Kopier filer
Fra : Martin Persson

Dato : 12-01-03 00:27

Hej NG

Jeg prøver at kopiere en mp3 fil fra et drev til et andet på følgende
måde:

ifstream in(file, ios::binary);
ofstream out(dest, ios::binary);
char buffer;
   while(in)
   {
   in >> buffer;
      if(in) out << buffer;
   }

Umiddelbar bliver filen kopieret, men den kan bare ikke afspilles.

Er der en forklaring på dette og hvordan skal man ellers kopiere en
mp3 fil.

VH Martin

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 12-01-03 13:55

In <ar912vsbvh0rgcouial59or3auo625s632@4ax.com> Martin Persson <dis-mp@get2net.dk> writes:

> [...]

>      if(in) out << buffer;
>   }

>Umiddelbar bliver filen kopieret, men den kan bare ikke afspilles.

Maaske bliver filen ikke flush'et, saa de sidste par bytes mangler.
Proev at checke at laengden af kopien er lig laengden af original filen.

/Martin M. Pedersen

--
Martin M. Pedersen
"*Dansk Folkeparti*, nazistisk orienteret dansk parti

Fra : Martin Persson

Dato : 12-01-03 17:33

Tak for svaret. Jeg har i mellemtiden brugt denne metode

FILE *in = fopen(file, "rb");
FILE *out = fopen(dest, "wb");

char buffer[1];

   while(!feof(in))
   {
   fread(buffer,1,1,in);
   if(!feof(in))
   fwrite(buffer,1,1,out);
   }

fclose(in);
fclose(out);

og det virker perfekt.

Hilsen Martin

Fra : Kent Friis

Dato : 12-01-03 18:50

Den Sun, 12 Jan 2003 17:33:00 +0100 skrev Martin Persson:
>Tak for svaret. Jeg har i mellemtiden brugt denne metode
>
>FILE *in = fopen(file, "rb");
>FILE *out = fopen(dest, "wb");
>
>char buffer[1];
>
>   while(!feof(in))
>   {
>   fread(buffer,1,1,in);
>   if(!feof(in))
>   fwrite(buffer,1,1,out);
>   }
>
>fclose(in);
>fclose(out);
>
>og det virker perfekt.

Perfekt er nok så meget sagt - du kan sætte læsehastigheden op (afhængig
af hvor intelligent din fread() er) ved at skifte 1 ud med fx 2048 eller
4096.

Mvh
Kent
--
You haven't seen _multitasking_ until you've seen Railroad
Tycoon II and Unreal Tournament run side by side