Hunde og opera
Fra : Santa

Dato : 08-01-03 19:35

Hej!

Det er jer sikkert ligegyldigt,
men under nyhederne i aften på TV2,
i indslaget om Thomas Wintherberg's nye film,
var der lidt opera underlægnings musik,
og det ramte altså vores hund,en west highland terrier.
Langsomt rejste den sig op,
og begyndte på sin egen form for opera.
OOOOOOUUUUUUUUUURR!
Vi var simpelthen flade af grin,
så jeg syntes I skulle høre det.
Jeg tror alle hunde gør det,
så er der specifikke lyde der får jeres hunde til
at tude,næsten som ulve?

Mvh Santa.
"It's clearly a budget.
It's got a lot of numbers in it."
G.W. Bush

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 08-01-03 19:48

Santa skriver:

> så er der specifikke lyde der får jeres hunde til
> at tude,næsten som ulve?

Joda, selv om man genetisk set er ret langt fra ulven, kan man da godt
hyle med når der kommer en ambulance forbi:
http://www.megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=974

Hilsen Dorthe

Fra : R. Ilsøe

Dato : 08-01-03 22:27

> Jeg tror alle hunde gør det,
> så er der specifikke lyde der får jeres hunde til
> at tude,næsten som ulve?

Min nuværende gør ikke... Af hvad jeg har set endnu, men min gamle kunne
synge...

Mig: Skal vi synge?

Hunden: OOOuuuwwwwww ouuu aawwww ooowwww

Fra : Holm

Dato : 08-01-03 23:12

Santa <tul@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:avhr16$sbb$1@sunsite.dk...

> [...]
> så jeg syntes I skulle høre det.
> Jeg tror alle hunde gør det,
> så er der specifikke lyde der får jeres hunde til

Jeps jeps jeps.....................
Min gamle Thor , hyler til flere forskellige sange/melodier.
Første gang han gjore det var jeg ude at køre med min daværende kæreste i en
lille Fiat med soltag.
Da "Joker" ( en eller ander Miller , tror jeg nok ) spillede , stak han i en
kæmpe tude/hyle koncert..........
Vi blev bare forskrækkede......;0))))

senere er han blevet "vild med" at hyle til bla. Joe le taxi ( Vanessa
Paradis ) , og Deeply dep med Right said Fred...( tror de hedder
sådan )...........
Meget meget mærkeligt.
Og jeg vil da lige fortælle at hvis vi bare nynner den sidstnævnte sang , så
tuder Thor meget indtrængende og længe.......
Mærkelig hund ikke ???

Sjove hilsener fra Holm

Fra : Booger

Dato : 09-01-03 00:14

"Holm" <dortheholm@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse news:3e1ca4d6$0$204

> [...]
, så
> tuder Thor meget indtrængende og længe.......

LOL!!
Sikke en hund.
Tak for historien.

Mvh Santa

Fra : Booger

Dato : 09-01-03 01:45

"Booger" <tul@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> LOL!!
> Sikke en hund.
> Tak for historien.
>
> Det ER mig,jeg skifter bare tit navn,
så jeg indimellem glemmer,
under hvilket alias jeg skriver.

Mvh Ham Der Først Hed Santa.

Fra : bettina

Dato : 09-01-03 09:49

"Santa" <tul@tdcadsl.dk> wrote in message news:avhr16$sbb$1@sunsite.dk...

> [...]
> så jeg syntes I skulle høre det.
> Jeg tror alle hunde gør det,
> så er der specifikke lyde der får jeres hunde til

Hihi. Min gamle hund fik engang et pivedyr. Hver gang han bed i det,
begyndte han samtidig at hyle pga. den lyd der kom ud. Det var afsindig
morsomt..i hvert fald lige i starten. Det blev ret hurtigt en anelse træls,
for han overdøvede totalt fjernsynet eller en samtale, når han gumlede i sit
pivedyr.
heldigivis var det ikke et af de mest holdbare af slagsen, så det blev
hurtigt slået ihjel.

Min brors rottweiler reagerede første gang han oplevede en ambulance. Jeg
var ud at gå tur med ham og i det ambulancen kørte forbi, satte han sig
prompte ned (som om han blev helt paf) og så startede hylekoncerten ellers.

de ser ud som om de nærmest ikke aner hvad og hvorfor de hyler...at det bare
er noget der kommer helt automatisk.

Bettina

Fra : Per, Odense

Dato : 10-01-03 12:16

I news:avhr16$sbb$1@sunsite.dk , skrev Santa <tul@tdcadsl.dk> , bl.a. :
> Jeg tror alle hunde gør det,
> så er der specifikke lyde der får jeres hunde til
> at tude,næsten som ulve?

Vores 5 mdr. gamle Vizsla begynder at synge med på den sidste del af
rådhusklokkerne i radioen, der hvor de kommer lidt op i de høje toner. Jeg
spiller selv violin, og det hyler hun også over (der er sikkert mange der
har det på samme måde, men bare er for høflige til at give så klart udtryk
for hvad de mener om mit spilleri )

--
Per, Odense
Ved svar fjern *** fra adressen