/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Ny ip addresse
Fra : birger


Dato : 08-01-03 19:05

Hey..
jeg har webspeed fra TDC med det de kalder en dynamisk IP, men der
synes at være det problem at den ikke er dynamisk og jeg har derfor
haft den samme IP hele tiden mens jeg har haft internettet. Jeg vil
gerne hører om der er nogle der har et bud på hvordan man får en ny
ip(hvis det kan lade sig gøre). Det skal nævnes at TDC ikke rigtigt
har noget bud på det, men i stedet prøver at sælge mig en anden ip som
jeg skal betale ekstra for....
Et andet spørgsmål er om der er nogen der har et bud på et program der
kan begrændse sine uploads med.. jeg mangler et sådanne da jeg har
problemer med at når upload hastigheden kommer for højt vil den
begrændse min download hastighed væsentligt... Dette er meget
irretende når man ikke har en ret stor forbindelse!!!

 
 
Niels Dybdahl (08-01-2003)
Kommentar
Fra : Niels Dybdahl


Dato : 08-01-03 20:12

Hej,

Med Win98, W2K og NT4 kan man benytte kommandoen 'ipconfig /renew_all' til
at anmode DHCP serveren om en ny ip-adresse, men du vil ssv få den samme
ip-adresse igen.

Muligvis vil det hjælpe at skifte hardware, så DHCP serveren ser en anden
MACadresse.

Niels Dybdahl

"birger" <birger100@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:2ad38f0f.0301081004.28bf8e0e@posting.google.com...
> Hey..
> jeg har webspeed fra TDC med det de kalder en dynamisk IP, men der
> synes at være det problem at den ikke er dynamisk og jeg har derfor
> haft den samme IP hele tiden mens jeg har haft internettet. Jeg vil
> gerne hører om der er nogle der har et bud på hvordan man får en ny
> ip(hvis det kan lade sig gøre). Det skal nævnes at TDC ikke rigtigt
> har noget bud på det, men i stedet prøver at sælge mig en anden ip som
> jeg skal betale ekstra for....
> Et andet spørgsmål er om der er nogen der har et bud på et program der
> kan begrændse sine uploads med.. jeg mangler et sådanne da jeg har
> problemer med at når upload hastigheden kommer for højt vil den
> begrændse min download hastighed væsentligt... Dette er meget
> irretende når man ikke har en ret stor forbindelse!!!



Martin Schultz (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Martin Schultz


Dato : 09-01-03 12:19

"Niels Dybdahl" <Niels@Dybdahl.dk> writes:

> Hej,
>
> Med Win98, W2K og NT4 kan man benytte kommandoen 'ipconfig /renew_all' til
> at anmode DHCP serveren om en ny ip-adresse, men du vil ssv få den samme
> ip-adresse igen.

SVJV findes ipconfig ikke i win98. Der skal man bruge winipcfg.

Martin

--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.

Kasper Bergh (08-01-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Bergh


Dato : 08-01-03 20:16

"birger" <birger100@oncable.dk> wrote in message
news:2ad38f0f.0301081004.28bf8e0e@posting.google.com...
> Hey..
> jeg har webspeed fra TDC med det de kalder en dynamisk IP, men der
> synes at være det problem at den ikke er dynamisk og jeg har derfor
> haft den samme IP hele tiden mens jeg har haft internettet.

Du kan sagtens have den samme IP i månedsvis på Webspeed. Det er den er
dynamisk betyder bare at du får den tildelt med DHCP og at den *kan* ændre
sig uden varsel, hvis ændringer i netværket medfører det.

>Jeg vil
> gerne hører om der er nogle der har et bud på hvordan man får en ny
> ip(hvis det kan lade sig gøre).

Det kan det, omend ikke på nogen simpel/entydig måde, men jeg vil gerne vide
hvorfor du så gerne vil have ændret din IP. De fleste mennesker vil helst
have en så fast IP som muligt, så det undrer mig en smule. Den eneste grund
jeg kan se til at du skulle ønske ny IP er hvis du har haft begået nogle
dumheder der har fået dig IP banned fra sites e.l.

> Det skal nævnes at TDC ikke rigtigt
> har noget bud på det, men i stedet prøver at sælge mig en anden ip som
> jeg skal betale ekstra for....

Selvfølgelig har support ikke noget bud på det.
1) Det er ikke noget der ydes support på
2) Det er ikke en fejl og din linie fejler intet.
3) Der er ikke nogen "officiel" måde at gøre det på, men kun almindelige
metoder til at få en ny IP fra en DHCP server.
4) De må ligesom jeg undres over hvorfor det er vigtigt for dig at få en
anden IP.

Endelig hører dit spørgsmål til i den interne gruppe
news:tele.internet.kabelmodem så der har du nok bedre chancer for et svar.

mvh
/Kasper
Som kun repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet



Henrik Aarfeldt (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 09-01-03 00:13

"Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote

> > Det skal nævnes at TDC ikke rigtigt
> > har noget bud på det, men i stedet prøver at sælge mig en anden ip som
> > jeg skal betale ekstra for....
>
> Selvfølgelig har support ikke noget bud på det.
> 1) Det er ikke noget der ydes support på
> 2) Det er ikke en fejl og din linie fejler intet.
> 3) Der er ikke nogen "officiel" måde at gøre det på, men kun almindelige
> metoder til at få en ny IP fra en DHCP server.
> 4) De må ligesom jeg undres over hvorfor det er vigtigt for dig at få en
> anden IP.

Jeg syntes der mangler en 5'er:
5) Kunden har et problem, og det er kunde-service's opgave at afhjælpe
problemet.

Hvis kunde-service så ikke har den fornødne viden, så bør det videre-sendes
i systemet.

Desuden er det en lidt lad holdning, at melde ud 'Det ydes der ikke support
på', når der kommet et 'uden-for-kategori'-spørgsmål.
Hvor er 'service'-begrebet dog blevet af ?
Husk på, leverandøren er til for kunden...ikke omvendt.

--
vh Henrik.



Kasper Bergh (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Bergh


Dato : 09-01-03 00:33

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
news:3e1cb0bb$0$83833$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jeg syntes der mangler en 5'er:
> 5) Kunden har et problem, og det er kunde-service's opgave at afhjælpe
> problemet.

Så hvis kunden har et problem med deres brødrister er det Internet supports
opgave at afhjælpe kundes problem? Et eller andet sted skal der trækkes en
linie.

> Hvis kunde-service så ikke har den fornødne viden, så bør det
videre-sendes
> i systemet.

Ikke hvis det er irrelevant alle steder i systemet. K. har *ikke* et problem
bare fordi han ikke kan få en bestemt IP adresse eller komme af med en
bestemt IP heller.

> Desuden er det en lidt lad holdning, at melde ud 'Det ydes der ikke
support
> på', når der kommet et 'uden-for-kategori'-spørgsmål.
> Hvor er 'service'-begrebet dog blevet af ?
> Husk på, leverandøren er til for kunden...ikke omvendt.

Se mit svar ovenfor - et sted skal der trækkes en grænse. De fleste i
support (i hvert fald hos TDC) hjælper gerne en kunde udover det de
forventes at yde support på såfremt de kan, men du kan *ikke* forvente at du
kan få hjælp til de mest idiotiske og irrelevante spørgsmål - og ja der er
folk der ringer og spørger om ikke lige support kan hjælpe dem med at
installere en printer ;)

mvh
/Kasper
Som kun repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet



Henrik Aarfeldt (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 09-01-03 01:39

"Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote

> > Jeg syntes der mangler en 5'er:
> > 5) Kunden har et problem, og det er kunde-service's opgave at afhjælpe
> > problemet.
>
> Så hvis kunden har et problem med deres brødrister er det Internet
supports
> opgave at afhjælpe kundes problem?

Allright...jeg skulle selvfølgelig have formuleret min tekst, så den var
mere idiot-sikker, undskyld....min fejl.

Jeg omformulerer hermed, i håb om at den 'fiser ind':
Kunden har et problem med det købte produkt, og det er så leverandørens
kunde-service's opgave at afhjælpe problemet.

