Kan en side blive for stor
Fra : Poul Svendborg

Dato : 16-12-00 12:41

Jeg er ved at lave et indlæg på min hjemmeside om en studietur, nu vises
hele indlægget på siden http://www.pss.esenet.dk/kiel_og_lubeck.htm ikke,
lige meget om jeg uploader med FrontPage eller FTP. Kan en side blive for
stor?

Når jeg nu er i gang vil jeg også spørge om nogen kan henvise mig til et
kursus om billedbehandling i forbindelse med Internet, da jeg har svært ved
at få ind i knolden hvordan jeg håndterer mine billeder så de ikke bliver
for store.

Endelig vil jeg ønske alle i nyhedsgruppenen glædelig jul og takke for den
uvurderlige hjælp jeg har fået!

Med venlig hilsen

Poul Svendborg Sørensen
pss@mail.dk
www.pss.esenet.dk

Fra : ha

Dato : 16-12-00 17:22

> [...]
> lige meget om jeg uploader med FrontPage eller FTP. Kan en side blive for

Det tror jeg ikke. Jeg har i hvert fald aldrig hørt om det. Noget ander er
så, at din side godt nok er meget lang og tung at hente. Du skal tænke på at
de der vil se siden, skal vente, vente, vente og vente indtil det hele er
hentet ned. Du kunnne udmærket opdele siden i flere sider, evt. een side pr.
dag eller du kunne nøjes med at indsætte thumbnails af billederne i teksten,
så man kunne klikke og se et stort billede hvis man ønskede det. Uanset
hvad, synes jeg du skal lave siderne mindre.

Nu er det jo lidt svært at se hvad der mangler, det sidste jeg kan se på
siden er noget tekst, som ender med en sætning der siger "....... første
studietur til udlandet i"

Har du husket at gemme ændringerne inden du oploader?
Eller måske har du brugt den plads du har til rådighed på webhotellet?

> [...]
ved
> at få ind i knolden hvordan jeg håndterer mine billeder så de ikke bliver

http://www.prosoft.dk/ har nogle gode tutorials i brugen af Paint Shop Pro.
Principperne er de samme uanset hvilket program du bruger. Man er du helt på
bar bund, vil det være lettest for dig at søge efter "læsemateriale" til det
program du bruger.

> Endelig vil jeg ønske alle i nyhedsgruppenen glædelig jul

Osse herfra.

m.v.h.
Henrik Andersen