koffeinpiller i sverige
Fra : bk

Dato : 09-01-03 17:32

nogen som ved om der sælges koffeinpiller i sverige uden recept på
apotekerne?

Fra : Claus E Beyer

Dato : 10-01-03 20:56

"bk" <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> nogen som ved om der sælges koffeinpiller i sverige uden recept på
> apotekerne?

Ja, ca. SEK 80,- for 250 styk 100 mg tabletter.

Claus

Fra : Jimmy

Dato : 10-01-03 21:22

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in message
> "bk" <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ja, ca. SEK 80,- for 250 styk 100 mg tabletter.

Er det så lovligt at indføre dem?

Mvh
Jimmy

Fra : Claus E Beyer

Dato : 11-01-03 12:04

"Jimmy" <spoerg@efter.den> skrev i en meddelelse news:BXFT9.11837$q76.5590@news.get2net.dk
> "Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in message

> Er det så lovligt at indføre dem?

Både Sverige og Danmark er medlem af EU's indre marked, så mon ikke?

Man kan dog aldrig vide om der skulle være særregler for nogle varegrupper,
som der eksempelvis er for cigaretter og spiritus.

Claus

Fra : Nicolai

Dato : 13-01-03 20:20

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Både Sverige og Danmark er medlem af EU's indre marked, så mon ikke?
>
> Man kan dog aldrig vide om der skulle være særregler for nogle
varegrupper,
> som der eksempelvis er for cigaretter og spiritus.

Som jeg har forstået det, skulle det være ganske lovligt, da koffeinpiller
blev taget af det danske marked af producenterne og ikke dikteret fra en
offentlig myndighed. Grunden til dette skulle angiveligt være, at der ikke
er noget medicinsk belæg for at spise koffeinpiller og da unge misbruger
dem, følte producenterne sig ansvarlige.

Det er hvad jeg har hørt, så ingen garantier.

--
*Nicolai

"Enhver fejltagelse vil hævde, at succes ikke er andet end held"

Fra : bk

Dato : 17-01-03 16:34

jeg har spurgt på apoteket og fik oplyst at det var sundhedsstyrelsen som
fik dem forbudt på grund af at der ikke var medicinsk baggrund for at holde
dem i handelen.