D'Angelo: Voodoo - afspilningsfejl?
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 11-01-03 16:40

Jeg købte D'Angelos "Voodoo" i Guf i går. I slutningen af skæring
12 - hittet "Untitled (How Does It Feel)" - stopper sangen meget
brat efter 7 minutter og syv sekunder, midt i en sætning.

I dag gik jeg ned i forretningen igen; ekspedienten gav mig et nyt
eksemplar fra en ny sending. Problemet er det samme. Jeg har
prøvet at afspille cd'en i flere forskellige cd-afspillere - samme
problem.

Er der nogen, der har cd'en uden denne mærkværdighed? Er det en
generel fejl - eller er det måske endda (gys!) sådan, det er tænkt
fra kunstnerens side?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Morten Steen

Dato : 11-01-03 20:18

> Er der nogen, der har cd'en uden denne mærkværdighed? Er det en
> generel fejl - eller er det måske endda (gys!) sådan, det er tænkt
> fra kunstnerens side?

Sådan er den lavet. Fed slutning, da! På et FEDT nummer, i øvrigt. Meget
Prince-agtigt... på den GODE måde... eller...

Morten

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 12-01-03 00:06

Morten Steen skrev:
> Sådan er den lavet.

Virkelig?

Det lå helt uden for min forestillingsevne først. Jeg kan trøste
mig med, at manden i Guf åbenbart heller ikke vidste det.

> Fed slutning, da!

Det ved jeg nu ikke, om jeg synes.

> På et FEDT nummer, i øvrigt.

Dét synes jeg til gengæld også. Det er fantastisk, den måde den
bygger musikken og stemningen op efterhånden til et langt,
snigende klimaks. Den afsluttende mærkværdighed må så være det
ironiske antiklimaks?

> Meget Prince-agtigt... på den GODE måde... eller...

Jeg forstår.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Morten Steen

Dato : 12-01-03 00:40

> Virkelig?

Jep!

> Det lå helt uden for min forestillingsevne først. Jeg kan trøste
> mig med, at manden i Guf åbenbart heller ikke vidste det.

Tsk-tsk... folk i pladebutikker nu om stunder...

> Det ved jeg nu ikke, om jeg synes.

Så original i hvert fald!

> [...]
> bygger musikken og stemningen op efterhånden til et langt,
> snigende klimaks. Den afsluttende mærkværdighed må så være det

Enig! Og det kan man nok godt sige...

> Jeg forstår.

Ja, det var min Paprika Steen-parodi, for dem der ikke fangede den.

Morten

Fra : Peter G

Dato : 12-01-03 10:33

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> wrote:

>Virkelig?
>
>Det lå helt uden for min forestillingsevne først. Jeg kan trøste
>mig med, at manden i Guf åbenbart heller ikke vidste det.

Detfårdorligt! De burde vide bedre. Du har spurgt den forkerte
ekspedient. Du skal spørge souleksperten, ikke heavyeksperten ;)

Det er nu ellers et (irriterende) trick der findes på flere plader.
Fans af Dream Theater kan nok nikke genkendende til nummeret "Pull Me
Under" som stopper meget abrupt.

>Det ved jeg nu ikke, om jeg synes.'

7. sekund efter det 7. minut. Det er sgudda kunst og mytisk reference
der vil noget ;D

--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål), ja den har så:

Fra : Troels

Dato : 12-01-03 20:58

> 7. sekund efter det 7. minut. Det er sgudda kunst og mytisk reference
> der vil noget ;D

Hvad er det en reference til? Eller skal ;D tages bogstavlig?

/Troels

Fra : Peter G

Dato : 13-01-03 15:00

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> wrote:

>Hvad er det en reference til? Eller skal ;D tages bogstavlig?

7 er SVJH et helligt kabbalistisk tal, den 7. søn af en 7. søn,
7-armede lysestager og¨så videre. Et af magiens/mytologiens hellige tal.

Ligesom tallet 3 i eventyr.