TDC internet WAN port ??
Fra : Lars

Dato : 12-01-03 15:08

Hej

Nu er jeg ved at være godt og
grundigt træt at mit TDC bredbånd,
hvor man jo stadig skal have en
opkaldsprofil via en WAN mini port.

Problemet er at jeg vil have et computeren
går dirkete på nettet ved start, og ikke
først når jeg åbner IE eller outlook, som
er de eneste programmer som kan åbne
forbindelsen.
Jeg har længe kørt med IE liggende i start
folderen, men det er ved at være irreterende,
hvad gør jeg??

MVH

Lars

---
Denne mail er virus fri.

Fra : Jens

Dato : 12-01-03 15:20

"Lars" <lars-nielsen@SPAMFILTERmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forbindelsen.
> Jeg har længe kørt med IE liggende i start
> folderen, men det er ved at være irreterende,

Du køber en lille Ethernet til Ethernet router, ofte betegnet en gateway.
F.eks. denne fra D-Link: http://www.dlink.co.uk/long_desc.asp?id=367

Jens

Fra : Lars

Dato : 12-01-03 16:04

> Du køber en lille Ethernet til Ethernet router, ofte betegnet en gateway.
> F.eks. denne fra D-Link: http://www.dlink.co.uk/long_desc.asp?id=367

Det forstår jeg ikke ??
Det er da en switch,? hvordan kan
den gøre at computeren bliver på net-
værket? Det er jo ikke Teledanmark
bredbånd jeg har, men TDC internet
med fast IP. Der skal jo logges på med
adgangskode hver gang!

Forklar venligst hvad du mener??

MVH

Lars

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-01-03 16:07

"Lars" <lars-nielsen@SPAMFILTERmail.dk> wrote in message

> Det forstår jeg ikke ??
> [...]

Det gør routeren for dig.. Den router der blev linket til, har OGSÅ
indbygget swítch.. Altså en komplet kasse til 4 computere

Fra : Lars

Dato : 12-01-03 16:11

> Det gør routeren for dig.. Den router der blev linket til, har OGSÅ
> indbygget swítch.. Altså en komplet kasse til 4 computere

Men hvorfra kender routeren min
adgangskode og opkaldsprofil??
Det kan jeg altså ikke lige gennemskue.

Undskyld jeg måske er lidt dum...

MVH

Lars

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-01-03 16:19

"Lars" <lars-nielsen@SPAMFILTERmail.dk> skrev i en meddelelse
> Men hvorfra kender routeren min
> adgangskode og opkaldsprofil??

En særlig telepatiprotokol. Men man kan også bare indtaste det i
administrationsinterfacet

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Flemming Joensson

Dato : 12-01-03 16:22

> Men hvorfra kender routeren min
> adgangskode og opkaldsprofil??
> Det kan jeg altså ikke lige gennemskue.

Den skal du skrive ind i routerens konfigurationsinterface, så "ringer"
den op for dig så snart du vil på nettet. Du vil på din PC se det som
om du er online hele tiden, og du vil ikke skulle forbinde til nettet
som du har gjort hidtil.

Jeg har en Longshine router jeg bruger til det samme ved TDC og det
kører perfekt.
(http://www.longshine.de/produkt/Router/883r-dsl-4f.htm)

Det du skal finde ud af mht. routeren, er om den har PPPoE - det er den
protokol der kan logge på TDC for dig - hvis den har det, kan du trygt
vælge den.

Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Lars

Dato : 12-01-03 19:21

> [...]
> den op for dig så snart du vil på nettet. Du vil på din PC se det som
> om du er online hele tiden, og du vil ikke skulle forbinde til nettet

OK, så kan jeg måske også benytte Wake On LAN?
fordi jeg er logget på TDC hele tiden??

MVH

Lars

---
Denne mail er virus fri.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 12-01-03 20:12

> OK, så kan jeg måske også benytte Wake On LAN?
> fordi jeg er logget på TDC hele tiden??

Min virker sådan at når den opdager der er en maskine på switchen (LAN)
der tilgår en IP der ikke er på LAN, så forbinder den ud til TDC gennem
WAN porten. Det vil sige min er sat op sådan at der ikke er forbindelse
hele tiden, men forbindelse når der er brug for den.

Hvis du sætter din op lige sådan, tror jeg ikke den vil kunne gøre det
den anden vej. Der er jo ingen forbindelse til WAN porten fra TDC før
du er logget på.

MEN hvis du sætter din router op til at holde forbindelsen vedlige og
ikke kun oprette den når der er behov inde på LAN, så er der jo hul
igennem fra WAN siden til TDC hele tiden.

Så burde du ved at forwarde de rette porte i routeren til den rigtige
IP på LAN kunne bruge Wake-On-LAN - men det har jeg dog ikke selv
prøvet, så det må der være andre der kan sige.

Mvh.
Flemming