> > Hvis kunde-service så ikke har den fornødne viden, så bør det
> > videre-sendes i systemet.
>
> Ikke hvis det er irrelevant alle steder i systemet.

Lyder til at systemet ikke lever op til de normer man forventer i
dag.....andre leverandører giver ikke op, før kundens problem med det købte
produkt er løst.

I andre virksomheder er det således, at de problemer med virksomhedens
produkter som kunde-service ikke kan løse, de bliver eskaleret, og ikke bare
opgivet.

Jeg er ganske sikker på, at TDC ligger inde med resourcer der kan løse
kundens problem, med det købte produkt.

> K. har *ikke* et problem
> bare fordi han ikke kan få en bestemt IP adresse eller komme af med en
> bestemt IP heller.

Jo, det er jo netop det kunden har [et problem med det købte produkt],
ellers ville kunden jo ikke have brugt tid+kræfter på at henvende sig, først
hos kunde-service og sidenhen her.

> > Desuden er det en lidt lad holdning, at melde ud 'Det ydes der ikke
> > support
> > på', når der kommet et 'uden-for-kategori'-spørgsmål.
> > Hvor er 'service'-begrebet dog blevet af ?
> > Husk på, leverandøren er til for kunden...ikke omvendt.
>
> Se mit svar ovenfor - et sted skal der trækkes en grænse. De fleste i
> support (i hvert fald hos TDC) hjælper gerne en kunde udover det de
> forventes at yde support på såfremt de kan, men du kan *ikke* forvente at
du
> kan få hjælp til de mest idiotiske og irrelevante spørgsmål

Jeg syntes absolut ikke det er et irrelevant eller idiotisk problem kunden
har, med det købte produkt.

Det er muligt at kunden selv er skyld i hans problem, med det købte
produkt....men det er ikke det der er humlen i det her.
Problematikken ligger derimod i, at man ganske simpelt ikke ønsker at
afhjælpe kundens problem, han har med sit købte produkt.

--
Mvh Henrik.



Kasper Bergh (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Bergh


Dato : 09-01-03 02:08

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
news:3e1cc4bc$0$83835$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Allright...jeg skulle selvfølgelig have formuleret min tekst, så den var
> mere idiot-sikker, undskyld....min fejl.

Fornærmelser er altid godt når man mangler argumenter.

> Jeg omformulerer hermed, i håb om at den 'fiser ind':
> Kunden har et problem med det købte produkt, og det er så leverandørens
> kunde-service's opgave at afhjælpe problemet.

Så hvis en butik sælger en computer, og k. dummer sig og skiller den ad uden
at kunne samle den igen, mener du at forretningen er "forpligtet" til at
afhjælpe kundens problem gratis? Uanset hvordan du vender og drejer det så
kan du ikke forvente at nogen support kan løse alle de dumheder du kan begå.

> Lyder til at systemet ikke lever op til de normer man forventer i
> dag.....andre leverandører giver ikke op, før kundens problem med det
købte
> produkt er løst.

*lol* "...normer man forventer idag" *lol* Ja hvis han havde et problem med
sit produkt, men hans produkt fungerer 100% udfra det han skriver.

> I andre virksomheder er det således, at de problemer med virksomhedens
> produkter som kunde-service ikke kan løse, de bliver eskaleret, og ikke
bare
> opgivet.

Se mit eksempel med den solgte computer ovenfor. Det er noget fis du fyrer
af for som du beskriver det foregår det ingen steder - medmindre du betaler
uhyrlige summer for total-suprem-omgående support.

> Jeg er ganske sikker på, at TDC ligger inde med resourcer der kan løse
> kundens problem, med det købte produkt.

Det ved du intet om og kunden har stadig ikke noget "problem" med produktet.
Skal man så sætte himmel og jord i bevægelse fordi en kunde synes det er en
"grim" IP han har fået? Eller hvor går din bagatelgrænse?

> > K. har *ikke* et problem
> > bare fordi han ikke kan få en bestemt IP adresse eller komme af med en
> > bestemt IP heller.
>
> Jo, det er jo netop det kunden har [et problem med det købte produkt],
> ellers ville kunden jo ikke have brugt tid+kræfter på at henvende sig,
først
> hos kunde-service og sidenhen her.

Kunden mener at han har et problem - det er ikke det samme som at der er et
problem med produktet. De folk der henvender sig for at få installeret
printere hos Internet kundeservice mener også de har et problem med deres
internet for de kan ikke printe websider ud.

> Jeg syntes absolut ikke det er et irrelevant eller idiotisk problem kunden
> har, med det købte produkt.

Så du mener at en hvilken som helst kunde der ikke lige synes om den IP han
får skal kunne ringe og sætte himmel og jord i bevægelse hos både support og
drift for at få en anden IP? Fortæl mig endeligt hvilket relevant problem
kunden har med det købte produkt her?

> Det er muligt at kunden selv er skyld i hans problem, med det købte
> produkt....men det er ikke det der er humlen i det her.

Det er en del af humlen, men ikke det hele. Hvis jeg tager en forhammer og
smadrer et produkt jeg har købt kan jeg altså heller ikke regne med at
firmaet bare lige løser det for mig gratis.

> Problematikken ligger derimod i, at man ganske simpelt ikke ønsker at
> afhjælpe kundens problem, han har med sit købte produkt.

Pjat. Alle supportere vil gerne hjælpe en kunde med hans problemer, men at
vælge din egen IP adresse er altså *ikke* en del af produktet kunden har
købt uanset hvordan du forsøger at forvrænge virkeligheden.

Men jeg vil da sige at hvis du driver egen virksomhed med den holdning til
kundeservice vil jeg da meget gerne blive kunde - eller måske ikke for du
går nok hurtigt konkurs.

mvh
/Kasper
Som kun repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet



Henrik Aarfeldt (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 09-01-03 03:31

"Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote

> > Allright...jeg skulle selvfølgelig have formuleret min tekst, så den var
> > mere idiot-sikker, undskyld....min fejl.
>
> Fornærmelser er altid godt når man mangler argumenter.

Det var du skam selv ude om...du kunne jo bare have ladet være at misforstå
min tekst med vilje.

> > Jeg omformulerer hermed, i håb om at den 'fiser ind':
> > Kunden har et problem med det købte produkt, og det er så leverandørens
> > kunde-service's opgave at afhjælpe problemet.
>
> Så hvis en butik sælger en computer, og k. dummer sig og skiller den ad
uden
> at kunne samle den igen, mener du at forretningen er "forpligtet" til at
> afhjælpe kundens problem gratis? Uanset hvordan du vender og drejer det så
> kan du ikke forvente at nogen support kan løse alle de dumheder du kan
begå.

Jeg er fuldstændig enig...supporten kan ikke løse alle poblemer der måtte
opstå med firmaets produkter...men der bør være mulighed for at følge op på
de problemer, som supporten ikke selv kan løse.
Og det er *ikke* supporten der skal afgøre, om det er irrelevant op igennem
hele systemet.

> Se mit eksempel med den solgte computer ovenfor. Det er noget fis du fyrer
> af for som du beskriver det foregår det ingen steder - medmindre du
betaler
> uhyrlige summer for total-suprem-omgående support.

Jeg forventer skam ikke det skal ske omgående...men jeg forventer at der kan
tages action, og at man ikke strax spises af med 'Det supporterer vi
ikke'....det er sq for nemt/lavt.

> > Jeg er ganske sikker på, at TDC ligger inde med resourcer der kan løse
> > kundens problem, med det købte produkt.
>
> Det ved du intet om

Jaså...og hvorfra er det lige du har kendskab til, hvad jeg ved om ting ?
Kan det mon overhovedet betale sig at fortsætte, med den gevaldige viden du
åbenbart er i besiddelse af ?

