Hvilket kort skal jeg vælge?
Fra : NMR

Dato : 07-01-03 23:39

Jeg skal til at investere i et nyt grafikkort, men hvad skal jeg vælge?
Det skal køre sammen med Solteks SL-75FRV ATX, Athlon XP 2100+ og 512 mb
ram.
Det SKAL have tv-out, og PASSIV køling. Det må max koste 1000 kr, og
helst ligge under.

På forhånd tak.

http://www.kandu.dk/

Fra : Flemming Joensson

Dato : 08-01-03 00:14

"NMR" <NMR.news@kandu.dk> wrote in

> [...]
> 2100+ og 512 mb ram.
> Det SKAL have tv-out, og PASSIV køling. Det må max koste 1000 kr,

Eventuelt et Radeon 8500 LE m. 64MB DDR-RAM, og så fjerne køleren på
den og skifte den ud med en Zalman VGA heatpipe. Så får du vist mest
ydelse for pengene (men det bliver vist også ca. 1100).

Men hvis du siger hvad det skal bruges til (spil/kontorprogrammer/osv.)
er det lidt nemmere at rådgive.

Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-01-03 10:58

Flemming Joensson wrote:
> Eventuelt et Radeon 8500 LE m. 64MB DDR-RAM, og så
> fjerne køleren på den og skifte den ud med en Zalman VGA
> heatpipe. Så får du vist mest ydelse for pengene (men det
> bliver vist også ca. 1100).

Eller et Radeon 9000, de er også med passiv køling.
Det samme kan siges om de fleste Geforce4 MX kort.
HUSK dog, at ydelsen på ovenstående er ringere end et
Radeon 8500LE.
<http://shor.ter.dk/103859068>
<http://shor.ter.dk/452102725>

> Men hvis du siger hvad det skal bruges til
> (spil/kontorprogrammer/osv.) er det lidt nemmere at rådgive.

Et meget vigtigt spørgsmål, som de fleste glemmer herinde.

/Mikael