Bare lige et lille tip
Fra : Kent

Dato : 12-01-03 10:50

Hej

Jeg har lige et lille tip til jer, hvis I tænker på at købe et
nyt lydkort inden for den nærmeste fremtid .

Jeg synes, I skulle købe et Soundblaster Audigy 2 lydkort.
Det er et helt utroligt godt lydkort, som kan fåes til omkring
de 1.000,- kr.

OG SÅ KOMMER OVERRASKELSEN!!! Det var det for
mig i hvertfald! Med lydkortet medfølger spillene Hitman 2 og
Soldier of Fortune 2 i fulde versioner!!! Jeg havde ingen af spillene
før, så jeg smilede op til begge ører, da jeg fandt dem i kassen.
På den måde synes jeg pludseligt, at lydkortet bliver MEGET
billigt .

Jeg kan lige tilføje, at Soldier of Fortune 2 er intet mindre end
fantastisk i Multiplayer, hvis ikke I vidste det i forvejen.

Vh
Kent

Fra : Per Nielsen

Dato : 12-01-03 11:54

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan lige tilføje, at Soldier of Fortune 2 er intet mindre end
> fantastisk i Multiplayer, hvis ikke I vidste det i forvejen.

Har du prøvet MoHAA og Spearhead i multiplayer? Hvis ja, hvordan ville du
bedømme dem i forhold til hinanden?

Fra : Kent

Dato : 12-01-03 12:34

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
>
> Har du prøvet MoHAA og Spearhead i multiplayer? Hvis ja, hvordan ville du
> bedømme dem i forhold til hinanden?

Nej, desværre, det har jeg ikke. I multiplayer spiller jeg meget
Soldier of Fortune 2, Battlefield 1942 og én af de nærmeste
dage får jeg Return to Castle Wolfenstein Special Edition ind
af døren. Den kommer jeg nok også til at spille en del, jeg har
i hvertfald hørt meget godt om den.

Efter at jeg har fået en 256/128 ADSL-forbindelse spiller jeg
faktisk næsten aldrig singleplayer mere. Multiplayer er da generelt
meget sjovere .

Vh
Kent

Fra : Per Nielsen

Dato : 12-01-03 18:22

> [...]
> dage får jeg Return to Castle Wolfenstein Special Edition ind
> af døren. Den kommer jeg nok også til at spille en del, jeg har

Du skulle nu prøve MoHAA multiplayer, du bliver _ikke_ skuffet. Jeg spiller
næsten ikke andet.

> Efter at jeg har fået en 256/128 ADSL-forbindelse spiller jeg
> faktisk næsten aldrig singleplayer mere. Multiplayer er da generelt
> meget sjovere .

Same here :).

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 12-01-03 15:47

Kent wrote:
> Jeg synes, I skulle købe et Soundblaster Audigy 2 lydkort.
> Det er et helt utroligt godt lydkort, som kan fåes til omkring
> de 1.000,- kr.

OK, men man kan også købe fx. et Hercules der er lige så godt og så selv
vælge hvilke spil man vil havde for alle de penge som bliver til overs.

Der var engang jeg var Creative fan, men efter at havde købt et SB128PCI
for at havde noget der var PCI og 100% kompatibelt, blot for at opdage
det i DOS er et SB Pro (8 bit) fordi det i virkelighed er et no-name
kort Creative klistre deres navn på. Og havde set+hørt hvor mange
problemer der er med Live og Audigy kort omkring kompatibilitet med
diverse motherboards, sammenholdt med at man betaler 100% oveni når
noget hedder SoundBlaster så gider jeg ikke mere

Mvh

Bruno

Fra : Mads Bahrt

Dato : 12-01-03 20:02

iddqd@worldonline.dk wrote:

> [...]
> diverse motherboards, sammenholdt med at man betaler 100% oveni når
> noget hedder SoundBlaster så gider jeg ikke mere

Jeg har et SB Live 5.1. Jeg havde i lang tid forskellige problemer med
computeren: Pludselige genstarter, forsvundet lyd, skratten i
højtalerne, "lydfejl" i forskellige spil (f.eks. at kunne høre fodtrin i
Operation Flashpoint på en km afstand). Jeg prøvede så for en uge siden
at tage mit Live ud af maskinen og slå det onboard lydkort der sad på
bundkortet til. Siden har ingen af disse ting optrådt.

MVH
Mads

Fra : Kent

Dato : 12-01-03 21:39

"Mads Bahrt" <mads_bahrt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> at tage mit Live ud af maskinen og slå det onboard lydkort der sad på
> bundkortet til. Siden har ingen af disse ting optrådt.

Lydkortene fra Soundblaster fejler intet!! Det er kun et spørgsmål
om at opdatere sine drivere til bundkortet og grafikkortet m.m..

