DMA - alt ved det gamle
Fra : Nikolaj Borg

Dato : 10-01-03 09:06

Så er der DMA igen. Saybia er nomineret i hele seks kategorier, hvilket de
må være ret glade for. Det nye er, at DMA denne gang har fået sig deres eget
website, som virker lige så dårligt gennemtænkt, overfladisk og poppet som
selve showet. Så det er jo fint nok. Til gengæld overrasker det mig noget,
at man skal downloade og acceptere en komponent for at få lov til at stemme
overhovedet. Det er måske et fremskridt, at man denne gang ikke skal
tilmelde sig til Yahoo, men virker stadigvæk meget kikset.

Så vidt jeg kan se skal man også ind i afstemningsområdet for at se de
nominerede. Smart, meget smart

Er der nogen, som har noget nyt fra Steppeulvs-prisen?

/Nikolaj

Fra : BadBack

Dato : 10-01-03 11:43

"Nikolaj Borg" <nikol@jSbPoArMg.dk> wrote in

> Så er der DMA igen. Saybia er nomineret i hele seks kategorier,
> hvilket de må være ret glade for.

Sådan!

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 10-01-03 22:15

"BadBack" <none@notvalid.no> wrote in message
> "Nikolaj Borg" <nikol@jSbPoArMg.dk> wrote in

> Sådan!

Det ER jo dig AJC :)

Lars B. Jensen

Fra : Karina Hjorth

Dato : 10-01-03 12:12

> [...]
> selve showet. Så det er jo fint nok. Til gengæld overrasker det mig noget,

Well, jeg har lige været inde på siden, og naturligvis er den lidt poppet,
men det er der faktisk rigtig mange af de der "one-night-stand" sites, der
er (altså dem, der ikke skal blive hængende i flere måneder og opdateres
hver eller hver anden dag).

> [...]
> overhovedet. Det er måske et fremskridt, at man denne gang ikke skal
> tilmelde sig til Yahoo, men virker stadigvæk meget kikset.

Det har vel blot noget at gøre med, at de forsøger at sikre sig mod, at folk
råstemmer 714 gange pr. person.... Jeg har lige tilmeldt mig, installeret
komponentet og stemt - det tog ikke mange minutter at installere og
registrere sig.... hvis det overhovedet tog minutter... Så det er helt klart
lettere end med Yahoo fra sidste år.

Mvh
Karina

Fra : Karina Hjorth

Dato : 10-01-03 12:15

> Så vidt jeg kan se skal man også ind i afstemningsområdet for at se de
> nominerede. Smart, meget smart

Ja, det skal man - men man kan godt se de nominerede uden at være logget
ind.

Mvh
Karina

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 10-01-03 12:53

Nikolaj Borg <nikol@jSbPoArMg.dk> wrote:

> Er der nogen, som har noget nyt fra Steppeulvs-prisen?

Nyåbnet (?) site www.steppeulv.dk

/Flying hotdogs

Fra : Christopher Tracy

Dato : 10-01-03 13:01

Hej

> [...]
> tilmelde sig til Yahoo, men virker stadigvæk meget kikset.
>
> Så vidt jeg kan se skal man også ind i afstemningsområdet for at se de

ja det er da meget godt... men er det kun mig der ikke kan komme ind på
deres side: www.musicawards.dk ?

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : BadBack

Dato : 10-01-03 13:08

"Christopher Tracy" <goldartist@yahoo.com> wrote in

> ja det er da meget godt... men er det kun mig der ikke kan komme ind
> på deres side: www.musicawards.dk ?

Nej.

Fra : Karina Hjorth

Dato : 10-01-03 13:15

> ja det er da meget godt... men er det kun mig der ikke kan komme ind på
> deres side: www.musicawards.dk ?

Måske fordi, det er www.danishmusicawards.dk ?

Mvh
Karina

Fra : BadBack

Dato : 10-01-03 13:30

"Karina Hjorth" <khjorth@oncable.dk> wrote in news:avmdfs$3jc$1@sunsite.dk:

> Måske fordi, det er www.danishmusicawards.dk ?

Ja.

Fra : Christopher Tracy

Dato : 10-01-03 19:09

Hej

> Måske fordi, det er www.danishmusicawards.dk ?

Tjoe det kunne da godt være...

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 11-01-03 00:19

Nikolaj Borg skrev:
> [...]
> har fået sig deres eget website, som virker lige så dårligt
> gennemtænkt, overfladisk og poppet som selve showet.

Jeg synes, sitet er okay, bortset fra at afstemningsproceduren er
lidt vel omstændelig. især at man skal bekræfte hver stemme i et
pop-up-vindue og at siden skal genloades så mange gange. Hvis et
folketingsvalg var så besværligt, ville vi have et problem.

Nomineringerne er jeg da egentlig lidt overrasket over.
Timberlake, Norah Jones, Coldplay, Eminem og relativt ukendte The
Streets er ikke nogen helt forventet liste til årets udenlandske
album. Men det er måske også resultaterne mere end nomineringerne,
man plejer at kunne brokke sig over.

Beskrivelsen af prisen i artiklen "Bag om Danish Music Awards" er
lidt for fuld af ros i sin selvdyrkelse, men indeholder også en
slags erklæring om at ville fokusere mere på "kvalitet og
alsidighed" end før.

De ændringer i kategorier, som nævnes i samme skrivelse, er så
vidt jeg umiddelbart kan se ved sammenligning med sidste år
følgende: Kategorierne til årets udenlandske hit, årets
entertainmentudgivelse og årets soundtrack samt årets radiohit og
klubhit er væk sammen med eksportprisen. Prisen til årets *nye*
udenlandske navn er også væk, men erstattet med en pris til årets
udenlandske navn. Nye er også prisen til årets cover og til årets
folkudgivelse, hvad det så end betyder for den uddeling af
folkpriser, som vist foregik særskilt sidste år. Desuden
inkluderes "hip hop" nu i navnet på prisen Årets Danske Rap/Hip
Hop Udgivelse.

Min indre sproglige pedant skal ikke glemme at nævne, at DMA
vælger at holde fast ikke blot i sit udenlandskklingende navn, men
også i den engelsk-agtige orddeling i kategorinavnene. Oven i
købet vistnok med et nyt mellemrum i "IFPI's Æres Pris", som
ligefrem kan misforstås med lidt god vilje.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 11-01-03 00:28

Peter Brandt Nielsen skrev:
> De ændringer i kategorier, som nævnes i samme skrivelse, er så
> vidt jeg umiddelbart kan se ved sammenligning med sidste år
> følgende:

Nå ja, og så at en række af priserne er overgået til at være rene
jurypriser i stedet for publikumspriser. Steppeulvsfolkene roser
dette: "Denne beslutning hilser FDM velkommen, idet det
umiddelbart ser ud til at ville højne den kunstneriske kvalitet og
desuden hæve arrangementets troværdighed." (FDM er den lidt
uheldige forkortelse for Foreningen af Danske Musikkritikere.)

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk