Hjælp til tydning - Sidse Hansdatter
Fra : Heino Rost-Nielsen

Dato : 07-01-03 22:35

Hej

Er der en venlig sjæl som vil hjælpe mig med tydningen af en
kirkebogsindførsel ?

Jeg har lagt et billede ind på dk.binaer.historie med samme emnetekst som
ovenstående.

Jeg kan sålangt som så:

Sidse Hansdatter af Abildøre

Den 11te April blev Huusmand Hans Ibsen og
hans Huustrue Anne Jens D: fød en Datter som

- ja så er det at jeg må give op

På forhånd tak

Heino Rost-Nielsen

rost.nielsen@get2net.dk

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 07-01-03 22:53

On Tue, 7 Jan 2003 22:34:59 +0100, "Heino Rost-Nielsen"
<rost.nielsen@get2net.dk> wrote:

> [...]
>
>Sidse Hansdatter af Abildøre
>
>Den 11te April blev Huusmand Hans Ibsen og
>hans Huustrue Anne Jens D: fød en Datter som

Langfredag d. 16de blev døbt og kaldt Sidse
... ..datter bar hende: Fadderne war Peder Las-
sen i Abildøre, Jens Madsen og Holger Nielsen i Spod-
strup??, Karen Nielsdatter i Abildøre og Kirsten Nielsdatter
i ??gaarden.

--
Lars Jørgen Helbo <lars@helbo.org>
http://www.helbo.org

Fra : Ole Bech Knudsen

Dato : 08-01-03 00:07

Den 11te April blev Huusmand Hans Ibsen og
hans Hustrue Anne Jens D: fød en Datter, som
Langfredag d 16de s: blev døbt, og kaldt Sidse.
Madame Walther bar hende: Fadderne vare: Ped Las-
sen i Abildøer, Jens Madsen og Holger Nielsen i Frod-
strup, Karen Niels D i Abildøer, og Kirstine Niels D:
i Præstegaarden.

Mvh.
Ole Bech Knudsen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 08-01-03 00:51

Lars Jørgen Helbo <lars@helbo.org> skrev Tue, 07 Jan 2003 22:52:32 +0100

>Langfredag d. 16de blev døbt og kaldt Sidse
>.. ..datter

Langfredag d. 16de blev døbt og kaldt Sidse.
Madame ........ bar hende.

>bar hende: Fadderne war Peder Las-
>sen i Abildøre, Jens Madsen og Holger Nielsen i Spod-
>strup??, Karen Nielsdatter i Abildøre og Kirsten Nielsdatter
>i ??gaarden.

Præstegaarden.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Heino

Dato : 08-01-03 09:41

Tusind tak for hjælpen.

Det er en uvurderlig fordel at have et sådant forum,
hvor folk er så beredte til at hjælpe hverandre - Tak for det.

Med venlig hilsen

Heino Rost-Nielsen

rost.nielsen@get2net.dk