Andet multimedie
bentjuul 3670
Fejlmelding ved font
Fra : Tine Müller

Dato : 09-01-03 15:51

Jeg har Photoshop 6 og har tidligere lavet knapper til min hjemmeside her
http://tine_muller.homepage.dk/taarbaek/ fra en gammel photoshop-fil som jeg
hele tiden har brugt. Nu får jeg pludselig denne meddelelse
http://tinem.hjem.wanadoo.dk/div/missingfont.gif. Er der nogen som har et
forslag? Tak.

KH
Tine Müller

e-mail: tinem@email.dk
homepage: http://tine_muller.homepage.dk/

Fra : Thomas Bang

Dato : 09-01-03 16:21

"Tine Müller" <tinem@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> hele tiden har brugt. Nu får jeg pludselig denne meddelelse

Af en eller anden grund har du ikke længere fonten installeret i dit system.
Du skal installere/aktivere fonten, så burde du ikke få den fejlmeddelelse.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com

Fra : Tine Müller

Dato : 11-01-03 10:09

"Thomas Bang" skrev
> Af en eller anden grund har du ikke længere fonten installeret i dit
system.
> Du skal installere/aktivere fonten, så burde du ikke få den
fejlmeddelelse.

Tak for dit svar.
Jeg har nu prøvet at installere programmet igen, og fik så denne meddelelse
http://tine_muller.homepage.dk/div/adobe.gif. Jeg forstår ikke hvad det
betyder, men måske kan det være årsagen til den manglende font? Er der nogen
som har et forslag til, hvad jeg kan gøre?

Fra : Jasm

Dato : 11-01-03 10:33

> [...]
nogen
> som har et forslag til, hvad jeg kan gøre?

Det betyder at programmet bruger en scratch-disk eller et temp-bibliotek på
samme disk som du windows bruger til dens pagefile (den del af harddisken
som windows skriver på når der ikke er RAM nok til at arbejde i). Dette kan
give nogle performance problemer hvor programmet arbejder langsommere end
nødvendigt, specielt hvis du ikke har i overflod af RAM.

Løsningen er at gå i "Edit"->"Preferences"->"Plug-ins & Scratch Disks" og
vælge hvilken eller hvilke diske den må bruge som scratch disk.

/Jasm