link er direkte til de nye foto
http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_week_2_1of4.html

Alle er naturligvis vekommen til at kommentere billederne og
det nye web-design, og jeg besvarer som sædvanlig også rele-
vante spørgsmål.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Sparre

Dato : 12-01-03 18:32

> Alle er naturligvis vekommen til at kommentere billederne og
> det nye web-design, og jeg besvarer som sædvanlig også rele-
> vante spørgsmål.

Flotte billeder, har selv er par vinterbilleder liggende på
http://sparre.it/showroom/

Hvilket kamera bruger du ?

--
Sparre

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-01-03 21:05

Sparre wrote:

> Flotte billeder, har selv er par vinterbilleder liggende på
> http://sparre.it/showroom/

Tak for kikket

> Hvilket kamera bruger du ?

Fuji FinePix 6900 zoom

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : René

Dato : 12-01-03 21:33

Jamen så vil vi da gerne kommentere disse billeder. Det vi ser er
fantasiløse billeder lavet med kun en ting for øje : kommericiel salg.
Spørgsmålet er så hvor meget du sælger af disse billeder (denne information
er vi sikker på at vi ikke får et ærligt svar på), eftersom vores kendskab
til flere store billederbureauer og erfaringen derfra viser hvor
efterspørgslen på denne type billeder er, så ligger efterspørgslen : lig 0
(og du kan derfor heller ikke generere til Mercedesen i garagen af denne
vej). Der er intet kreativt over dit billede valg i det vi ser her du har
stillet dig et sted i billedet og trykket på knappen, ikke kravlet rundt om
motivet eller brugt tid på at skabe et spændingspunkt, en spændende
komposition eller bare en dynamisk himmel. Billederne er ikke kreative, men
det man i fotosproget kalder registreringer af evt. bygninger træer og andre
alm. ting. Webdesign-delen som du også efterspørger kritik af, er ganske
ordinær html kode uden den store kreativitet. Standard knapper og
traditionel sideopbygning, håber ikke du lever af webdesign, så får du snart
travlt med at leve op til dagens standarder, fra de folk som sidder i de
større webhuse i landet Her er da et lille eksempel på fremtidens hjemmeside
http://www.2advanced.com/flashindex.htm. Håber du kan bruge kritikken
konstruktiv, da du jo selv er kendt for dine kvikke kommentarer og kritik.

(vi = Vision)

Tak herfra !

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-03 21:59

"René" <ross@cool.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.2advanced.com/flashindex.htm. Håber du kan bruge kritikken
> konstruktiv, da du jo selv er kendt for dine kvikke kommentarer og kritik.

Jeg er glad for at jeg ikke sidder med et 56k-modem og skal hente den side.

-Ebbe

Fra : Preben Andersen

Dato : 12-01-03 22:13

"René" <ross@cool.dk> wrote in message
> [...]

[cut]
> [...]
> http://www.2advanced.com/flashindex.htm. Håber du kan bruge kritikken
> konstruktiv, da du jo selv er kendt for dine kvikke kommentarer og kritik.

Jeg håber da heller ikke du lever af webdesign for mage til uprofessionelt,
brugeruvenligt og ulæseligt flimmer skal man lede længe efter. Du vil helt
sikkert kunne vinde en konkurrence for elendigt webdesign.
Jeg håber du kan bruge kritikken konstruktivt, og hvis du vil lære lidt om
ordentligt webdesign skulle du kigge her: http://www.useit.com.

mvh
Preben

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-01-03 22:32

Preben Andersen wrote:

> Jeg håber da heller ikke du lever af webdesign ..cut...

jeg synes det er interessant at diskutere web-design, men
det er desværre off-topic i denne gruppe, så derfor smidder
jeg lige et oplæg i news:dk.edb.internet.webdesign.ris+ros
som jeg håber I vil følge op på....:)

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-01-03 22:32

"René" wrote:

> Tak herfra !

Jeg takker også for din interesse...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Anet

Dato : 14-01-03 10:05

Hejsa

Jeg har siddet og kigget lidt på din side med billeder. Skønne billeder
forresten. Hvorfor og hvordan laver du billederne i den lille størrelse og
hvordan forstører de sig så op når man klikker på dem. Hvordan får du
billedet til at fylde så lidt i kb?
Jeg er helt ny med et digidyr så jeg skal lære lidt hen ad vejen.

--
Hilsen
Annette

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 15-01-03 00:53

Anet wrote:

> Jeg er helt ny med et digidyr så jeg skal lære lidt hen ad vejen.

Billederne ligger i to størrelser på hjemmesiden, de "store"
billeder er en nedscaleret version/kopi af originalbilledet,
der i PhotoShop er optimeret specielt til web-brug.

De helt små billeder (thumbnails) og siderne er maskinelt
genereret med et program, det jeg anvender hedder QuickNailer,
det findes kun til Macintosh, men der findes mange programmer
til Windows, som kan lave nøjagtig det samme.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen