Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon IXUS v3 vs. Pentax 330RS
Fra : Kasper Okkels

Dato : 11-01-03 13:05

Jeg ved godt, at der kommer ufatteligt mange spørgsmål angående
IXUS-kameraer. Jeg synes dog kun via Google at kunne finde et par tyske
indlæg, der sammenligner Canon IXUS v3 med Pentax 330RS. Derfor beder jeg om
jeres holdninger.

Mine præferencer har længe været overfor IXUS'en, men da jeg i dag hentede
et par fremkaldte test-billeder forsøgte fotohandleren at overbevise mig om,
at Pentax'en er bedre. Der er jo ikke meget, der adskiller sig ud fra de
tekniske specifikationer, men dog alligevel lidt:

Canon IXUS v3 har:
- automatisk ISO, og ned til ISO 50
- bedre kontinuert billedtagning
- bedre videooptagefunktioner
- bedre softwarepakke
- tilslutning til TV'et

Pentax 330RS har:
- 3 gange zoom
- manuel fokus (ifgl dpreview)
- 11 mb indbygget hukommelse

Det er de tre gange zoom der gør, at jeg synes Pentax'en er et fornuftigt
alternativ. Jeg kunne godt tænke mig nogle kommentarer til optikken og
mekanikken i de to kameraer. Det har jeg ikke meget forstand på, og har
ingen anelse om Pentax' 7-element-linse i 6 grupper er Canons overlegen osv.
Jeg vil derfor blive meget glad for kommentarer fra folk, der har forstand
på sådan noget.

mvh
Kasper Okkels