> > > K. har *ikke* et problem
> > > bare fordi han ikke kan få en bestemt IP adresse eller komme af med en
> > > bestemt IP heller.
> >
> > Jo, det er jo netop det kunden har [et problem med det købte produkt],
> > ellers ville kunden jo ikke have brugt tid+kræfter på at henvende sig,
> først
> > hos kunde-service og sidenhen her.
>
> Kunden mener at han har et problem - det er ikke det samme som at der er
et
> problem med produktet. De folk der henvender sig for at få installeret
> printere hos Internet kundeservice mener også de har et problem med deres
> internet for de kan ikke printe websider ud.

IP'en er kundens problem, og dermed er det et problem med produktet.
Linien virker sikkert ganske fremragende, men funktionaliteten for det som
kunden anvender produktet til, er åbenbart begrænset pga den IP, som han af
en-eller-anden grund ønsker skiftet.

De der printere...kan du ikke holde dem udenfor, de er ikke specielt
relevante i denne sammenhæng.

> > Jeg syntes absolut ikke det er et irrelevant eller idiotisk problem
kunden
> > har, med det købte produkt.
>
> Så du mener at en hvilken som helst kunde der ikke lige synes om den IP
han
> får skal kunne ringe og sætte himmel og jord i bevægelse hos både support
og
> drift for at få en anden IP?

Nej...her er ikke tale om at kunden ikke kan lide sin IP eller ej.

> Fortæl mig endeligt hvilket relevant problem
> kunden har med det købte produkt her?

Det kan jeg desværre ikke, da det ikke fremgår af hans indlæg.
Men der er da rigeligt af muligheder...

> > Det er muligt at kunden selv er skyld i hans problem, med det købte
> > produkt....men det er ikke det der er humlen i det her.
>
> Det er en del af humlen, men ikke det hele. Hvis jeg tager en forhammer og
> smadrer et produkt jeg har købt kan jeg altså heller ikke regne med at
> firmaet bare lige løser det for mig gratis.

Du sammenligner æbler med pærer, duer ikke.
Et i-net-abbo kan ikke sammenlignes med en brugsgenstand.

> > Problematikken ligger derimod i, at man ganske simpelt ikke ønsker at
> > afhjælpe kundens problem, han har med sit købte produkt.
>
> Pjat. Alle supportere vil gerne hjælpe en kunde med hans problemer, men at
> vælge din egen IP adresse er altså *ikke* en del af produktet kunden har
> købt uanset hvordan du forsøger at forvrænge virkeligheden.

Han ville ikke vælge sin IP, hans ønske var bare at få tildelt en anden end
den han har nu.
Årsagen til hans ønske er egentligt underordnet.

> Men jeg vil da sige at hvis du driver egen virksomhed med den holdning til
> kundeservice vil jeg da meget gerne blive kunde - eller måske ikke for du
> går nok hurtigt konkurs.

Ovenstående bekræfter desværre min opfattelse af din holdning til support:
Jo dårligere/manglende/arrogant support man kan levere, des bedre firma.
Trist.

--
Mvh Henrik.



Anders S. (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Anders S.


Dato : 09-01-03 11:35


"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
news:3e1cdf47$0$83837$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote
>
> > > > > > Jeg er ganske sikker på, at TDC ligger inde med resourcer der
kan løse
> > > kundens problem, med det købte produkt.
> >

Kunden har intet problem der berettiger ham til support, derfor er der ikke
noget at løse for support!
Nu sidder jeg ikke i supporten hos TDC, men du skulle vide hvor mange
fjollede spørgsmål man kan få.
http://www.guld.dk/

løsningen må være at han anskaffer sig den faste ip.

MVH
Anders





Kasper Bergh (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Bergh


Dato : 09-01-03 13:28

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
news:3e1cdf47$0$83837$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > Fornærmelser er altid godt når man mangler argumenter.
>
> Det var du skam selv ude om...du kunne jo bare have ladet være at
misforstå
> min tekst med vilje.

Jeg misfortår ikke dig, men du misforstår mig - med vilje eller bare fordi
du ikke kan forstå. Jeg bruger ekstreme eksempler, men de er alle relevante
i forhold til det du skriver. Jeg synes også du er blød oven i bolden, men
derfor har jeg ikke fornærmet dig, men forsøgt at føre en saglig diskussion.
Det kan vi fortsætte med eller vi kan flytte over i dk.snak.mudderkastning.

> Jeg er fuldstændig enig...supporten kan ikke løse alle poblemer der måtte
> opstå med firmaets produkter...men der bør være mulighed for at følge op

> de problemer, som supporten ikke selv kan løse.

Man kan henvise til et sted hvor kunden så kan henvende sig, men i dette
tilfælde er der ikke noget sted at henvende sig for kunden har ikke noget
problem. Han har et ønske om ekstra service udover det han har købt i sit
abb. og denne service tilbydes ikke. Der findes så ngoet der indirekte ville
løse hans problem (at købe en fast IP) og denne tilbydes af supporteren -
mere kan han/hun ikke gøre.

> Og det er *ikke* supporten der skal afgøre, om det er irrelevant op
igennem
> hele systemet.

Så du mener at alle sager skal gå op gennem hele systemet før det kan
besluttes at de er irrelevante - uanset hvor idiotiske de er? Der er slet
ikke noget i den her sag overhovedet, som berettige til at spilde måske 20
menneskers tid i drift og andre steder i systemet.

> Jeg forventer skam ikke det skal ske omgående...men jeg forventer at der
kan
> tages action, og at man ikke strax spises af med 'Det supporterer vi
> ikke'....det er sq for nemt/lavt.

Når faktum er at kunden ikke har noget problem, men ønsker en service der
*ikke* tilbydes på han (almindelige, billige, private) abb. så er det eneste
svar at den service kan han ikke få. Har du overhovedet nogen ide om hvor
besværligt det ville være at gennemføre kundens ønske? Har du overhovedet
overvejet at denne procedure så i alt fremtid skal gentages hvergang han
måtte få sig selv banned fra et nyt sted? Har du overvejet at måske får en
ny uskyldig kunde så bare "aben"? Har du overvejet nogle af de ting?

> Jaså...og hvorfra er det lige du har kendskab til, hvad jeg ved om ting ?

Fordi hvis du vidste hvad det ville kræve at "bare" ændre hans IP så ville
du ikke stille dig op og sige at det er for dårligt det ikke bliver gjort.

> IP'en er kundens problem, og dermed er det et problem med produktet.

Kun såfremt der er et problem med routningen e.l. der gør at han med den
pågældende IP ikke kan komme på nettet, men det lyder ikke til at være
tilfældet her.

> Linien virker sikkert ganske fremragende, men funktionaliteten for det som
> kunden anvender produktet til, er åbenbart begrænset pga den IP, som han
af
> en-eller-anden grund ønsker skiftet.

Se jeg venter jo stadig spændt på at høre den grund fra kunden, og indtil vi
ved det skyder vi jo begge tildels i blinde ang. dette. Men faktum er at det
aldrig kan være din internetudbyders ansvar at du er blevet banned fra en
eller flere sites, og jeg kan stadig ikke se andre grunde til at han vil
have en anden IP.

> De der printere...kan du ikke holde dem udenfor, de er ikke specielt
> relevante i denne sammenhæng.

Lige så relevante som når du påstår at fordi kunden har et internetabb. er
det udbyderens ansvar at afhjælpe *alle* problemer kunden måtte have på
nettet - for det er det du siger.

> Nej...her er ikke tale om at kunden ikke kan lide sin IP eller ej.

Det ved du ikke og selv hvis det er fordi han er blevet banned er det kun
hans eget ansvar at kontakte de pågældende admins og blive unbanned.

> Et i-net-abbo kan ikke sammenlignes med en brugsgenstand.

Du kan fint sammenligne service i dette tilfælde. Du forventer at en kundes
mindste ønske og ethvert problem med blot den svageste tilknytning til
"Internet" er internetudbyderens ansvar. Det er i hvert fald det du har
skrevet i denne tråd.

> Han ville ikke vælge sin IP, hans ønske var bare at få tildelt en anden
end
> den han har nu.
> Årsagen til hans ønske er egentligt underordnet.

