nem backup fra imac
Fra : Frederik Sunne

Dato : 12-01-03 17:07

Hej igen,

Jeg skal backe en mindre mængde data fra en imac med os 8.6. Hvad er den
nemmeste måde at gøre det?
Findes der nogle USB harddiske (det kan man dem, det er bare nogle Mb
flash-RAM) jeg kan bruge til den?

Venlig hilsen,

Frederik

Fra : Michael Holm

Dato : 12-01-03 19:23

Frederik Sunne <frederik@nix.dk> wrote:

> [...]
> nemmeste måde at gøre det?
> Findes der nogle USB harddiske (det kan man dem, det er bare nogle Mb

du kan sagent købe sådan en lille "nøglering" med f.eks.32 mb som du kan
gemme på via USB, ved dog ikke om det gamle OS 8.6 understøtter dem
eller om der er driver til... anyone ?!

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 12-01-03 19:35

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> du kan sagent købe sådan en lille "nøglering" med f.eks.32 mb som du kan
> gemme på via USB, ved dog ikke om det gamle OS 8.6 understøtter dem
> eller om der er driver til... anyone ?!

Data-Nøgleringene kan ikke betale sig.

Køb en Compact-Flash kortlæser (USB) og et 256 MB CF kort.

Virker på tværs af platforme, uden drivere, har ingen bevægelige dele
(støjer ikke og tåler stød, modsat harddiske), og det fylder nada i
lommen.

--
regards, Peter - +45 5192 3981
http://haxor.dk/about.html

Fra : Frederik Sunne

Dato : 12-01-03 19:48

Jeg har en lille Mp3 player (Frontier Labs NEX II) med CF kort i. Vil den
blive set af OS 8.6? - for så er det jo løsningen ;)

Venlig hilsen,

Frederik

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 12-01-03 19:47

Frederik Sunne <frederik@nix.dk> wrote:

> Jeg har en lille Mp3 player (Frontier Labs NEX II) med CF kort i. Vil den
> blive set af OS 8.6? - for så er det jo løsningen ;)

Det vil jeg mene.

Fra : Frederik Sunne

Dato : 14-01-03 13:53

Desværre nej, det virkede ikke. Hvad kan jeg sige. OS 8.6 sutter.

Fra : [9000] thorkild niel~

Dato : 12-01-03 22:03

Jeg købte en tom kasse med USB-interface til harddisk og satte en 2 Gbyte
harddisk, som jeg havde liggende, i. Formateret som Windows fungerer den
endda på tværs af platformene, så jeg kan flytte større dokumenter.

Kassen var fra et firma, der ikke handler Mac-ting, men det gjorde åbenbart
ikke noget.
--
Venlig hilsen
Thorkild J. Nielsen