hvilke ip numre/klasser til hvilker lander~
Fra : Michael Andreasen

Dato : 08-01-03 18:58

Er der nogen der kender det link hvor man kan se hvilke ip numre der hører
til hvilke isp/lande

Altså¨en samlet liste, ikke et eller andet opslagshalløj :)

- Skal bruges til at filterere besøgende efter land.

Hpber nogen kan hjælpe

Mvh
Michell

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 08-01-03 20:07

En metode som nogen anvender, er at lave reverse DNS lookup på IP-adressen
og se på top-level domænet. Det er ikke særligt præcist, men på den anden
side befinder en del .dk domæner sig hos amerikanske ISPer og ville derfor
blive betragtet som værende amerikanere efter isp metoden.

Jeg kan ikke se fidusen i at have en samlet liste (som man skal holde
ajour...) i forhold til at lave DNS-opslag. DNSere har udemærkede
cache-egenskaber og opdateringsfunktioner og man slipper for en komplet
liste, som jo nok er ret stor.

DNSerne kan vist også bruges til at finde ISPen. (Se f.eks
http://www.fr1.cyberabuse.org/whois/?page=whois)

Niels Dybdahl

Fra : Michael Andreasen

Dato : 08-01-03 22:04

"Niels Dybdahl" <Niels@Dybdahl.dk> wrote in message
> [...]
> side befinder en del .dk domæner sig hos amerikanske ISPer og ville derfor
> blive betragtet som værende amerikanere efter isp metoden.

Klart det ville have været smart. Men i tilfælde af en ret belastet server
vil cpu-load vel blive forøget betragteligt.

Mvh
Michael

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-01-03 23:37

> Klart det ville have været smart. Men i tilfælde af en ret belastet
server
> vil cpu-load vel blive forøget betragteligt.

DNS er ikke værre at slå op i end en kæmpe liste.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 08-01-03 20:50

On Wed, 8 Jan 2003 18:57:38 +0100, "Michael Andreasen"
<maskinen2000@hotmail.com> wrote:

>Er der nogen der kender det link hvor man kan se hvilke ip numre der hører
>til hvilke isp/lande

For RIPE-regionen:
http://www.ripe.net/ripencc/mem-services/general/allocs4.html

/Jarlskov

Fra : Christian Vandsø

Dato : 09-01-03 10:07

On Wed, 8 Jan 2003 18:57:38 +0100, "Michael Andreasen"
<maskinen2000@hotmail.com> wrote:

>Er der nogen der kender det link hvor man kan se hvilke ip numre der hører
>til hvilke isp/lande

Jeg har lavet et program der givet en IP fortæller hvilket land den
IP adresse tilhører. Formålet er at præsentere en given webside i
brugerens eget sprog.

>Altså¨en samlet liste, ikke et eller andet opslagshalløj :)

Oh.. en samlet liste. Det kan jeg ikke hjælpe med.

>- Skal bruges til at filterere besøgende efter land.

Hvis det er formålet er et opslagsværk vel bedst?

/Christian

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 09-01-03 10:21

On Thu, 09 Jan 2003 10:06:44 +0100, Christian Vandsø
<christian@fabel.invalid> wrote:

> Jeg har lavet et program der givet en IP fortæller hvilket land den
>IP adresse tilhører. Formålet er at præsentere en given webside i
>brugerens eget sprog.

og det håndterer at jeg som dansktalende i Frankrig ikke vil have
hjemmesiden på fransk?

(thihi)

--
vh
Thomas Jensen,

Fra : Christian Vandsø

Dato : 09-01-03 11:41

On Thu, 09 Jan 2003 10:21:23 +0100, Thomas Jensen - pil.dk
<tj@dev.null> wrote:

>og det håndterer at jeg som dansktalende i Frankrig ikke vil have
>hjemmesiden på fransk?

/me vælter tj

Det er naturligvis muligt at vælge sprog, blot er default siden på
det til IP-adressens hørende sprog. Mit formål med programmet er
iøvrigt irellevant i denne sammenhæng. Jeg ville blot tilbyde
spørgeren en kopi hvis det var noget han kunne bruge.

/Christian

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 09-01-03 12:01

On Thu, 09 Jan 2003 11:41:12 +0100, Christian Vandsø

jamen... jeg vil jo blot hjælpe.

:)

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-01-03 13:18

"Christian Vandsø" <christian@fabel.invalid> skrev i en meddelelse
> Det er naturligvis muligt at vælge sprog, blot er default siden på
> det til IP-adressens hørende sprog.

Hvorfor ikke bruge Accept-Language såfremt den er der?

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 09-01-03 13:48

On Thu, 9 Jan 2003 13:17:47 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>"Christian Vandsø" <christian@fabel.invalid> skrev i en meddelelse
>
>Hvorfor ikke bruge Accept-Language såfremt den er der?

jeg tror vi er ude i noget m. "fordi man kan"

:)

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 09-01-03 10:24

Christian Vandsø <christian@fabel.invalid> writes:

> Jeg har lavet et program der givet en IP fortæller hvilket land den
>IP adresse tilhører. Formålet er at præsentere en given webside i
>brugerens eget sprog.

