Hvilket kabel fra Gfx til TV
Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 11-01-03 11:43

Hej

Jeg har købt et Radeon 8500LE til 499kr (det steg til 899 ugen efter
*fnis*).
Jeg ønsker at sætte mit TV til kortet. Hvilket kabel skal jeg købe?

Der sidder et hun stik på kortet der ligner lidt et hun PS/2 stik. Det
medfølger en omformer der laver stikket om til noget der ligner et gult hun
phono stik.

På min fjernsyn der er 8M væk sidder der Coax, Scart, det er ligner et hun
PS/2 stik og det der ligner et gult phono stik.

Hvilket kabel skal jeg købe er der forskel i kvaliteten? ER der forskel i
prisen? Kender i nogle billige steder at kåbe sådan et kabel i København?

Hvad med lyden? Går det med billedet, eller skal jeg trække et mini jack til
phono kabel 8 M. Sådan et kabel kan jeg lave selv.

På forhånd tak.

Venlig hilsen Jens Bager Jensen

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 11-01-03 13:13

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Jeg har købt et Radeon 8500LE til 499kr (det steg til 899 ugen efter
> *fnis*).

Kanon :)

> Jeg ønsker at sætte mit TV til kortet. Hvilket kabel skal jeg købe?

Det rette - se nedenfor.

> Der sidder et hun stik på kortet der ligner lidt et hun PS/2 stik. Det

Enten et rent S-Video stik eller også et kombineret S-Video+Composite.

> medfølger en omformer der laver stikket om til noget der ligner et gult
> hun phono stik.

Dårlig kvalitet.

> På min fjernsyn der er 8M væk sidder der Coax, Scart, det er ligner et hun
> PS/2 stik og det der ligner et gult phono stik.

Tjek hvor mange huller der er i stikket på dit grafikkort. Hvis der er 4
huller, så sidder du med et S-video stik og kan således trygt købe et
S-Video kabel (visse tumper i brancen kalder det for S-VHS, selvom det er
noget helt andet).

Dette kabel kan du så forbinde direkte mellem din PC og TV.

> Hvilket kabel skal jeg købe er der forskel i kvaliteten? ER der forskel i
> prisen? Kender i nogle billige steder at kåbe sådan et kabel i København?

Ja, der er forskel i kvalitet. S-video er det bedste du kan gøre af de to
muligheder du sidder med.

> Hvad med lyden? Går det med billedet, eller skal jeg trække et mini jack
> til phono kabel 8 M. Sådan et kabel kan jeg lave selv.

Du skal trække lyd seperat.

--
Martin L. Johansen