Bytte lejlighed
Fra : Tina

Dato : 11-01-03 11:48

Hejsa

Hvad gør man, og hvorledes griber man det an når man har fundet en at bytte
med ?

Hvad gør man hvis den ene´s udlejer saboterer byttehandelen, kan man så
bytte tilbage igen ?

Kan man betinge at byttehandelen skal gennemføres for begge parter, og i
modsat fald vil byttehandelen annulleres ?

Hvis nu den ene part ikke vil bytte tilbage, hvad gør så den som står uden
lejlighed ?

Så vidt jeg ved er en byttehandel også en opsigelse, og hvorledes sikres at
opsigelsen er ugyldig såfremt begge udleje ikke accepterer den nye lejer ?

Kan man hvis udlejer saboterer, bare bytte alligevel og så afvente retssag,
eller selv at anlægge anerkendelsessøgsmål mod udlejer ?

Hører gerne andres erfaringer !

Et evt. svar om at spørge udlejer bedes sendt til Ng'en dk.dummesvar

MV Tina

Fra : torup bachmann

Dato : 11-01-03 19:42

"Tina" <tina.hansen.23@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Hvad gør man, og hvorledes griber man det an når man har fundet en at
bytte
> med ?

Hvilken slags lejlighed bor du i? Almen eller privat?

> Hvad gør man hvis den ene´s udlejer saboterer byttehandelen, kan man så
> bytte tilbage igen ?

Nej, du kan ikke bytte tilbage igen. Hvad mener du med sabotage?

> [...]
> modsat fald vil byttehandelen annulleres ?
>
> Hvis nu den ene part ikke vil bytte tilbage, hvad gør så den som står uden

Øh, ikke forstået. Hvis du har byttet en lejlighed, så har du jo den
lejlighed, du har byttet dig til og den du har byttet med, har din gamle
lejlighed. Der er da ingen, der står uden lejlighed.

> Så vidt jeg ved er en byttehandel også en opsigelse, og hvorledes sikres
at
> opsigelsen er ugyldig såfremt begge udleje ikke accepterer den nye lejer ?

Et bytte kan ikke finde sted med mindre udlejerne accepterer dette. Der skal
dog være rimelige grunde til at modsætte sig. Rimelige grunde kan være, hvis
udlejer ved, at den nye lejer er narkoman, dårlig betaler eller lign.
Udlejers indsigelse kan der klages over i huslejenævnet.

> Kan man hvis udlejer saboterer, bare bytte alligevel og så afvente
retssag,
> eller selv at anlægge anerkendelsessøgsmål mod udlejer ?

Det vil være meget dumt! Som nævnt ovenfor. Hvis udlejer siger nej, må denne
have en begrundelse og hvis denne er urimelig, så må du indbringe den for
huslejenævnet, som koster ca. 127 kr.
Såfremt der er tale om almen bolig er det beboerklagenævnet, du skal have
fat i.

> Hører gerne andres erfaringer !

Har ingen erfaring, men dog en vis viden, da jeg sidder i bestyrelsen i LLO.

> Et evt. svar om at spørge udlejer bedes sendt til Ng'en dk.dummesvar

Slap lige lidt af !!!

> MV Tina

MVH Rikke