Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
spøger det i mit cam?
Fra : Peter Holm

Dato : 09-01-03 17:21

Hejsa.
Jeg har lige lagt et foto i binaer.dk - prøv at tage et kig på det.
Jeg forstår simpelthen ikke hvordan jeg har taget dette foto. Hvordan er de
spøgelsesben kommet med?
Hvorfor er det kun benene?

Der er IKKE pillet ved billedet. Det er direkte fra mit Ixus V uden fusk.
Taget uden blitz, håndholdt med 2 sec lukketid.

Billedet forestiller iøvrigt Beergarden Sukhumvir Soi 8 i Bangkok den
3/1-2002

Mvh
Peter Holm
phc@mail1.stofanet.dk
http://home1.stofanet.dk/phc/
"The gab that seperates beauty from ugliness,
is the the gab that seperates reality from the Real"
Zizek om Lynchs "Lost Highway"

Fra : Lars H

Dato : 09-01-03 17:49

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://home1.stofanet.dk/phc/
> "The gab that seperates beauty from ugliness,
> is the the gab that seperates reality from the Real"

Hej Peter!

Jeg kan ikke fortælle dig hvad der er gået galt, men hos mig er der en mand
der sidder på hug foran et barn på 3-5år.
Bare det nu ikke er min computer det spøger i...

Men mærkeligt det ser det godt nok ud... kommer til at tænke på de gamle
dage hvor man optagede musik fra radioen med sin båndoptager og nogle gange
kunne høre hvad der var på båndet før.

Venlig Hilsen
Lars H

Fra : Peter Holm

Dato : 09-01-03 17:57

> Men mærkeligt det ser det godt nok ud... kommer til at tænke på de gamle
> dage hvor man optagede musik fra radioen med sin båndoptager og nogle
gange
> kunne høre hvad der var på båndet før.

Gad vide om et FlashCard kan lave samme nummer som et analogt bånd - næppe
*s*
Peter

Fra : Ingrid

Dato : 09-01-03 18:45

Det ser ud som en er på vej over gaden )

Hilsen Ingrid

--
http://home20.inet.tele.dk/web/
http://home6.inet.tele.dk/ingrid/

Fra : Klaus Madsen

Dato : 09-01-03 18:49

Det ser nærmere ud som om du har brugt en lidt lang lukkertid, og
"spøgelset" på billedet
simpelhen bare er en person som er gået forbi.

Mvh. Klaus

Fra : Peter Holm

Dato : 09-01-03 19:06

"Klaus Madsen" <info@grafreaks.dx> wrote in message
> Det ser nærmere ud som om du har brugt en lidt lang lukkertid, og
> "spøgelset" på billedet
> simpelhen bare er en person som er gået forbi.

Ja, det var også mit første bud, men ville det ikke trække striber så
skyggen blev lang og mindre klart aftegnet?

Peter

Fra : Lars

Dato : 09-01-03 19:36

> [...]
> Taget uden blitz, håndholdt med 2 sec lukketid.
>
> Billedet forestiller iøvrigt Beergarden Sukhumvir Soi 8 i Bangkok den

Hej

Det ser godt nok mystisk ud. Det burde nok nærmere høre hjemme på
http://www.ghosttowngallery.com/ :))

Mvh

Lars
http://home19.inet.tele.dk/ne/foto.htm

Fra : Gizwiz

Dato : 09-01-03 21:57

Det kan da ikke overaske nogen.....

Det simple svar er Bevægelses uskarbhed.

Det mere uddybene svar er:

Det at du har exponeret i to sekunder betyder at en person som har stået
relativ stille i måske eet sekund, for derefter at fjerne sig relativt
hurtigt, bliver dobbeltexponeret ind over en del af billedet. Der er to
grunde til at du kun kan se benene.
1) Benene rører jorden, og er derfor fixerede i dit billedplan. Derfor er de
exponeret længere tid end hovedet, som jo dels er mindre (Og derfor er på
samme sted i billedet i kortere tid). Og fordi fødderne først bevæger sig i
billedplanet, når personen er kommet så langt i sin "gå væk" bevægelse at
tyngdepunktet er forskudt i forhold til den yderste fod (yderst i forhold
til bevægelsen) - Som jo er det tidspunkt personen bevæger foden.

og

2) At baggrunden bag personen er lys i toppen og mørk i bunden. Dit kamera
exponerer ikke linært, og der skal derfor relativ lidt lys til at skabe en
50% exponering, i forhold til hvor meget der skal til at komme fra 50% til
100% exponering. Derfor er det sværere at se skyggen af personen i den
øverste del, hvor der jo står en lys bil, hvorfor den del af billedet
"nemmere" kommer op omkring de 80+%

Så, som jeg sagde - Det kan da ikke overaske nogen.

Hvis det ikke giver mening, så spørg endelig.

Michael Holm
Tidligere Visual Effects Instruktør hos Nordisk Film

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 09-01-03 23:42

Formatere dit kort, det kan være at det hjælper....og hvis det stadig
spøger, vil jeg skille mit af med det kamera i en fart.....
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97

Fra : Gizwiz

Dato : 10-01-03 02:16

Hehe, jeg vil gerne købe dit defekte kamera for 100.-

--Michael

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 10-01-03 21:41

Prøv at sende det til http://www.ghostweb.com/ og se hvad de siger.