Nej det er det ikke. Det er heller ikke underordnet om din computer går i
stykker pga. en fejl fra producenten eller om du har hugget en forhammer i
den.

mvh
/Kasper
Som kun repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet



Henrik Aarfeldt (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 09-01-03 14:05

"Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote

> > Og det er *ikke* supporten der skal afgøre, om det er irrelevant op
> > igennem hele systemet.
>
> Så du mener at alle sager skal gå op gennem hele systemet før det kan
> besluttes at de er irrelevante - uanset hvor idiotiske de er?

Er det det jeg skriver ?
Nej, det er det ikke.

Det er sjældent man møder personer, der har så nemt ved at
misforstå/fordreje selv de mest simple emner.

Du kan dreje det/twiste det som du har lyst, og komme med lige så mange
ekstreme irrelevante eksempler du lyster, det ændrer ikke på min holdning:
Hvis en kunde har et problem [i dette tilfælde IP-baseret] med
funktionaliteten med hans linie, så bør udbyderen være i stand til at
tilbyde at afhjælpe det.

Heldigvis findes der alternativer til TDC, som er i stand til at følge op på
sådanne opgaver.

Og lad os bare holde her, fordi vi bliver åbenbart ikke enige....fair nok.

--
Mvh Henrik.



Allan Joergensen (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Allan Joergensen


Dato : 09-01-03 14:07

Henrik Aarfeldt <rivmin@rivmin.dk> wrote:

> Hvis en kunde har et problem [i dette tilfælde IP-baseret] med
> funktionaliteten med hans linie, så bør udbyderen være i stand til at
> tilbyde at afhjælpe det.

Du skal bare svare på et meget simpelt spørgsmål: Virker hans
forbindelse? (det er et ja/nej spørgsmål).

--
Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net

"Congratulations, Captain, you've done it." Romulan

Henrik Aarfeldt (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 09-01-03 14:18

"Allan Joergensen" <allan@nowhere.dk> wrote

> > Hvis en kunde har et problem [i dette tilfælde IP-baseret] med
> > funktionaliteten med hans linie, så bør udbyderen være i stand til at
> > tilbyde at afhjælpe det.
>
> Du skal bare svare på et meget simpelt spørgsmål: Virker hans
> forbindelse? (det er et ja/nej spørgsmål).

Ja.

Og her ville TDC så stoppe, fordi...det virker jo....hurra.

--

Jamen...fint-fint.....men man glemmer funktionaliteten.
Hvad hvis kunden f.eks bliver DoS'et ?
Skal man så bare sige: Det supporterer vi ikke...bad luck.
Så kan man sidde der med sin linie [der virker]....man kan bare ikke bruge
den til noget.
Surt show.

--
Mvh Henrik.




Martin Højriis Krist~ (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 09-01-03 15:21

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
news:3e1d76a2$0$83828$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hvad hvis kunden f.eks bliver DoS'et ?

Han skal vel kontakte abuse.
Hvad hvis kunden får virus der ødelægger hans installation. Skal man så
også sørge for at geninstallere maskinen så kunden kan bruge sit
produkt?

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Henrik Aarfeldt (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 09-01-03 15:39

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote

> > Hvad hvis kunden f.eks bliver DoS'et ?
>
> Han skal vel kontakte abuse.

Ja, det er selvfølgelig rigtigt.

Så må man så håbe, at support-medarbejderen er uddannet, så han kan
gennemskue et sådant forhold [og eskalerer det til abuse], og ikke bare
konstaterer:
'Nå, men din linie virker fint, der er link i lamperne, så den er fjong'

> Hvad hvis kunden får virus der ødelægger hans installation. Skal man så
> også sørge for at geninstallere maskinen så kunden kan bruge sit
> produkt?

Nej, det skal man ikke [med mindre det er en del af produktet].

Er jeg virkelig helt gal i byen, når jeg mener at IP-funktionaliteten bør
være i orden ?
Hvad skal man med en velfungerende linie, hvis det man skal bruge linien til
ikke virker ?
Er det så 'bare ærgeligt' ?

--
Mvh Henrik.





Kasper Bergh (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Bergh


Dato : 09-01-03 15:47

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
news:3e1d89a6$0$83833$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Er jeg virkelig helt gal i byen, når jeg mener at IP-funktionaliteten bør
> være i orden ?

Ja, medmindre vi snakker om at IP-funktionaliteten er i uorden pga.
udbyderen. Fx. hvis routningsfejl e.l. hos udbyderen gør at kunden ikke kan
bruge sin linie. Hvis kunden bare har fået sig selv banned fra sites eller
af uvist hvilke andre grunde bare ikke ønsker en bestemt IP er det helt og
holdent hans eget ansvar. Ellers må han købe et produkt der kan levere den
ekstra funktionalitet han ønsker.

mvh
/Kasper
Som kun repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet



Henrik Aarfeldt (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 09-01-03 15:54

"Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote

> > Er jeg virkelig helt gal i byen, når jeg mener at IP-funktionaliteten
bør
> > være i orden ?
>
> Ja

Trist, men så er det vist også slået på plads.

Det var så her, at man i gamle dage kunne have glæde af begrebet 'service'.
For mig betyder det begreb, at leverandøren lytter til ens
behov/ønsker/problemer, og så prøver at afhjælpe det, også selvom det er
udover hvad de er forpligtet til, og muligvis også tager sig betalt for
dette.

--
Mvh Henrik.



Anders S. (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Anders S.


Dato : 09-01-03 17:14


"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
news:3e1d8d31$0$83832$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote
>
> > > Er jeg virkelig helt gal i byen, når jeg mener at IP-funktionaliteten
> bør
> > > være i orden ?
> >
> > Ja
>
> Trist, men så er det vist også slået på plads.
>
> Det var så her, at man i gamle dage kunne have glæde af begrebet
'service'.
> For mig betyder det begreb, at leverandøren lytter til ens
> behov/ønsker/problemer, og så prøver at afhjælpe det, også selvom det er
> udover hvad de er forpligtet til, og muligvis også tager sig betalt for
> dette.

Med ca. 150000 kunder bliver man nød til at have skarpe linjer mht.
support, ellers drukner man i unødig support.
og det koster tid og så bliver det ikke nemmere at komme igennem til
support, så klager kunderne, så skal man have flere ansat så bliver ADSLen
dyrere.

MVH
Anders



Henrik Aarfeldt (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 09-01-03 17:22

"Anders S." <webmaster@remove.sikker-surf.dk> wrote
>
> > Trist, men så er det vist også slået på plads.
> >
> > Det var så her, at man i gamle dage kunne have glæde af begrebet
> 'service'.
> > For mig betyder det begreb, at leverandøren lytter til ens
> > behov/ønsker/problemer, og så prøver at afhjælpe det, også selvom det er
> > udover hvad de er forpligtet til, og muligvis også tager sig betalt for
> > dette.
>
> Med ca. 150000 kunder bliver man nød til at have skarpe linjer mht.
> support, ellers drukner man i unødig support.
> og det koster tid og så bliver det ikke nemmere at komme igennem til
> support, så klager kunderne, så skal man have flere ansat så bliver ADSLen
> dyrere.

Yeps...det er en ond cirkel.
Btw...hvor meget var det nu lige TDC havde i overskud sidste regnskab ?

--
Mvh Henrik.



Martin Højriis Krist~ (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 09-01-03 18:13

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
news:3e1da2eb$0$83838$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Btw...hvor meget var det nu lige TDC havde i overskud sidste regnskab
?

Hvilken relevans har det? De enkelte produkter skal give overskud, hvis
de skal udbydes.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Henrik Aarfeldt (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 09-01-03 18:38

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote

> > Btw...hvor meget var det nu lige TDC havde i overskud sidste regnskab
> ?
>
> Hvilken relevans har det? De enkelte produkter skal give overskud, hvis
> de skal udbydes.

Ok...fair nok...dvs alle TDC's enkelte produkter, de giver overskud hver for
sig ?
Flot nok.

Andre steder hænger det ikke så flot sammen....der er der overskud på visse
produketer, mens der er underskud på andre.
Man vælger så at beholde de underskuds-givende produkter, for at bevare en
helhed.

--
Mvh Henrik.



Martin Højriis Krist~ (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 09-01-03 18:57

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
news:3e1db474$0$83825$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > Hvilken relevans har det? De enkelte produkter skal give overskud,
hvis
> > de skal udbydes.
> Ok...fair nok...dvs alle TDC's enkelte produkter, de giver overskud
hver for
> sig ?

Eller indgår i et produkthierarki eller en businessplan hvor de giver
økonomisk mening, går jeg da ud fra.

> Man vælger så at beholde de underskuds-givende produkter, for at
bevare en
> helhed.

Hvis der er nogle økonomiske fordele ved at bevare de underskudsgivende
produkter så er de kun underskudsgivende fordi beregningen er inkomplet.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Martin Højriis Krist~ (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 09-01-03 15:54

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
news:3e1d89a6$0$83833$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Er jeg virkelig helt gal i byen, når jeg mener at IP-funktionaliteten
bør
> være i orden ?

Njaa. Det afhænger ihvertfald af begrundelsen for at IP-funktionaliteten
er i uorden.

> Hvad skal man med en velfungerende linie, hvis det man skal bruge
linien til
> ikke virker ?

Hvis ISP'en ikke har nogen skyld i problemet (fx at man har fået sig
black-listet eller noget obskurt routerudstyr har set sig sur på IP'er
med primtal) så mener jeg ikke ISP'en har et ansvar.
ISP'en har leveret access. At x, y og z ude på det store internet ikke
vil snakke med denne IP er primært et problem for x, y og z - sekundært
for kunde, såfremt han skal bruge netop denne tjeneste.
At give ISP'en ansvar for at alle IP'er kan snakke med alle i hele
vernde er uoverskueligt.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Henrik Aarfeldt (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 09-01-03 16:29

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote

> > Er jeg virkelig helt gal i byen, når jeg mener at IP-funktionaliteten
> bør
> > være i orden ?
>
> Njaa. Det afhænger ihvertfald af begrundelsen for at IP-funktionaliteten
> er i uorden.

Sikken en lettelse :)

> > Hvad skal man med en velfungerende linie, hvis det man skal bruge
> linien til
> > ikke virker ?
>
> Hvis ISP'en ikke har nogen skyld i problemet (fx at man har fået sig
> black-listet eller noget obskurt routerudstyr har set sig sur på IP'er
> med primtal) så mener jeg ikke ISP'en har et ansvar.

Enig...de har intet ansvar...ifølge produkt-beskrivelsen.

> ISP'en har leveret access. At x, y og z ude på det store internet ikke
> vil snakke med denne IP er primært et problem for x, y og z - sekundært
> for kunde, såfremt han skal bruge netop denne tjeneste.
> At give ISP'en ansvar for at alle IP'er kan snakke med alle i hele
> vernde er uoverskueligt.

Fair nok...forståeligt..men hvis/når det er et aktuelt problem for kunden,
som kunne løses med at tildele kunden en anden IP, bør dette så ikke kunne
tilbydes/afprøves...også selvom det er udover leverandørens ansvar ?

For mig ville dette betragtes som 'god service'.

--
Mvh Henrik.





Martin Højriis Krist~ (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 09-01-03 16:40

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
news:3e1d9594$0$83824$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> hvis/når det er et aktuelt problem for kunden,
> som kunne løses med at tildele kunden en anden IP, bør dette så ikke
kunne
> tilbydes/afprøves...også selvom det er udover leverandørens ansvar ?

Mange leverandører yder en vis service udover ansvaret. Dette gælder
sandsynligvis for alle danske ISP'er
Men denne ekstra service skal også stå mål med den indtjening der er ved
produktet.
Så hvis indtjeningen/overskuddet ved produktet er lavt vil der være
færre resurser at rutte med - særligt til "service" der er ekstra
krævende mht involvering af parter.

Al service er økonomisk funderet ("there is no such thing as a free
lunch"). Kan det betale sig at bruge disse penge ekstra på kunden
fremfor at risikere at han opsiger abonnementet?
I dette tilfælde har svaret øjensynligt været nej.

Vi kan være enige om at det ville have været god service at bruge tiden,
men at forsøge at presse et eller andet service-kodeks/moral-kodeks ned
ov er ISP'er er imho meningsløst.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Henrik Aarfeldt (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 09-01-03 16:48

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote

> Mange leverandører yder en vis service udover ansvaret. Dette gælder
> sandsynligvis for alle danske ISP'er
> Men denne ekstra service skal også stå mål med den indtjening der er ved
> produktet.
> Så hvis indtjeningen/overskuddet ved produktet er lavt vil der være
> færre resurser at rutte med - særligt til "service" der er ekstra
> krævende mht involvering af parter.
>
> Al service er økonomisk funderet ("there is no such thing as a free
> lunch"). Kan det betale sig at bruge disse penge ekstra på kunden
> fremfor at risikere at han opsiger abonnementet?
> I dette tilfælde har svaret øjensynligt været nej.

Enig...dog er jeg ikke klar over, hvad den aktuelle omkostning for opgaven
lyder på, hvilket ganske givet er meget forskellig fra udbyder til udbyder.
Men den kunne snildt overstige provenu'et på det solgte produkt.

Dog er det en anelse kortsigtet, da kunden kunne tænkes at have andre
produkter hos leverandøren, samt han måske er ansvarlig for valg af udbyder
på hans arbejdsplads.

Gynger + karuseller.

> Vi kan være enige om at det ville have været god service at bruge tiden,

Nemli'

> men at forsøge at presse et eller andet service-kodeks/moral-kodeks ned
> over ISP'er er imho meningsløst.

Hvis du gider, må du gerne uddybe dette, så jeg er sikker på jeg har fanget
din pointe.

--
Mvh Henrik.






Martin Højriis Krist~ (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 09-01-03 16:52

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
news:3e1d9a18$0$83839$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > men at forsøge at presse et eller andet service-kodeks/moral-kodeks
ned
> > over ISP'er er imho meningsløst.
> Hvis du gider, må du gerne uddybe dette, så jeg er sikker på jeg har
fanget
> din pointe.

Dine indlæg bærer præg af at du mener at det ville være "det rette" set
fra et objektivt synspunkt, at yde servicesen. Jeg mener det i høj grad
er variabelt og det derfor ikke giver mening at tale om "det rette"

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Henrik Aarfeldt (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 09-01-03 17:26

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote

> > > men at forsøge at presse et eller andet service-kodeks/moral-kodeks
> ned
> > > over ISP'er er imho meningsløst.
>
> > Hvis du gider, må du gerne uddybe dette, så jeg er sikker på jeg har
> fanget
> > din pointe.
>
> Dine indlæg bærer præg af at du mener at det ville være "det rette" set
> fra et objektivt synspunkt, at yde servicesen. Jeg mener det i høj grad
> er variabelt og det derfor ikke giver mening at tale om "det rette"

'Variabelt' er jeg ikke med på.

Skal det forstås således, at et løsnings-tilbud kunne tilbydes nogle kunder,
men ikke til andre ?

Eller skal det forstås således, at det er problemet der er variablen ?

Hvis det er det sidste, så er jeg enig.

--
Mvh Henrik.



Martin Højriis Krist~ (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 09-01-03 18:15

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
news:3e1da2ec$0$83838$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > Dine indlæg bærer præg af at du mener at det ville være "det rette"
set
> > fra et objektivt synspunkt, at yde servicesen. Jeg mener det i høj
grad
> > er variabelt og det derfor ikke giver mening at tale om "det rette"
> Skal det forstås således, at et løsnings-tilbud kunne tilbydes nogle
kunder,
> men ikke til andre ?

