Hvilket Radeon 9500 PRO skal man købe?
Fra : A. Aberin

Dato : 11-01-03 15:06

Har set på edbpriser, at man kan få et Sapphire Radeon 9500 PRO TV-out & DVI
retail til 1699,-
men så vidt jeg kan forstå på SHG er TV-out stikket ikke et SVHS-stik.
Er der nogen som ved hvad for et Radeon 9500 PRO kort, som har SVHS tv-out
stik?

Jeg troede, at alle kort med TV-out havde et SVHS udtag!
Hvad slags stik sidder der så på det Sapphire kort, idet man ifølge
specifikationerne også skal bruge en konverter til composite??

Mvh. Alexander

Fra : Flemming Joensson

Dato : 11-01-03 15:12

"A. Aberin" <aberin@tiscali.dk> wrote in

> [...]
> men så vidt jeg kan forstå på SHG er TV-out stikket ikke et
> SVHS-stik. Er der nogen som ved hvad for et Radeon 9500 PRO kort,

Hvis jeg var dig ville jeg købe et Radeon 9500 fra Sapphire med 128MB
RAM. Der kommer et software hack om en uge eller to der tillader at man
får alle 8 pipelines aktive - og med en bios fra et Radeon 9700 kort
får man faktisk et Radeon 9700 kort ud af det.
(Det kræver selvfølgelig du ikke er bange for at lægge ny bios i dit
grafikkort)

http://www.guru3d.com/comments.php?category=1&id=1072

Det SKAL være et kort med 128MB RAM (256bit - alle med 128MB har 256bit
fra Sapphire), dem med 64MB RAM (128bit) kan "kun" flashes til et
Radeon 9500 Pro kort.

Mvh.
Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Esben

Dato : 11-01-03 15:27

"A. Aberin" <aberin@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad slags stik sidder der så på det Sapphire kort, idet man ifølge
> specifikationerne også skal bruge en konverter til composite??

Jeg vil vædde på at der sidder et s-video stik på kortet, samt at
konverteren der følger med er fra s-video til composite.

--
Esben

Fra : A. Aberin

Dato : 11-01-03 23:06

> Jeg vil vædde på at der sidder et s-video stik på kortet, samt at
> konverteren der følger med er fra s-video til composite.

Tak for responsen, men jeg fik følgende svar fra SHG, da jeg spurgte:
Der medfølger ikke noget kabel til S-VHS, kun komposit.
Der sidder et lidt specielt stik på grafikkortet, som det medfølgende kabel
skal tilsluttes for at der er en komposit udgang.

Vi har efterlyst et ekstra kabel fra Sapphire, men det er ikke noget der
kommer lige foreløbigt.

Fra : Esben

Dato : 12-01-03 00:56

> [...]
> skal tilsluttes for at der er en komposit udgang.
>
> Vi har efterlyst et ekstra kabel fra Sapphire, men det er ikke noget

Ok, på mit Sapphire 9000 sidder der et s-video stik nemlig - der er
muligvis et ekstra hul i som man ser det på så mange andre grafikkort,
men et standard s-video kabel passer i og virker.

--
Esben

Fra : A. Aberin

Dato : 12-01-03 12:51

"Esben" <sordiahp@hotmail.com> wrote in message
> Ok, på mit Sapphire 9000 sidder der et s-video stik nemlig - der er
> muligvis et ekstra hul i som man ser det på så mange andre grafikkort,
> men et standard s-video kabel passer i og virker.
Ok, igen tak for responsen, men er der nogle som ved hvilket Radeon 9500
PRO, som har et SVHS tv-out?

Alexander

Fra : Jens

Dato : 12-01-03 16:21

Tjek dette link:
http://www.sapphiretech.com/media/9500/9500boardshot.jpg

Det ser ikke ud til at dey er et composite stik.
mon ikke det er et s-vhs stik der sidder der i midten.

Mvh. Jens

Fra : A. Aberin

Dato : 12-01-03 22:07

"Jens" <jens@REMOVEcrazyslagelse.dk> wrote in message
> Tjek dette link:
> http://www.sapphiretech.com/media/9500/9500boardshot.jpg
>
> Det ser ikke ud til at dey er et composite stik.
> mon ikke det er et s-vhs stik der sidder der i midten.
Jo umiddelbart ligner det jo et SVHS stik, men eftersom SHG siger følgende,
så ved jeg ikke rigtig:

Fra : Flemming Joensson

Dato : 12-01-03 22:23

> [...]
> Der sidder et lidt specielt stik på grafikkortet, som det
> medfølgende kabel skal tilsluttes for at der er en komposit

De ATi kort jeg har leget med har alle haft den specielle udgang som
Esben nævner. I den udgang er der nemlig både S-Video og Composite. Det
fede er at selvom det er et specielt stik, så passer et standard S-
video kabel lige ind i den. For at man kan få composite ud kræver det
så at man har den specielle adapter som Sapphire jo også leverer med.

Jeg tror fint du kan bruge kortet med et Svideo kabel.

Mvh.
Flemming

Fra : A. Aberin

Dato : 13-01-03 00:37

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote in message
> [...]
> så at man har den specielle adapter som Sapphire jo også leverer med.
>
> Jeg tror fint du kan bruge kortet med et Svideo kabel.

Tak for responsen Flemming, det lyder sgu fedt, jeg vil helt vildt gerne
have sådan et kort.
Er der nogle, som har erhvervet sig et endnu, og som kan bekræfte det, som
Flemming siger?

Mvh. Alexander

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 14-01-03 17:34

Nope - kortet er kun lige ved at blive sendt til DK så derfor er der ingen
der har det endnu !!!.
Mht s-vhs hvis det skulle blive et problem kan du jo altid få et
"converter"-stik ved din lokale tv-forhandler...
-niels-

A. Aberin <aberin@tiscali.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e21fc0f$0$187$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...