X11 beta (ikke OS X) ogsaa tilgaengelig
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-01-03 11:23

Til dem der bruger andre Unixmaskiner via X, er der nu kommet en X11
beta direkte fra Apple som alternativ til den nuvaerende XDarwin (som
har visse problemer).

Er ved at hente og afteste - det er meget kaerkomment, da jeg var
ret traet af XDarwin i gaar.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 08-01-03 12:48

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> writes:

> [...]
> (som har visse problemer). Er ved at hente og afteste - det er
> meget kaerkomment, da jeg var ret traet af XDarwin i gaar.

Kool. Fortæl endelig mere. Det lyder umiddelbart rigtig sejt, og
betyder måske at kan tage skidtet fuld ud og installere OSX på min PB,
og afvikle applikationer fra min Mandrake-kasse i skabet.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-01-03 13:06

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> writes:

> Kool. Fortæl endelig mere. Det lyder umiddelbart rigtig sejt, og
> betyder måske at kan tage skidtet fuld ud og installere OSX på min PB,

Nu har jeg brugt det lidt, og her er mine betragtninger sammenlignet
med XDarwin:

* Fuldt integreret - ligner resten af Aqua. Windowmanageren fungerer
præcis som forventet.
* HURTIG! De steder hvor XDarwin er langsom (kopiering af omraader,
tror jeg), er fine nu.
* Mozilla på en Linuxmaskine (ssh -X -c blowfish ...) kører ganske
fint.
* Oracle 9i's javaværktøjer virker (igen fra anden maskine).
* OpenGL programmer virker hurtigt. glxgears giver 49 frames/s her.
* Andre har rapporteret tastaturlayoutproblemer. Jeg bruger altid US,
så det kan jeg ikke kommentere.

Med mindre at jeg opdager noget rigtigt stygt her, er XDarwin et
afsluttet kapitel.

http://bigfoot.com/~thunderbear