Jeg mener at hvorvidt der i en given situation skal gives ekstra
service, må være en vurderingssag fra gang til gang, og det derfor ikke
giver mening at mene at det er en "lad holdning" at have vurderet "nej"
denne gang.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Henrik Aarfeldt (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 09-01-03 18:41

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote

> Jeg mener at hvorvidt der i en given situation skal gives ekstra
> service, må være en vurderingssag fra gang til gang, og det derfor ikke
> giver mening at mene at det er en "lad holdning" at have vurderet "nej"
> denne gang.

Ja, sådan virker det i praksis i dag.
Får man 'nej' den ene dag, så skal man bare ringe igen, indtil man støder på
en supporter der 'har en god dag'.

--
Mvh Henrik.



Martin Højriis Krist~ (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 09-01-03 18:58

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
news:3e1db474$1$83825$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Får man 'nej' den ene dag, så skal man bare ringe igen, indtil man
støder på
> en supporter der 'har en god dag'.

Det skyldes jo kun at folk yder support ud over det der supporteres.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Peter Tønnesen (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Peter Tønnesen


Dato : 09-01-03 14:25

> Heldigvis findes der alternativer til TDC, som er i stand til at følge op

> sådanne opgaver.

Nævn en udbyder der gider at bruge tid på et sådan "problem"?

Tror næppe du finder et privat abb. hvor du kan få hjælp til at skifte ip.
De vil alle sige. "Tag strøm fra dit modem i 24 timer og se om du så ikke
har fået en ny ip, ellers bad luck"

Peter



Henrik Aarfeldt (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 09-01-03 14:28

"Peter Tønnesen" <peto@privat.dk>wrote

> Tror næppe du finder et privat abb. hvor du kan få hjælp til at skifte ip.
> De vil alle sige. "Tag strøm fra dit modem i 24 timer og se om du så ikke
> har fået en ny ip, ellers bad luck"

Det er da også en langt bedre meddelelse at modtage, end bare det primitive
standard-svar:
'Det supporterer vi ikke !'

--
Mvh Henrik.



Kasper Bergh (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Bergh


Dato : 09-01-03 15:26

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
news:3e1d792d$0$83824$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Det er da også en langt bedre meddelelse at modtage, end bare det
primitive
> standard-svar:
> 'Det supporterer vi ikke !'

Bortset fra at det ville være et meningsløst svar da chancen for at han
skulle få ny IP af den nævnte vej er meget lille. Desuden kunne supporterent
sagtens have nævnt dette udfra det kunden skriver her.

Supporteren tilbyder en løsning der med 99.9% sikkerhed vil give manden det
han ønsker - en ny IP. Så hvad er det lige du beklager dig over?

mvh
/Kasper
Som kun repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet



Lars B. Jensen (14-01-2003)
Kommentar
Fra : Lars B. Jensen


Dato : 14-01-03 20:03

"Peter Tønnesen" <peto@privat.dk> wrote in message
news:3e1d782c$0$83836$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > Heldigvis findes der alternativer til TDC, som er i stand til at følge
op
> på
> > sådanne opgaver.
>
> Nævn en udbyder der gider at bruge tid på et sådan "problem"?

Min arbejdsgiver....

> Tror næppe du finder et privat abb. hvor du kan få hjælp til at skifte ip.
> De vil alle sige. "Tag strøm fra dit modem i 24 timer og se om du så ikke
> har fået en ny ip, ellers bad luck"

Nopes... vi har et par gange pillet en enkelt IP ud af scopet, hvorefter
kunden har lavet en renew, for at få tildelt en ny adresse... det har været
i forbindelse med abuse (og lignende).

Men, hvis en kunde blot ringer og siger "min IP adresse er grim, den ender
ikke på 0, der er for mange siffre, jeg kan ikke tælle så langt", så bliver
det "overhørt".

> Peter

--
Mvh
Lars B. Jensen
-------------------------
På usenet repræsenterer jeg mig selv, og kun mig selv
og udtaler mig ikke på vejne af min arbejdsgiver, Telia Stofa A/S



Kasper Bergh (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Bergh


Dato : 09-01-03 15:32

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
news:3e1d73aa$0$83847$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > > Og det er *ikke* supporten der skal afgøre, om det er irrelevant op
> > > igennem hele systemet.
> >
> > Så du mener at alle sager skal gå op gennem hele systemet før det kan
> > besluttes at de er irrelevante - uanset hvor idiotiske de er?
>
> Er det det jeg skriver ?

Ja det er det.

> Hvis en kunde har et problem [i dette tilfælde IP-baseret] med
> funktionaliteten med hans linie, så bør udbyderen være i stand til at
> tilbyde at afhjælpe det.

Ja men i dette tilfælde har kunden *intet* problem med funktionaliteten af
sin linie - linien virker. Det er såre simpelt og der bør diskussionen
slutte. At supporteren så faktisk tilbyde kunden at købe en fast IP og
dermed med 99.9% sikkerhed få løst sit "problem" er da bare god service, som
kunden vælger ikke at tage imod.

> Heldigvis findes der alternativer til TDC, som er i stand til at følge op

> sådanne opgaver.

Du finder ingen ISP der vil yde den service du snakker om her for en privat
linie i det prisleje. Ellers nævn dem bare? Du er forøvrigt selv TDC kunde
så.......

mvh
/Kasper
Som kun repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet



Henrik Aarfeldt (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 09-01-03 15:49

"Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote

> > Er det det jeg skriver ?
>
> Ja det er det.

Nej, det var det ikke, som jeg også skrev til dig sidst.
Først fordrejer du, når jeg så uddyber, så vælger du at misforstå [igen]

> Det er såre simpelt og der bør diskussionen
> slutte.

God ide, lad os gøre det.

> > Heldigvis findes der alternativer til TDC, som er i stand til at følge
op
> > på sådanne opgaver.
>
> Du finder ingen ISP der vil yde den service du snakker om her for en
privat
> linie i det prisleje.

Jo, det gør der.

> Ellers nævn dem bare?

Orange f.eks.

> Du er forøvrigt selv TDC kunde

Det var sørme relevant info...??..

--
Mvh Henrik.



Kasper Bergh (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Bergh


Dato : 09-01-03 16:12

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
news:3e1d8be4$0$83838$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > Du finder ingen ISP der vil yde den service du snakker om her for en
> privat
> > linie i det prisleje.
>
> Jo, det gør der.
> Orange f.eks.

Nu tilbyder Orange (wannadoo) jo kun gammeldags dial-up så du kan ikke på
nogen måde bruge dem som eksempel på en ISP der vil tilbyde at skifte en
bredbåndskundes IP bare fordi kunden gerne vil have det. Prøv igen.

mvh
/Kasper
Som kun repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet



Henrik Aarfeldt (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 09-01-03 16:38

"Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote

> > > Du finder ingen ISP der vil yde den service du snakker om her for en
> > privat
> > > linie i det prisleje.
> >
> > Jo, det gør der.
> > Orange f.eks.
>
> Nu tilbyder Orange (wannadoo) jo kun gammeldags dial-up

Nå....gør de det ?
SVJV tager de ikke private internet-kunder ind for tiden via analog/ISDN, og
har ikke gjort det i mere end 1 år.
Men du er velkommen til at modbevise det:

> så du kan ikke på
> nogen måde bruge dem som eksempel på en ISP der vil tilbyde at skifte en
> bredbåndskundes IP bare fordi kunden gerne vil have det.

Nu har Orange altså en lille slat ADSL-kunder...som der stadig ydes service
for.
Kan de ikke bruges ?
Eller skal ISP'en have en vis størrelse, før de er 'godkendte' ?

> Prøv igen.

Næ...prøv selv igen.

--
Mvh Henrik.






Kasper Bergh (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Bergh


Dato : 09-01-03 17:31

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
news:3e1d984a$0$83847$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> SVJV tager de ikke private internet-kunder ind for tiden via analog/ISDN,
og
> har ikke gjort det i mere end 1 år.

Korrekt, hvilket jeg selv fandt ud af efter mit indlæg, men idet det intet
ændrer ved min pointe postede jeg ikke en rettelse.
> Nu har Orange altså en lille slat ADSL-kunder...som der stadig ydes
service
> for.
> Kan de ikke bruges ?

