XML/RSS
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-01-03 21:57

Jeg søger noget helt basalt info om at opbygge XML dokumenter til at
gemme f.eks. nyheder i. Det skal være så simpelt som muligt,
forklaringer på det hele tak.

Derudover vil jeg gerne vide lidt om RSS formatet, synes ikke jeg kan
finde noget simpelt info om det.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...

Fra : Christian Joergensen

Dato : 09-01-03 02:46

On Wed, 08 Jan 2003 20:56:52 +0000, Henrik Stidsen wrote:

> Jeg søger noget helt basalt info om at opbygge XML dokumenter til at
> gemme f.eks. nyheder i. Det skal være så simpelt som muligt,
> forklaringer på det hele tak.

Jeg vil foreslå dig selv at sætte dig ned og kigge på dine behov, og så få
struktureret dit eget XML schema. Meget basalt kan du jo nøjes med noget i
retning af:

   <newsitems>
      <newsitem id="42">
         <title>foo</title>
         <manchet>foo</manchet>
         <link>http://razor.dk
      </newsitem>
   </newsitems>

XML er jo ekstremt frit, så mulighederne er mange :)

http://www.webreference.com/authoring/languages/xml/rss/1/

--
Christian Jørgensen | Codito, Ergo Sum
http://www.razor.dk |

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-01-03 15:51

"Christian Joergensen" <mail@phpguru.dk> wrote in

> Jeg vil foreslå dig selv at sætte dig ned og kigge på dine
> behov, og så få struktureret dit eget XML schema.

Det bliver et simpelt et, og jeg synes alle dem der var i diverse
"how to" virkede voldsomt komplicerede :/

> Meget basalt
> kan du jo nøjes med noget i retning af:
>
> <newsitems>
> <newsitem id="42">
> <title>foo</title>
> <manchet>foo</manchet>
> <link>http://razor.dk
> </newsitem>
> </newsitems>

Ser fornuftigt ud - så kommer turen til at læse filerne, det må kunne
klares vha. php.net's manual.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-01-03 22:50

Henrik Stidsen <idontwantnospam@hs235.dk> wrote in

> Ser fornuftigt ud - så kommer turen til at læse filerne, det må
> kunne klares vha. php.net's manual.

Det hjalp ikke - jeg er lost :(

Jeg kan ikke få XML'en hevet ud af filen...

$xmlp = fopen("path/to/xml/file", "r");

$users_xml = xml_parser_create("ISO-8859-1");
xml_parse_into_struct($users_xml,$xmlp,$users,$index);
xml_parser_free($users_xml);

Er det ikke korrekt ?

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...