optage P3 på PC ?
Fra : Brian Kristiansen

Dato : 09-01-03 12:14

Hej

håber at nogen her kan hjælpe ?

Jeg sidder og hører P3 via Windows media player, kan jeg optage det ?

Og det jeg har hørt er det gemt på harddisken som en temp fil ? (som jeg
evt kan rename til noget jeg kan gemme ?)

Hvordan gør jeg for fremtiden (hvilket program) hvis jeg vil optage P3
)(netradio via www.dr.dk)

Mvh
Brian

Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-01-03 12:16

"Brian Kristiansen" <briank@image.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg sidder og hører P3 via Windows media player, kan jeg optage det ?

Anskaf programmet Total Recorder, det kan det, du søger.

Claus
--
***** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: ******
********** http://users.cybercity.dk/~dsl68585/ *************

Fra : BladeWalker

Dato : 09-01-03 15:49

Cooledit 2000 skulle også kunne gøre det. Har den liggende på min computer
så bare sig til hvis du vil have den.

BladeW

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 09-01-03 16:57

"Brian Kristiansen" <briank@image.dk> wrote in message
> Hej
>
> håber at nogen her kan hjælpe ?
>
> Jeg sidder og hører P3 via Windows media player, kan jeg optage det ?

Udover muligheden for at nappe gemme streamen (som jeg ikke rigtigt har
forstand på) bør du kunne bruge enhver optager ved at sætte den til at
optage fra wave. Du skal bare huske ikke at have andet lyd kørende samtidig,
for så ryger det med. Cooledit - som BW foreslår - er glimrende til
formålet.

/Nikolaj

Fra : Martin Møller

Dato : 09-01-03 17:47

> Udover muligheden for at nappe gemme streamen (som jeg ikke rigtigt har
> forstand på) bør du kunne bruge enhver optager ved at sætte den til at
> optage fra wave.

Det er dog ikke alle lydkort, der kan det. Mit SB Live kan godt, men
tidligere lydkort, jeg har haft, kunne ikke.

Jeg mener engang at have hørt om en fake-driver, der udgiver sig for
at være en wave-driver, men i stedet for at afspille det, der sendes
til den, skriver den det ned i en fil. Det kunne måske også være en
løsning. Kan desværre ikke huske navn eller noget andet om den.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Martin Møller

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-01-03 23:46

In article <jj9r1vssafjqq2rkuqlgcflfm7b3set94m@4ax.com>,
martinhm@spamfilter.dk says...
> Jeg mener engang at have hørt om en fake-driver, der udgiver sig for

Der findes et virtuelt device som er buyware (skrevet af en russer). Søg
på VAC.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-01-03 19:30

Brian Kristiansen <briank@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3E1D595E.3D5AF9B7@image.dk...

> Hvordan gør jeg for fremtiden (hvilket program) hvis jeg vil optage P3

_______

Det vigtigste er et STØJ-filter, hehe

Fra : Lars Bernau

Dato : 09-01-03 20:20

In article <3e1dbf7a$0$140$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
halldorsson@post.tele.dk says...

> Brian Kristiansen <briank@image.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3E1D595E.3D5AF9B7@image.dk...

> _______
>
> Det vigtigste er et STØJ-filter, hehe

Så får han jo slet ikke opatget noget... ifølge din opfattelse af P3

--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-01-03 05:47

Lars Bernau <dont@mail.me> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.1887e9d1a689f4eb98976f@news.sunsite.dk...

> Så får han jo slet ikke opatget noget...

_______

mega-grin

Fra : Moreno

Dato : 09-01-03 20:18

Brian Kristiansen wrote:

> [...]
> evt kan rename til noget jeg kan gemme ?)
>
> Hvordan gør jeg for fremtiden (hvilket program) hvis jeg vil optage P3

Du kan optage lyden via et program, der hedder asf recorder
(freeware og fylder ikke mere end 150kb). Fandt et link her:
http://www.xxxmoviemart.com/faq/extfaq/software.html#asfrecorder

Indsæt blot url'en [http://www.dr.dk/netradio/p3-wmp.asx]
(for P3's netradio i den bedste kvalitet) og lyden optages
i asf-format (der jo snildt kan konverteres til f.eks wave).