Problemer med at sende i Mail.app
Fra : Mikkel Pagh

Dato : 12-01-03 12:48

Af og til kan jeg ikke sende post fra Mail.app, ligemeget hvilken af
mine tre konti jeg bruger.

Fejlmeddelelsen er noget i retning af, at serveren ikke kunne findes.

Af og til kan jeg sende fra en enkelt konto, men som regel er de alle
ude af drift.

Jeg kan altid modtage mails.

Nogen der har et bud på hvad der kan være galt?

På forhånd tak,

Mikkel

P.S. Safari sparker røv!!

Fra : Tue Dissing

Dato : 12-01-03 13:37

Mikkel Pagh <spiced.pork@ham.com> wrote:

> [...]
> ude af drift.
>
> Jeg kan altid modtage mails.
>
> Nogen der har et bud på hvad der kan være galt?

Kan det ikke være et relay problem ????
Alså at du ikke har lov til at sende post over deres mail server uden
bruger identifikation !
Du bøver jo også kun en udgående mail server !

Tue

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 12-01-03 13:59

In article <1foodqz.2b9czp1957b57N%tue@somersaut.dk>,
tue@somersaut.dk (Tue Dissing) wrote:

> Kan det ikke være et relay problem ????
> Alså at du ikke har lov til at sende post over deres mail server uden
> bruger identifikation !

Det har jeg også tænkt på, men det mærkelige er, at det som regel
fungerer fint.

Kan det have noget at gøre med, at smtp-forbindelsen er dårligere fordi
jeg er i udlandet (Berlin)? For et halvt år siden i DK havde jeg svjh
ikke nogen problemer.

Venlig hilsen Mikkel

--
Mikkel Pagh
Berlin

Fra : Jesper

Dato : 12-01-03 13:59

> [...]

> ude af drift.
>
> Jeg kan altid modtage mails.
>
> Nogen der har et bud på hvad der kan være galt?

Jg vil forslå at du bruger mail.arcor.net som SMTP server for alle dine
konti. Prøv om det ikke hjælper.
--
Jesper myem@il -> lustmagnet {at} sexmagnet [dot] com
The sermon this morning: "Jesus Walks on the Water."

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 12-01-03 14:06

In article <1fooeie.1ixqx5r9zfgikN%spam@spam.spam.invalid>,
spam@spam.spam.invalid (Jesper) wrote:

> Jg vil forslå at du bruger mail.arcor.net som SMTP server for alle dine
> konti. Prøv om det ikke hjælper.

Tak, det vil jeg prøve.

- og hvad er det i øvrigt for noget xface-fjolleri, vi har gang i..?

Venlig hilsen Mikkel

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 12-01-03 14:31

In article <spiced.pork-EDF3A0.14054712012003@news.fu-berlin.de>,

> Tak, det vil jeg prøve.

Det er nu prøvet, og problemet er det samme. Jeg registrerede endda hos
Arcor for at kunne sende med authentication.

Men jeg har også misinformeret lidt. Den fejlmeddelelse der kommer (som
jeg netop har set igen) er, at _passwordet_ ikke godkendes af serveren.
Derefter spørger Mail, om den skal prøve at sende fra en af de andre
SMTP-servere (hvilket som regel heller ikke virker).

Måske er det et clue?

Venlig hilsen Mikkel

Fra : Tue Dissing

Dato : 12-01-03 14:56

> [...]

> Derefter spørger Mail, om den skal prøve at sende fra en af de andre
> SMTP-servere (hvilket som regel heller ikke virker).

Det tyder meget på at du ikke har lov til at relaye !

Tue

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 12-01-03 15:09

In article <1foohgo.ukz8612a7xvN%tue@somersaut.dk>,
tue@somersaut.dk (Tue Dissing) wrote:

> Det tyder meget på at du ikke har lov til at relaye !

Og hvad er det helt præcist det vil sige at relaye?

Og har du et bud på, hvad man kan gøre ved det?

Venlig hilsen Mikkel

Fra : Jesper

Dato : 12-01-03 15:17

Mikkel Pagh <spiced.pork@ham.com> wrote:

> Og hvad er det helt præcist det vil sige at relaye?
>
> Og har du et bud på, hvad man kan gøre ved det?
>
> Venlig hilsen Mikkel

Sende uden validering.

Validering kommer i 3 varianter:

1)Tjek af hvor du kommer fra og automatisk validering hvis du kommer fra
samme udbyder.

2) POP før SMTP. Du checker din mail og har så lov til at sende fra
samme IP i en periode fra 1 min til 1 time efter.

3) Direkte validering på SMTP serveren. Bruges ikke meget, da mange
emailklienter ikke understøtter det.