Husk på de mange VPN-systemer, der gør, at en gut i Danmark nemt
kan komme ud via en firewall i Frankrig. Det er ikke sandsynligt,
at den pågældende kan forstå fransk, selvom vedkommende er ansat
i et fransk firma

Mvh.
   Klaus.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 09-01-03 12:38

> [...]

> Jeg har lavet et program der givet en IP fortæller hvilket land den
> IP adresse tilhører. Formålet er at præsentere en given webside i

Jeg mener at webklienter i dag har det med at sende en "preferred
language"-parameter.

Var det ikke en bedre løsning? Så bestemmer brugeren jo selv...
--
Peter B. Juul, o.-.o "I Århus putter de brun sovs på bøfsandwich!
The RockBear. ((^)) Jeg har selv oplevet det, og det fik mig næsten til

Fra : Christian Vandsø

Dato : 09-01-03 12:49

On 09 Jan 2003 12:37:52 +0100, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B.
Juul) wrote:

>Jeg mener at webklienter i dag har det med at sende en "preferred
>language"-parameter.
>
>Var det ikke en bedre løsning? Så bestemmer brugeren jo selv...

Ahvaba - skal brugerne nu også have noget at skulle have sagt? Nu er
verden da af lave.

/Christian

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 09-01-03 13:07

jow...http://httpd.apache.org/docs/content-negotiation.html

Fra : Steffan Søndermark

Dato : 10-01-03 11:57

> Altså¨en samlet liste, ikke et eller andet opslagshalløj :)
Det er jeg ikke sikker på at du finder uden at skulle betale _mange_ penge
for det (eller alternativt selv traversere gennem RIPE, Arin m.v.

Vi har et system du måske kan bruge http://www.dk3.com/ipc/

--
Steffan Søndermark
- Servage ApS

Fra : Peter Brodersen

Dato : 10-01-03 22:02

On Fri, 10 Jan 2003 11:57:22 +0100, "Steffan Søndermark"
<ssf@servage.com> wrote:

>Det er jeg ikke sikker på at du finder uden at skulle betale _mange_ penge
>for det (eller alternativt selv traversere gennem RIPE, Arin m.v.

Så slemt behøver det ikke at være for et firma. Jeg har benyttet GeoIP
med acceptabelt resultat (i forhold til den aktuelle opgave, vel at
mærke). Prisen er $150 pr. år, med månedlige updates.

Hvis man accepterer den fejlmargin, der altid vil være (hvor
die-hard-nørder, der vil ssh'e til fremmede hosts og connecte derfra,
for at deres interferens i verden kan give dem en fornemmelse af en
højere grad af tilstedeværelse, kun udgør en lille del), kunne det
være en mulighed. Kan man ikke acceptere en fejlmargin, skal man nok
finde noget andet at give sig til.

GeoIP: http://www.maxmind.com/

--
- Peter Brodersen

Fra : Tamagotchi

Dato : 18-01-03 05:09

This is cheaper than maxmind.

http://www.ip2location.com

Fra : Nigel Wetters

Dato : 20-01-03 12:49

tgotchi@hotmail.com (Tamagotchi) wrote in message news:<50d5c7e3.0301172009.2608cd48@posting.google.com>...
> This is cheaper than maxmind.
>
> http://www.ip2location.com

This is free:

http://search.cpan.org/author/NWETTERS/IP-Country-2.08/

Fra : Jan Novak [Tournesol~

Dato : 05-02-03 18:05

> This is free:
>
> http://search.cpan.org/author/NWETTERS/IP-Country-2.08/

this is easyer to use (and its also free):

http://asdf.dk/euroip/?S=D

Fra : Nigel Wetters

Dato : 06-02-03 11:23

"Jan Novak [Tournesol^7thcube]" <tournesol@moravia.dk> wrote in message news:<3e41434a$0$212$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> this is easyer to use (and its also free):
>
> http://asdf.dk/euroip/?S=D

The files you mention are almost a year out of date, and are only
derived from RIPE (there are three other regional Internet registries
- ARIN, APNIC and LACNIC). Unfortunately, large changes *do* occur to
country distributions within that time.

if my free perl modules are no good for you, I've also released a free
java library that contains this month's registry data:

http://sf.net/projects/javainetlocator/

Fra : TBC

Dato : 07-02-03 02:54

"Nigel Wetters" <nigel@wetters.net> skrev i en meddelelse
> "Jan Novak [Tournesol^7thcube]" <tournesol@moravia.dk> wrote in message

> The files you mention are almost a year out of date, and are only
> derived from RIPE

Indeed. Tiscali is listed as Image .....that is how many years ago ?

TBC

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 07-02-03 08:02

In article <3e431196$0$24691$d40e179e@nntp02.dk.telia.net>, TBC wrote:

> Indeed. Tiscali is listed as Image .....that is how many years ago ?

They still are, netnames don't usually change over time:
inetnum: 212.54.64.0 - 212.54.66.223
netname: IMAGEDK

--
Andreas Plesner Jacobsen | Crazee Edeee, his prices are INSANE!!!