Bornholmske Kirkebøger indtil 1814
Fra : CFS2280

Dato : 11-01-03 19:18

Fra : Philip Kofoed

Dato : 17-01-03 00:24

Hej,

> www.kirkebog.dk

God side hvor jeg allerede har fundet et par nyttige oplysninger!

Jeg fatter bare ikke hvordan det har været muligt at lave en sådan
løsning, som på intet tidspunkt giver timeouts.
Den server det kører på må da have kostet mindst 4 millioner..... :)

mvh
Philip Kofoed

Fra : Lars Wichmann

Dato : 18-01-03 10:49

On Thu, 16 Jan 2003 22:23:53 -0100, Philip Kofoed wrote:
> [...]
> løsning, som på intet tidspunkt giver timeouts. Den server det kører på
> må da have kostet mindst 4 millioner..... :)

Hej Phillip

Undskyld hvis dette er off-topic, men jeg kommer som lidt udenforstående,
idet jeg normalt ikke følger denne newsgroup, endsige DDA. Men blev fra
anden side gjort opmærksom på din posting, som jeg mente fortjente et
svar.

Jeg kan som webmaster på kirkebog.dk oplyse, at serveren ikke har kostet
4 millioner. Omkostningerne er ganske minimale, idet websiderne køres
på en standard apache webserver med mySQL som database, alt sammen under
Linux.

mvh
Lars Wichmann
www.dralle.dk

Fra : Alf Christophersen

Dato : 18-01-03 23:49

On Sat, 18 Jan 2003 08:49:28 -0100, Lars Wichmann <lars@wichmann.dk>
wrote:

> [...]
>4 millioner. Omkostningerne er ganske minimale, idet websiderne køres
>på en standard apache webserver med mySQL som database, alt sammen under

Jeg har en følelse av at 4 millioner kr i investeringer nok er godt
overdrevet, det er da heller ikke det tekniske utstyr som ville ha
kostet 4 millioner, men skal man ansette en profesjonell konsulent,
kanskje flere over flere år for å lage et nytt system, så forsvinner
fort millionene. Eller driver konsulenter i Danmark med veldedighet?
Timelønnen er gjerne på 2000 kr eller mye mer pr time arbeidstid. Da
forsvinner fort en million eller to, og det var vel slik ansettelse
som ble antydet til å begynne med (staten vil ha slike, og ikke
hobbyprogrammere som oss som kunne til og med ha gjort sakene gratis,
om man hadde hatt interesse av det.