Vh
Kent

Fra : m0rbid

Dato : 12-01-03 22:05

> Lydkortene fra Soundblaster fejler intet!! Det er kun et spørgsmål
> om at opdatere sine drivere til bundkortet og grafikkortet m.m..
>
> Vh
> Kent

Og det vurderer du på grundlag af hvad? Hvad er din baggrund for pludseligt,
at kunne
komme med den vurdering? Ingen tvivl om, at opdaterede drivere kan hjælpe på
mange ting,
men at du så hurtigt frikender Creative's lydkort for alle anklager, er mig
en smule uforståeligt,
men du er åbenbart experten.

mvh

m0rbid

Fra : Kent

Dato : 13-01-03 15:11

"m0rbid" <steinb@SPAMBLOKKERworldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> mange ting,
> men at du så hurtigt frikender Creative's lydkort for alle anklager, er

Jeg har hørt det utallige gange. Folk har problemer med deres
Soundblaster lydkort, men når de lige får opdateret driverne, specielt
til bundkortet og grafikkortet, er alle problemer pludseligt pist væk!
Ikke én gang har jeg hørt, at en driveropdatering ikke kunne løse
problemet! Jo, selvfølgelig hvis lydkortet direkte er defekt .

Man kan sikkert godt tale om, at lydkortene fra Soundblaster kræver
"gode forhold" i dit system for at kunne fungere optimalt, måske også
FOR "gode forhold", men problemerne kan løses! At det skulle være
noget generelt galt med Soundblasters lydkort.... så absolut nej!!
Det mener jeg helt klart, at jeg med sikkerhed kan udtale mig om -
selvom jeg ikke vil kalde mig ekspert!

Vh
Kent

Fra : Holger Danske

Dato : 13-01-03 15:13

Kent wrote:
> [...]
> noget generelt galt med Soundblasters lydkort.... så absolut nej!!
> Det mener jeg helt klart, at jeg med sikkerhed kan udtale mig om -

Er du sikker på at du ikke er Lomborg i forklædning *vbg* ROTFL

Allan
--
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --
-- Skønhed afhænger af øjnene der ser --

Fra : Kent

Dato : 13-01-03 15:18

"Holger Danske" <holger_danske@msn.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> -- Kun døde fisk flyder med strømmen --
> -- Skønhed afhænger af øjnene der ser --
> -- Cum insantientibus fuere necesse est --

Lad nu være med at dømme Lomborg på forhånd . Han kan nemt
vise sig at være den klogeste af den alle sammen. Nu får vi se.

Vh
Kent

Fra : Holger Danske

Dato : 13-01-03 15:22

Kent wrote:

> Lad nu være med at dømme Lomborg på forhånd . Han kan nemt
> vise sig at være den klogeste af den alle sammen. Nu får vi se.

Ja ikke ....
But that's still a good vending

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 13-01-03 16:39

Kent wrote:
> [...]
> noget generelt galt med Soundblasters lydkort.... så absolut nej!!
> Det mener jeg helt klart, at jeg med sikkerhed kan udtale mig om -

Jeg tror nu nok de fleste af dem jeg har mødt som har haft problemer har
prøvet de gængse råd inkl. at flashe BIOS o.s.v. - de plejer ihvertfald
at havde check nok på tingene.

Men selv hvis vi siger der ikke er gennerelle kompatibilitets problemer
med SB kort, kan du ikke lige fortælle os hvorfor et Audigy kort af
Creative fremstilles som kunne håndtere 24bit/96Khz når det internt max
arbejder med 16bit/48Khz. Det svarer til at et grafikkort's RAMDac
håndterer 32 bit farve mens GPU'en kun håndtere 16 bit farve, og vi kan
vist alle huske hvor grimt det ser ud.

Nu behøver du ikke at tage mit ord for det, tag blot et kig på nettet
med google eller se her
http://www.tech-report.com/reviews/2002q2/soundcards/index.x?pg=7

Mvh

Bruno

PS. Har du læst nogle a Lomborgs bøger eller rapporter? Hvis du har så
er du enten jubel optimist eller arbejder for et bil eller olieselskab
for ellers hoppede du ikke på hans sludder.

Fra : Lars Wiberg

Dato : 14-01-03 09:08

On Sun, 12 Jan 2003 21:39:16 +0100, "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk>
wrote:

> "Mads Bahrt" <mads_bahrt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Lydkortene fra Soundblaster fejler intet!! Det er kun et spørgsmål
> om at opdatere sine drivere til bundkortet og grafikkortet m.m..

Sikke noget vrøvl. Jeg har et SB Live Player 1024 eller hvad det nu
hedder, og jeg er typen der altid sørger for at være opdateret hvad
angår drivere og firmware. Jeg har så at sige ikke andet end problemer
med det ragelse. Som andre her i gruppen, er jeg også blevet godt og
grundigt træt af Creative. I nogle spil skal jeg ligefrem ind og slå
hardware accelerationen fra i dxdiag for at spillet kan køre uden at
gå ned.

--
Lars Wiberg alias Slartibartfast /\ ASCII Ribbon Campaign
http://southend.dk/ \/ No HTML or RTF in mail

Fra : . . .

Dato : 13-01-03 16:12

> [...]
> diverse motherboards, sammenholdt med at man betaler 100% oveni når
> noget hedder SoundBlaster så gider jeg ikke mere

jeg faldt også for den pci128 scam de havde kørende dengang =/ så det
bliver en kold dag i helvede før de ser en krone af mine penge igen...

....men hvis jeg skulle købe et kort til spil idag ville det nok blive et
kort fra terratec el. hercules (har selv et echo mia men det er nok ikke
det man skal købe hvis man kun skal bruge det til spil)