Det er lidt svært det her ! (X11 og Gimp)
Fra : Tom Dissing

Dato : 12-01-03 13:11

Nu har jeg så ellers installeret X11 og Gimp..
Hvorfor kan det så ikke starte..
App mappen indeholder 20-50 filer. Og ingen af dem "kan starte programmet"
Skal Gimp ( og andre Unix apps ) startes I X11 "terminalvinduet" !?
Tom

Unix er en underlig en !

Fra : Tue Dissing

Dato : 12-01-03 13:34

Tom Dissing <tom@mir.dk> wrote:

> [...]
> App mappen indeholder 20-50 filer. Og ingen af dem "kan starte programmet"
> Skal Gimp ( og andre Unix apps ) startes I X11 "terminalvinduet" !?

Hej Tom

Sjovt at skulle møde dig her !
Ja du skal køre gimp igennem X11 terminalen.
Herefter åbner det nogle nye vindue og terminalen bruges ikke !
Hvis du har installeret GIMP via programmet "fink" så vil GIMP nok ligge
i mappen /sw/bin/
Hvis du åbner apples X11 kan du under menuen Applications/customize
insætte en kommando for GIMP.
Dette skulle være nok for at få GIMP til at starte: /sw/bin/gimp.
Hvis ikke skal du i terminalen cd til det dir hvor GIMP ligger i og
skrive følgende: "./gimp".
Nu skulle du vist kunne bruge GIMP !

Tue S. Dissing

Fra : Jonas Voss

Dato : 12-01-03 13:38

In dk.edb.mac, Tom Dissing wrote:

> App mappen indeholder 20-50 filer. Og ingen af dem "kan starte programmet"
> Skal Gimp ( og andre Unix apps ) startes I X11 "terminalvinduet" !?

Ja!

% gimp &

Gør tricket. ampersanden efter applikationsnavnet fortæller at den
skal køre programmet i et nyt vindue, uafhængigt af det xterm-vindue
det er blevet startet fra.

No trees were killed in the sending of this message. However,

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 12-01-03 13:59

Tom Dissing <tom@mir.dk> writes:

> [...]
> App mappen indeholder 20-50 filer. Og ingen af dem "kan starte programmet"
> Skal Gimp ( og andre Unix apps ) startes I X11 "terminalvinduet" !?

Når X11 kører, får du en "xterm". Heri skal du skrive "gimp", hvis
den er placeret et velkendt sted. Hvis ikke, så skal du skrive den
fulde sti (fx /usr/X11R6/bin/gimp).

http://bigfoot.com/~thunderbear