Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Anbefales af fotobog for begyndere
Fra : Martin Nielsen

Dato : 10-01-03 18:39

Hej NG

Er der nogle som kan anbefale fotobøger som er gode for en begynder som mig.
Har selv tænkt på Politikkens Fotobog. Jeg skal bruge digital kamera (Fuji
Finepix 602s), men har styr på alt det digitale mht. billedebehandling,
komprimering osv gennem mit arbejde, men magler den grundlæggende viden
omkring fototeknik, valg af motiv, lukker, blænde, eksponeringstid, ISO osv.

Hvad kan I anbefale?

På forhånd tak

/Martin

Fra : William A. Husted, e~

Dato : 10-01-03 20:00

Jeg har selv fået Politikens bog om digital fotografering af Thomas Nykrog -
den er faktisk ret OK, der findes mange elementære forklaringer af tekniske
betegnelser...Kan vist erhverves gennem Gyldendals Bogklub til en rimelig
penge.

William A. Husted, eaid.dk

Fra : Lagerhead

Dato : 10-01-03 22:30

William A. Husted, eaid.dk <william@eaid.dk> skrev i en
meddelelse news:avn57f$s26$1@sunsite.dk...
> [...]
> af Thomas Nykrog - den er faktisk ret OK, der findes
> mange elementære forklaringer af tekniske
> betegnelser...Kan vist erhverves gennem Gyldendals

Jep, fik den for en 50'er..

Esp

--
http://www.neilbrophy.com
http://www.suell.dk

Fra : Lagerhead

Dato : 10-01-03 19:59

> [...]
> men magler den grundlæggende viden omkring fototeknik,
> valg af motiv, lukker, blænde, eksponeringstid, ISO osv.

Dav Martin

Thomas Nykrog: 'Politikens Bog Om Digital Fotografering' - det er en ganske
god start.

Mvh Espen

--
http://www.neilbrophy.com