Støj på linien
Fra : P.N.

Dato : 11-01-03 10:58

Jeg har fået Telia bredbånd, men når jeg er nettet er der støj på den
almindelige telefonlinie. Jeg ved ikke om der andre end mig der oplever
dette problem. Og kan man gøre noget ved det ?.

MVH Poul

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-01-03 11:40

"P.N." <pip160@hotmail.com> wrote in message
> Jeg har fået Telia bredbånd, men når jeg er nettet er der støj på den
> almindelige telefonlinie. Jeg ved ikke om der andre end mig der oplever
> dette problem. Og kan man gøre noget ved det ?.

Ja, fejlmeld din linie... Jeg mener nemlig at Telia altid brugte TDC
teknikere til at installere.. Så derfor må teknikeren have lavet
installationen forkert

Fra : Per

Dato : 11-01-03 12:52

Hej Poul
"P.N." <pip160@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> almindelige telefonlinie. Jeg ved ikke om der andre end mig der oplever
> dette problem. Og kan man gøre noget ved det ?.

Hvis det er delt rå kobber "både telefoni og ADSL på samme linie" kan det
være delefilteret.

Igen kontakt Telia kundeservice.

Per
www.oncd.dk
Nem og bekvem download.
www.kkom.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 12-01-03 23:07

Per wrote:
> Hvis det er delt rå kobber "både telefoni og ADSL på samme
> linie" kan det være delefilteret.

Eller det kan være hermafrodit-stikket, der er forkert -
det _skal_ være det medfølgende eller samme type -
det må ikke være et almindeligt stik.......

Jan Vestergaard
Email: jan@NOSPAMjve.dk Inet: www.jve.dk
Ved mail fjern NOSPAM - men newsindlæg bør normalt besvares i
gruppen.

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 12-01-03 23:24

On Sat, 11 Jan 2003 10:58:21 +0100, "P.N." <pip160@hotmail.com> wrote:

>Jeg har fået Telia bredbånd, men når jeg er nettet er der støj på den
>almindelige telefonlinie. Jeg ved ikke om der andre end mig der oplever
>dette problem. Og kan man gøre noget ved det ?.
[...]

Delt kobber?

Har du en B&O telefon?

Svjv. bruger nogle telefoner - B&O eg - større båndbredde, end normalt
= det overlapper med ADSL'en = støj.

/Henrik