Glucosamin - leddegigt
Fra : KN

Dato : 10-01-03 15:58

Hej.
Glucosamin har jo vist sig at være til stor gavn ved slidgigt. Her skulle
det kunne standse nedbrydningen af brusk og måske endda stimulere celler til
at danne ny brusk.
Selv om leddegigt jo er en anden sygdom er det en nærliggende tanke, at
Glucosamin også her skulle kunne have en gavnlig effekt mod nedbrydning af
brusk. Er der nogen der har erfaringer med stoffet i relation til leddegigt?
Venlig hilsen Kim

Fra : Mejdahl

Dato : 16-01-03 20:53

Kim skrev:
> [...]
> Glucosamin også her skulle kunne have en gavnlig effekt mod nedbrydning af
> brusk. Er der nogen der har erfaringer med stoffet i relation til

Hej Kim
Jeg har taget Glucosamin i 4 måneder og det har ikke ændret min tilstand,
jeg må dog sige at jeg i øjeblikket er inde i en dårlig periode ( haft
leddegigt siden 1990) og får max MTX og max af Salazopyrin desuden er jeg
ret højt oppe i brug af Prednisolon m.m. Det kan måske være en årsag til den
manglende ændring. Jeg begyndte også at tage Glucosamin af samme årsag som
du har tænkt over: når det virker på slidgigt ja så skader det nok ikke os
med leddegigt, hvis du får nogen erfaring, så er jeg meget interesseret at
hører det om det.
Venlig hilsen Jens