Eudora - tømme postkasse.
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 11-01-03 16:44

Hej

Forleden fik jeg en meddelelse fra STOFA om at min postkasse var fuld -
eller næsten.

Jeg talte med support hos STOFA, og de fandt en grande fil som jeg ikke
havde slettet. Den blev omgående slettet (en stor billedfil jeg for
længst havde glemet alt om). Selve e-mailen var slettet.
Jeg troede, at når jeg slettede selve mailen var alt tømt, men det er
det tilsyneladende ikke,

Nu husker jeg at hente OG slette fremover.

Er der en vej med Eudora (eller anden vej) til at tømme postkassen.

mvh
Michael C.

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-01-03 21:02

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Er der en vej med Eudora (eller anden vej) til at tømme postkassen.

Nu er jeg ikke på Eudora mere, men Eudora kan alt. Holder du en af
modifikationstasterne ("Alt" vil jeg tro) nede og åbner menuen, skifter
"Hent post" til "Hent speciel" eller sådan noget. Så har du mulighed for
at arbejde med den mail, der ligger på serveren.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-01-03 22:31

In article <1fomrg3.p7vl2qkkxrnkN%michael-corfitsen@mail1.stofanet.dk>, Michael Corfitsen wrote:
> [...]
>
> Nu husker jeg at hente OG slette fremover.
>
> Er der en vej med Eudora (eller anden vej) til at tømme postkassen.

Ja. Du fjerner Leave Mail On Server flaget. Eller siger at den kun skal
efterlade mails på serveren i x dage.

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 12-01-03 21:45

Povl H. Pedersen <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

> Ja. Du fjerner Leave Mail On Server flaget. Eller siger at den kun skal
> efterlade mails på serveren i x dage.

Jeg har haft et tilsvarende problem med Eudora, hvis jeg har valgt kun
at hente meddelelser under en vis størrelse. De meddelelser, jeg ikke
har hentet ned i fuld længde bliver ikke slettet på serveren, selvom de
er slettet lokalt. Når bare man ved det, er det til at leve med.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-01-03 22:44

Thorkil Olesen <thorkil.remove.spam.block@pip.dknet.dk> wrote:

> [...]
> har hentet ned i fuld længde bliver ikke slettet på serveren, selvom de
> er slettet lokalt. Når bare man ved det, er det til at leve med.

Husker du at vælge, at de skal slettes på serveren? Der er en lille knap
øverst i højre hjørne af e-mailen, så vidt jeg husker.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 13-01-03 23:29

> Husker du at vælge, at de skal slettes på serveren? Der er en lille knap
> øverst i højre hjørne af e-mailen, så vidt jeg husker.

Jeg tror at debatten her drejer sig om det finurlige problem, at hvis du
har slettet mailen lokalt, så har du ikke længere nogen lokal mail, hvor
du kan trykke på "slet fra server". Inde i Eudora Settings\Checking mail
er der faktisk en tjekboks for "Delete from server when emptying from
trash". Jeg har aldrig rigtig tænkt over det her, men jeg har faktisk
selv lige oplevet samme problem som Michael, jeg tester lige en gang ...

[testing]

Ok, det lader faktisk til at den tjekboks virker, så hvis bare man
sørger for at lave "empty trash" nu og da, så bliver der også ryddet op
på serveren. Alternativt kan man gøre som Henrik foreslog og bruge
alt-tasten til at rydde op med.

Så ved jeg det til en anden god gang. Tak for inputtet Henrik.

/hc