Har du et konkret eksempel på at Orange ville yde netop denne service? Kører
Orange ADSL overhovedet med samme system som Webspeed, eller bruger de fx
PPPoE? Hvad er i så fald deres lease time? Alle de tekniske ting der betyder
noget for en situation som denne.

> Eller skal ISP'en have en vis størrelse, før de er 'godkendte' ?

Nu er det jo et faktum at hvis du har meget få kunder kan du tillade dig
ikke at have nogen "regler" for service fordi du ikke sætter præcedens for
at 150000 andre kunder kan få samme service som er meget tidskrævende. Men
selvfølgelig er alle eksempler velkomne for det var jo det jeg bad om.

> > Prøv igen.
>
> Næ...prøv selv igen.

Jeg venter stadig på at høre om det specifikke eksempel du har på netop
denne service, samt hvorvidt systemerne er teknisk ens nok til at du kan
sammenligne.

mvh
/Kasper
Som kun repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet



Henrik Aarfeldt (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 09-01-03 17:59

"Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote

> Har du et konkret eksempel på at Orange ville yde netop denne service?

Hmmm...inden jeg starter her, vil jeg gerne høre, hvilken form for
bevisførelse du ville stille dig tilfreds med ?

> Nu er det jo et faktum at hvis du har meget få kunder kan du tillade dig
> ikke at have nogen "regler" for service fordi du ikke sætter præcedens for
> at 150000 andre kunder kan få samme service som er meget tidskrævende.

Forståeligt nok.
Hvad mon frekevnsen hos TDC er, for kunder med ønske om at få tildelt en
anden IP ?

Hvis dette ønske kommer 1 gang pr måned, så er det nok ikke det helt store
problem for penge-stærke TDC.

> Men selvfølgelig er alle eksempler velkomne for det var jo det jeg bad om.

Specifikke eksempler er ikke nødvendige, men jeg kan da fortælle om
strukturen:
Når der er ting med produktet, som supporteren ikke selv kan løse, så er der
et system til rådighed, som gør at opgaven bliver eskaleret til den
relevante gruppe, som så løser opgaven.

Det vil ganske givet ikke blive løst omgående, men der bliver taget hånd om
det.

Denne fremgangsmåde gør, at kunden ikke løber hovedet muren med skriften:
'Det supporterer vi ikke'

--
Mvh Henrik.



Anders S. (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Anders S.


Dato : 09-01-03 22:00


> Forståeligt nok.
> Hvad mon frekevnsen hos TDC er, for kunder med ønske om at få tildelt en
> anden IP ?
> --
> Mvh Henrik.

Der var da nogle stykker husker jeg fra dengang jeg sad i supporten,
bla. en der syntes den han havde var for svær, han ville gerne have
80.80.80.80

MVH
Anders





Peter Tønnesen (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Peter Tønnesen


Dato : 09-01-03 22:01

> Denne fremgangsmåde gør, at kunden ikke løber hovedet muren med skriften:
> 'Det supporterer vi ikke'

Hvis kunden har behov for særlig support, så er jeg da sikker på at der
findes et produkt der matcher hans behov, for Webspeed gør åbenbart ikke.

Er han den paranoide type der vil have skiftet ip hver gang han fx.
portscannes, så koster en sådan kunde lige pludselig mange penge i
ligegyldige supporttimer, og så kan jeg ikke se meningen i at beholde ham
som kunde. Alt andet lige, så vil jeg foretrække at supportere 10 kunder med
reelle problemer end at forstyrre 10* forskellige TDC medarbejdere, for at
opfylde 1 enkelt kundes behov. Et behov som endda ikke supporteres.

Find et andet abbonnement, fx. Orange som du nævner, så er alle glade.

VH
Peter

*fiktiv tal. alt andet lige skal der indrages flere afdelinger for et ip
skift.



Allan Joergensen (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Allan Joergensen


Dato : 09-01-03 07:11

Henrik Aarfeldt <rivmin@rivmin.dk> wrote:

> Det er muligt at kunden selv er skyld i hans problem, med det købte
> produkt....men det er ikke det der er humlen i det her.
> Problematikken ligger derimod i, at man ganske simpelt ikke ønsker at
> afhjælpe kundens problem, han har med sit købte produkt.

Jeg synes det er her filmen knækker, for der er jo ikke nogen problemer
med produktet, det virker jo over al forventning.

--
Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net

"Tigers' tummies are solar cells." "Yeah, right." * Calvin & Hobbes

Henrik Aarfeldt (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 09-01-03 11:57

"Allan Joergensen" <allan@nowhere.dk> wrote

> > Det er muligt at kunden selv er skyld i hans problem, med det købte
> > produkt....men det er ikke det der er humlen i det her.
> > Problematikken ligger derimod i, at man ganske simpelt ikke ønsker at
> > afhjælpe kundens problem, han har med sit købte produkt.
>
> Jeg synes det er her filmen knækker, for der er jo ikke nogen problemer
> med produktet, det virker jo over al forventning.

Måske...måske ikke.
Han angiver ikke direkte årsagen til, at han ønsker at få tildelt en anden
IP.

En årsag jeg kunne forestille mig, kunne være at hans IP af-en-eller-anden
årsag er blevet blacklistet.
Det kunne være på et forum, en spil-server eller what-ever.
Det behøver ikke være hans egen skyld, det kunne snildt være sket ved en
fejl.

Hovedsagen er, at funktionaliteten med hans i-net-abbo er blevet
begrænset/ødelagt, og dette kunne løses ved at tildele kunden en anden IP.

--
Mvh Henrik.



Kasper Bergh (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Bergh


Dato : 09-01-03 12:26

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
news:3e1d55aa$0$83849$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> En årsag jeg kunne forestille mig, kunne være at hans IP af-en-eller-anden
> årsag er blevet blacklistet.
> Det kunne være på et forum, en spil-server eller what-ever.
> Det behøver ikke være hans egen skyld, det kunne snildt være sket ved en
> fejl.

I hvilket tilfælde det er helt og holdent hans eget ansvar at kontakte denne
servers admin. De fleste mennesker er ganske fornuftige ang. dette medmindre
det er manden selv der har opført sig som en troll e.l. Det kan aldrig
nogensinde blive noget der vedrører andre end ham selv.

> Hovedsagen er, at funktionaliteten med hans i-net-abbo er blevet
> begrænset/ødelagt, og dette kunne løses ved at tildele kunden en anden IP.

Og en anden uskyldig kunde skulle så tildeles den banned IP? Eller skal den
helt ophøre med at bruges for så kunne vi hurtigt løbe tør for IP adresser.
Jeg tror du skal tænke lidt længere fremad end du gør.

mvh
/Kasper
Som kun repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet



Ukendt (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-01-03 02:31


"birger" <birger100@oncable.dk> wrote in message
news:2ad38f0f.0301081004.28bf8e0e@posting.google.com...
> Hey..
Hejsa

> jeg har webspeed fra TDC med det de kalder en dynamisk IP, men der
> synes at være det problem at den ikke er dynamisk og jeg har derfor
> haft den samme IP hele tiden mens jeg har haft internettet. Jeg vil
> gerne hører om der er nogle der har et bud på hvordan man får en ny
> ip(hvis det kan lade sig gøre). Det skal nævnes at TDC ikke rigtigt
> har noget bud på det, men i stedet prøver at sælge mig en anden ip som
> jeg skal betale ekstra for....

Selvfølgelig. Hvis de kan tjene penge på at give dig en ny ip så vil de da
selvfølgelig det(!).
Jeg ville mene at du skal slukke for dit modem i mindst 30min. Derefter
tænde det igen og starte din computer. Så skal du bare se.


> Et andet spørgsmål er om der er nogen der har et bud på et program der
> kan begrændse sine uploads med.. jeg mangler et sådanne da jeg har
> problemer med at når upload hastigheden kommer for højt vil den
> begrændse min download hastighed væsentligt... Dette er meget
> irretende når man ikke har en ret stor forbindelse!!!

