Mystisk Følelse...
Fra : dtext.tele.dk

Dato : 11-01-03 15:54

Hej alle sammen...

Ja jeg burde nok gå til lægen eller psyg. Men det kunne være nogen herinde
havde et svar. Jeg ser gerne at I ikke gør grin med mig, da det er ret
alvorligt. Mit problem som startede for måske 5 år siden da jeg var et par
og tyve, er efterhånden eskaleret fremad så det begynder at være
irriterende. Det er svært at forklare og vil lyde utroligt mærkeligt. Det
jeg ser ud af øjnene, er som en tåge for hjernen. Det er ligesom hjernen
ikke kan bearbejde det øjnene ser. Når man går rundet i supermarkedet så
ligesom registrerer jeg ikke hvad der sker rundt om mig, alt ring farer
rundt. Ikke at jeg ikke kan se, og ikke kan se skarp på ting. Men det er som
om hjernen ikke kan bearbejde det øjnene ser. Jeg har svært ved at være i
rum med andre, og har det egentligt bedst alene. Det er ligesom jeg går
rundt i en konstant tåge, og har svært ved at koncentrere mig og føre en
diskussion med folk da jeg hurtigt glemmer hvad det hele drejer sig om. Det
skal lige siges, at jeg altså ikke er på stoffer eller noget.... rolig
rolig.......... Men det føles som om at man ønsker en eller anden ville give
mig en ordentlig én på tuden, så man ligesom "vågner" op.........

Er er der nogen som ved noget her, eller er det bare totalt sort snak ??

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-01-03 16:00

dtext.tele.dk wrote:

> [...]
> rundt. Ikke at jeg ikke kan se, og ikke kan se skarp på ting. Men det er som
> om hjernen ikke kan bearbejde det øjnene ser.

Væskemangel kan opleves på den måde, men når du har haft det konstant i
så lang tid, tror jeg, det vil være en god ide at tale med lægen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : dtext.tele.dk

Dato : 11-01-03 16:40

Hmm. Det kan måske alligevel godt have noget med væskemangel at gøre. Jeg
drikker utroligt lidt.. Ofte højst et par glas om dagen....

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-01-03 19:30

dtext.tele.dk wrote:

> Hmm. Det kan måske alligevel godt have noget med væskemangel at gøre. Jeg
> drikker utroligt lidt.. Ofte højst et par glas om dagen....

Du skal helst drikke et par liter væske om dagen. Prøv at drikke mere i
nogle dage, inden du beslutter dig for at besøge lægen. Hvis det er
væskemangel, og du drikker, skulle symptomerne gerne forsvinde inden for
en time. Du kan forøvrigt også se på din urin, om du får væske nok.
Urinen skal være klar og gennemsigtig og absolut ikke mørk i farven.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : ram2

Dato : 11-01-03 16:46

"dtext.tele.dk" skrev d. 11-01-03 15:54 dette indlæg :
> Hej alle sammen...
>
> Ja jeg burde nok gå til lægen eller psyg.
> Er er der nogen som ved noget her, eller er det bare totalt sort snak
??
------------------

Måske for lige til, men værd at forsøge. Har du fået målt dine øjne?? -
Det kan jo være du skal ha ' briller.

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 11-01-03 20:44

> Måske for lige til, men værd at forsøge. Har du fået målt dine øjne?? -
> Det kan jo være du skal ha ' briller.

Nok for lige til.

Kan tilføje at jeg har oplevet noget ligende det beskrevne. Oveni oplevde
jeg tit at høre mit navn kaldt med en underlig ekkoeffekt, selvom der ikke
blev kaldt på mig i den virkelige verden. Drak den gang nok heller ikke ret
meget vand, så måske det også var det.
Imidlertid kan man godt sige at jeg var ret "down" i den periode, så måske
det er noget psykisk.

Det er dog gået over igen, men holdt også ved i længere tid.

Som en anden foreslog, så synes jeg du skulle snakke med en læge om det.
Lægen kan undersøge dig og ved sansynligvis også mere om kroppen og psyken
end de fleste her.

Fra : RoJo

Dato : 11-01-03 18:48

"dtext.tele.dk" <jeo@post6.tele.dkk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mig en ordentlig én på tuden, så man ligesom "vågner" op.........
>
> Er er der nogen som ved noget her, eller er det bare totalt sort snak ??

Jeg har haft og har stadig lidt af det samme ...... jeg har fået af vide, at
det er
stress. Og det skal lige siges, at man bestemt ikke behøver at føle sig
stresset.
Muligvis er det sådan noget du lider af

mvh
RoJo

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-03 14:52

Hej med dig

Et lille forslag ..

For det første .. ring til din læge og bestil en dobbelt tid - få en grundig
helbredsundersøgelse ( stil dig ikke tilfreds med en sludder for en
sladder ) - få hele dynen . EKG - blodtryk - " sænkning" - blod % - syn
check - osv...

Dette af to årsager ..
1) Du vil få at vide , hvis der var noget umiddelbart galt med dig ..
2) Hvis der intet dukker op , så behøves du ikke bekymre dig om den fysiske
side ....

Hvis du er sund og rask ( og får væske - søvn - hvile osv. ) - og det stadig
driller - er tiden inde for at tænke på den psykiske side ..

Sæt dig ned og overvej følgende ..........

Er det i bestemte situationer du får denne følelse ?
Tider på døgnet ?
Er du stresset ?
osv..

Se om der er et mønster - feks. Sker kun når jeg er ned i byen - aldrig
hjemme .. eller sker for det meste kun , hvis jeg ikke sover godt .. osv..

Denne fornemmelse du beskriver - er der nogle der også vil kalde
uvirkeligheds fornemmelse - dette KAN måske betyde der kunne være noget
angst-depression der måske driller dig ...

Kig evt. på denne side

http://www.i-d-a.dk/

Håber det kan give dig et skub i den rigtig retning ....