Der findes logisk forklaring på dette. Jeg mener at det er når du sender en
pakke afsted modtager du også én som bekræftelse på, at den er modtaget.
Lige ledes omvendt. Er dog ikke helt sikker men det er vidst noget i den
dur.

Nu ved jeg ikke lige hvilke programmer du helt mener da du ikke skriver
dette. I de felste programmer, hvor man kan sende filer til hinanden eller
evt. et ftp program kan du justerer, hvor meget båndbredde programmet må
bruge.

Håber du kunne bruge det til noget.
mvh
Benny
--
Spil over nettet med gode odds, livebetting og meget mere:
http://www.gamebookers.com/cgi-bin/intro.cgi?rid=146876
Drop DTT, over nettet er de bedste odds og den bedste service!



Kasper Bergh (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Bergh


Dato : 09-01-03 12:33

"Benny" <ingenemail> wrote in message
news:3e1cd0e3$0$83373$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Selvfølgelig. Hvis de kan tjene penge på at give dig en ny ip så vil de da
> selvfølgelig det(!).

Som jeg læser det er det et venligt tilbud fra en supporter der gerne vil
hjælpe kunden. Faktum er at du ikke bare kan ringe og sætte himmel og jord i
bevægelse hos drift pga. en IP du af en eller anden grund ikke kan lide. Der
er så en løsning som indirekte løser kundens problem, som ligger indenfor
abb. muligheder og som koster et lille beløb. Denne foreslås af supporteren.
Det kan jeg ikke se noget galt med.

> Jeg ville mene at du skal slukke for dit modem i mindst 30min. Derefter
> tænde det igen og starte din computer. Så skal du bare se.

Ikke godt nok. Som er normalt med en DHCP server vil den "huske" at du sidst
har haft en bestemt IP og så tildele den til dig igen når din comp beder om
det, medmindre den er blevet tildelt en anden. Prøv nærmere noget med at
slukke computer og modem i 5-7 dage alt afhængig af hvor meget "run" der er
på IP adr. i hans område. Mindre kan selvfølgelig gøre det hvis manden er
"heldig", men den skifter ikke af 30 min uden forbindelse.

mvh
/Kasper
Som kun repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet



Ukendt (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-01-03 16:16


"Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote in message
news:3e1d5df2$0$83374$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Som jeg læser det er det et venligt tilbud fra en supporter der gerne vil
> hjælpe kunden. Faktum er at du ikke bare kan ringe og sætte himmel og jord
i
> bevægelse hos drift pga. en IP du af en eller anden grund ikke kan lide.
Der
> er så en løsning som indirekte løser kundens problem, som ligger indenfor
> abb. muligheder og som koster et lille beløb. Denne foreslås af
supporteren.
> Det kan jeg ikke se noget galt med.

Jeg har heller aldrig postået andet. Kun at tjene penge er et levemål også
selv for TDC.

> > Jeg ville mene at du skal slukke for dit modem i mindst 30min. Derefter
> > tænde det igen og starte din computer. Så skal du bare se.
>
> Ikke godt nok. Som er normalt med en DHCP server vil den "huske" at du
sidst
> har haft en bestemt IP og så tildele den til dig igen når din comp beder
om
> det, medmindre den er blevet tildelt en anden. Prøv nærmere noget med at
> slukke computer og modem i 5-7 dage alt afhængig af hvor meget "run" der
er
> på IP adr. i hans område. Mindre kan selvfølgelig gøre det hvis manden er
> "heldig", men den skifter ikke af 30 min uden forbindelse.

Det virker fint for mig med NetExpress. Har lige haft det slukket i 30min.
Som du kan se er min IP skiftet.

mvh
Benny
--
Spil over nettet med gode odds, livebetting og meget mere:
http://www.gamebookers.com/cgi-bin/intro.cgi?rid=146876
Drop DTT, over nettet er de bedste odds og den bedste service!



Kasper Bergh (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Bergh


Dato : 09-01-03 17:33

"Benny" <ingenemail> wrote in message
news:3e1d922b$0$83349$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Det virker fint for mig med NetExpress. Har lige haft det slukket i 30min.
> Som du kan se er min IP skiftet.

Ja men du bruger også PPPoE til at koble op. Dermed skifter din IP ved at du
afbryder og så kobler op igen. Webspeed er altid koblet op og tildeles IP
fra en DHCP server med en leasetid på 2 dage (sidst jeg tjekkede).

mvh
/Kasper
Som kun repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet



Ukendt (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-01-03 17:42


"Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote in message
news:3e1da459$0$83362$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Benny" <ingenemail> wrote in message
> news:3e1d922b$0$83349$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Det virker fint for mig med NetExpress. Har lige haft det slukket i
30min.
> > Som du kan se er min IP skiftet.
>
> Ja men du bruger også PPPoE til at koble op. Dermed skifter din IP ved at
du
> afbryder og så kobler op igen. Webspeed er altid koblet op og tildeles IP
> fra en DHCP server med en leasetid på 2 dage (sidst jeg tjekkede).

Ok det vidste jeg ikke.

Mvh
Benny
--
Spil over nettet med gode odds, livebetting og meget mere:
http://www.gamebookers.com/cgi-bin/intro.cgi?rid=146876
Drop DTT, over nettet er de bedste odds og den bedste service!



Lasse Jarlskov (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Lasse Jarlskov


Dato : 09-01-03 18:58

On Thu, 9 Jan 2003 17:33:28 +0100, "Kasper Bergh"
<kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote:

>Webspeed er altid koblet op og tildeles IP
>fra en DHCP server med en leasetid på 2 dage (sidst jeg tjekkede).

I så fald skal man nok, hvis man vil forsøge at få tildelt en ny IP,
frigive sin IP-adresse umiddelbart inden man slukker computeren.

Så har man da i hvert fald sparet at vente de to dage, på at leaset
udløber.
Men man skal nok stadig have sin computer slukket i adskillige dage,
før man kan gøre sig forhåbninger om at få en ny adresse.

/Jarlskov

Michael Jespersen (10-01-2003)
Kommentar
Fra : Michael Jespersen


Dato : 10-01-03 20:44

Hej du kan få en ny IP ved at smutte ned i kør og skrive "Command" så
kommer din DOS frem og der skriver du :
ipconfig/release og bagefter skriver du ipconfig/renew

Så skulle den meget gerne være ude af verden men ellers ja så skift
Hardware hvis du har et kort liggene

/michael
"birger" <birger100@oncable.dk> wrote in message
news:2ad38f0f.0301081004.28bf8e0e@posting.google.com...
> Hey..
> jeg har webspeed fra TDC med det de kalder en dynamisk IP, men der
> synes at være det problem at den ikke er dynamisk og jeg har derfor
> haft den samme IP hele tiden mens jeg har haft internettet. Jeg vil
> gerne hører om der er nogle der har et bud på hvordan man får en ny
> ip(hvis det kan lade sig gøre). Det skal nævnes at TDC ikke rigtigt
> har noget bud på det, men i stedet prøver at sælge mig en anden ip som
> jeg skal betale ekstra for....
> Et andet spørgsmål er om der er nogen der har et bud på et program der
> kan begrændse sine uploads med.. jeg mangler et sådanne da jeg har
> problemer med at når upload hastigheden kommer for højt vil den
> begrændse min download hastighed væsentligt... Dette er meget
> irretende når man ikke har en ret stor forbindelse!!!



Kent Glerup (10-01-2003)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 10-01-03 21:00


"Michael Jespersen" <Dj_zak@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
news:avn7pt$g6r$1@sunsite.dk...
> Hej du kan få en ny IP ved at smutte ned i kør og skrive "Command" så
> kommer din DOS frem og der skriver du :
> ipconfig/release og bagefter skriver du ipconfig/renew
>
> Så skulle den meget gerne være ude af verden men ellers ja så skift
> Hardware hvis du har et kort liggene

Prøv lige at læse tråden igennem....



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408526
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste