Nogen der kender denne plads ??
Fra : Ris@ger

Dato : 07-01-03 22:18

Fra : Ole Damgaard

Dato : 08-01-03 03:06

"Ris@ger" <risager@mail.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.villaggiodeifiori.it/

Ja - omend jeg næsten ikke kunne kende den ud fra denne sides billeder og
beskrivelser.
Vi var der for 4 år siden, og det var ikke den bedste oplevese i dén ferie.
Det positive man kan sige om pladsen er, at den er let at finde. Den ligge
lige ved landevejen - eller Via del Fiori - på vej ind i Sanremo når man
kommer fra vest (Ventimiglia). Men dette kan så osse opfattes som et minus,
for den landevej er ret så trafikeret, og det betyder osse en del støj -
især fordi vejen er et par meter over niveau i forhold til pladsen.
Sanremo er en smuk og dejlig by - men pladsen ligger ikke i almindelige
gåafstand til den dejlige by. Læg mærke til deres beskrivelse af hvor mange
minutters kørsel der er til det ene og det andet - men de skriver ikke noget
om afstanden til den by, man er kommet for at besøge. Der er ganske vist kun
4-5 minutters gang op til busstoppestedet, så man kan køre ind til byen på
den måde.
Pladsen ser rigtig smuk ud på billederne. Det ser ud som om den ligger lige
ned til stranden. Den ligger ganske vist ned til Middelhavet, men der er
ingen strand. Den er anlagt på en banke af opfyldningsmateriale, og
vandkanten er store kampesten.
De to pools er vistnok fotograferet særdeles favoriserende - med en god
vidvinkel - for jeg husker dem bestemt ikke som værende af den størrelse,
som de ser ud til at være her. Men værst af alt - det var rasende dyrt at få
en dukkert i poolen. Jeg husker ikke prisen - men husker at vi efter en
enkelt gang at have været i, besluttede at vi kunne bruge pengene meget
bedre på andre ting inde i byen.
Jo pladsen havde da nogle buske og træer, men denne reklameside får den til
at fremstå som en botanisk have - den må være vokset op i de mellemliggende
4 år. Pladsen var særdeles velordnet (hvilket selvfølgelig er sjældent i
Italien), men overalt var den dækket af små kvadratiske fliser - også de
enkelte campingstande. OK - det betyder selvfølgelig at man ikke behøver at
slæbe det evindelige sydeuropæiske støv med ind i telt eller campingvogn,
men jeg personligt synes at det er særdeles ucharmerende at ligge på en
plads, hvor man skal slå pløkker ned mellem fliserne og i øvrigt bevæge sig
rundt som på en parkeringsplads.
Alle disse ting kan man måske leve med - men det værste af alt var et MEGET
uvenligt personale, som havde mere travlt med at håndhæve de mange
restriktioner og forbud på pladsen end at få serviceret kunderne.
Så min konklusion kan du måske gætte: Jeg vil ikke tage dertil igen.
Men ret skal være ret - der kan være sket meget på fire år. Måske er det nyt
personale, måske er det ene eller andet ændret osv osv. Men hvis det er
noget med at skulle booke sig ind for adskillige dage, vil jeg se mig om
efter noget andet. Hvis det er noget med at tilbringe en nat eller to når
man alligevel er på farten - ja så tag da ind omkring og se den - og fortæl
mig om jeg er for grov i min dom.
mvh ole

Fra : Torix

Dato : 08-01-03 08:31

.....Hvis det er noget med at tilbringe en nat eller to når
> man alligevel er på farten - ja så tag da ind omkring og se den - og
> [...]

Tak for din besvarelse.
Jeg tror ikke din beskrivelse er for grov, jeg har selv oplevet noget
lignende.
Din besvarelse er lige netop grunden til mit indlæg. Man kan simpelthen ikke
regne med hjemmesider/brochurer forstået på den måde, at ligger der f.ex. en
stor fabrik klods op af pladsen, ja så fotograferer man selvfølgelig ikke
den vej.

Hilsen Torben

Fra : T. Hartung

Dato : 08-01-03 18:02

"Torix" <tr@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
en
> stor fabrik klods op af pladsen, ja så fotograferer man selvfølgelig ikke

Nej ... og det kan man vel på så og sige godt forstå - de har jo en
forretning der skal drives, man får næppe mange gæster hvis pladsen
udstiller sig selv som noget "skidt" - kameravinklen bliver sat rigtig når
der skal tages billeder - jeg har prøvet det éen gang i Spanien - ved Playa
Montroig, Tarragona - flot plads fine billeder - men TOGET KØRTE LIGE
IGENNEM FORTELTET (undskyld) hele vognen rystede hver 20. minut !! det tog
meg ikke lang tid at finde en ny plads!!

Hvad gør man så ????? .... her er svaret - man køber ADAC campingführer hos
FDM der står ALT - ALT - ALT om 1000vis af pladser i hele Europa (2 bind)

også om tog/industriområder/lufthavne/larm/ro pris pr bind (nord/syd for
alperne) 160,00 kr - Tysk grundighed når det er bedst - og meget kritisk
udført prøv den

mvh
T. Hartung

...... der elsker sin ADAC og køber ny hvert andet år !!!

Fra : Steen Larsen

Dato : 08-01-03 19:07

"T. Hartung" <torben.hartung@noSPAMmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> mvh
> T. Hartung
>
> ..... der elsker sin ADAC og køber ny hvert andet år !!!

Hej T. Hartung

Der er bare den ulempe at den er på tysk, hvis man ikke kan Tysk. Findes der
en Dansk? Man kan også finde den på nettet på denne adr. også på Tysk!
http://accf.dialogmediencenter.de/acfwebcd/servlet/DataServlet

MVH Steen.

Fra : T. Hartung

Dato : 08-01-03 22:03

"Steen Larsen" <steenlarsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
man så ????? .... her er svaret - man køber ADAC campingführer

> Der er bare den ulempe at den er på tysk, hvis man ikke kan Tysk. Findes
der
> en Dansk?

Nej mig bekendt må man tage timer på VUC hvis det kniber med det tyske - det
er desværre sproget

Man kan også finde den på nettet på denne adr. også på Tysk!
> http://accf.dialogmediencenter.de/acfwebcd/servlet/DataServlet

HALLO HALLO og tusind tak .. hvem siger man ikke bliver klogere her på
nettet - og jeg ved en anden også har gemt denne links

takker Steen!!

T. Hartung

........... der elsker sin ADAC .. nu også på nettet

Fra : Pernille og Anders

Dato : 08-01-03 22:46

APROPOS ADAC. Jeg kom til at tænke på mit ynglingsted... se lige her
www.gardenparadiso.com (blev i sin tid funet i ADAC. Har være der 15 gange
hvilket siger noget om pladsen eller mig og min familie !! HA-HA God bog
godt sted.

Det kan jeg godt anbefale.. vil jeg bare sige !

Hilsen

Pernille

Fra : Carsten Stage

Dato : 08-01-03 23:01

In news:avi6i0$p7b$1@sunsite.dk,
Pernille og Anders typed:

> Det kan jeg godt anbefale.. vil jeg bare sige !

Den har én diskvalificerende egenskab: No Pets - ingen hunde!

Prøv i øvrigt at se min signatur...

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
Citer kun det du svarer på eller kommenterer - og gør det under det
citerede. Smid det væk, som du ikke direkte kommenterer. Det står

Fra : Ri@ger

Dato : 09-01-03 08:07

> [...]
> IGENNEM FORTELTET (undskyld) hele vognen rystede hver 20. minut !! det tog
> meg ikke lang tid at finde en ny plads!!

Det er lige netop det jeg mener. Jeg skrev godtnok fabrik. Det kunne lige så
godt have være tog, motorvej, osv.
Selvfølgelig skal campingpladserne vise deres fordele på billederne i
brochurerne. Mange gange er det bare sådan, at de også viser faciliteter der
overhovedet ikke er på pladsen.
F.ex. et billede af en skøn sandstrand. Når man så kommer frem til den
stenede strand der hører til pladsen og får at vide, at sandstranden "kun"
er en times kørsel væk- ja så er det man ærger sig.

Så derfor: god campingplads t Toscana, helt tæt ved stranden (sandstrand)
efterlyses.

Hilsen Torben

Fra : Ole Damgaard

Dato : 09-01-03 09:11

> [...]
> forretning der skal drives, man får næppe mange gæster hvis pladsen
> udstiller sig selv som noget "skidt" - kameravinklen bliver sat rigtig når

Tjah - du har ret i, at det er den måde VISSE forretningsfolk tænker - men
det er så heller ikke de forretningsfolk, der overlever længst. Det kan
aldrig være et mål for en forretningsmand at skabe utilfredse kunder ved at
love noget man ikke kan holde. Det vigtigste må være at lave en
varedeklaration, der ikke spænder kundens forventninger op til noget, man
ikke kan leve op til.
For vore krav og forventninger er jo så forskellige.
Tag det konkrete eksempel:
I reklamematerialet fremstilles den som en smuk botanisk have - lige ned til
det azurblå middelhav (hvor man gerne vil bade, omend det ingensteds er
nævnt at man kan gøre det). Hele beskrivelsen appellerer til folk, der kunne
finde på at bestille 14 dages ferie på pladsen - fordi dette er et rigtigt
paradis at slappe af i.
Alternativt kunne man appellere til andre mennesker, ved at sige: Kom ind
til os - vi ligger lige ved landevejen - vi er lette at finde, og slap af
her en dag eller to på din rejse langs Riviera del Fiori. Vi har gjort hvad
vi kunne for at denne plads er så smuk og effektiv som muligt - et åndehul
på rejsen.
Torben Risager, der startede denne tråd, ville dermed være advaret. Han
ønsker et fast værested i 14 dage på sin ferie.
Jeg er nok mere nomadeagtig i min camping-tradition - kan lide at flakke
lidt omkring - og ikke ligge fast for lang tid ad gangen. Jeg kunne blive
tiltalt af sådan en plads en nat eller to - hvis de målrettede den efter
mine behov.
Men dét, de gør, er at de laver en plads for mig og prøver på at sælge og
målrette den til Torben.
Og her er campingbranchen håbløst uprofessionel - ikke blot herhjemme men i
hele europa.(undskyld generaliseringen).
Det er da buksepis at lokke Torben ind til 14 dages ferie, og han drager
utilfreds derfra og siger: aldrig mere. Og i øvrigt siger han det til alle
sine venner - og måske endog i nyhedsgrupperne.
Så ville det da være bedre at lokke mig ind i 1-2 dage med et løfte om et
hvilested på rejsen - og jeg ville komme tilbage igen og igen - og i øvrigt
fortælle alle vennerne, at her er der et skønt hvilested, der hæver sig over
de andre. Jeg kender masser af skønne campingpladser i europa, som jeg
besøger en enkelt nat- igen og igen - men aldrig ville drømme om at anbefale
til folk, der skal tilbringe en hel ferie.
Når man ser diverse tråde i denne NG må man endnu en gang konstatere, at dét
at være campist er ikke en entydig betegnelse for nogle mennesker, der
vælger at campere. Vi er meget forskellige. Og man kan differentiere det
yderligere ved at sige: Selv indenfor vores egne hoved-præferencer stiller
vi forskellige krav. Selv de heftigste nomader kan have et ønske om at flade
ud i en periode.
Summa summarum: Jeg mener at der er kunder nok til alle former for camping.
Ingen af kunderne er dårlige kunder - men der findes forkerte kunder. Og det
synes jeg den amatørbranche burde lære.
På ét felt beundrer jeg amerikanske business-people. Jeg har camperet
derovre og har oplevet klare advarsler både på net og i bruchurer. I
retningen af: hvis du kommer her for at få bla bla bla - så find et andet
sted - vil byder kun...bla bla bla.
Det er en professionalisme som jeg kunne efterlyse i Europa.
Desværre tror jeg at Europæisk camping-business traditionelt er målrettet
mod de tyskere, der engang dominerede markedet.
mvh ole

Fra : Carsten Stage

Dato : 09-01-03 10:44

On Thursday, January 09, 2003 9:11 AM [GMT+1=CET],
Ole Damgaard <odg@dr.dk> wrote:

[...]
> Summa summarum: Jeg mener at der er kunder nok til alle former for
> camping. Ingen af kunderne er dårlige kunder - men der findes
> forkerte kunder. Og det synes jeg den amatørbranche burde lære.

Det er et bragende godt indlæg du har præsteret - et indlæg der på mange
måder rammer meget præcist. Samtidig oser det af den tolerence man som
hovedregel møder hos andre campister!

> Desværre tror jeg at Europæisk camping-business traditionelt er
> målrettet mod de tyskere, der engang dominerede markedet.

Det gør de vel stadig - sammen med de allesteds værende hollændere...

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Ri@ger

Dato : 09-01-03 11:54

klip .......
mod de tyskere, der engang dominerede markedet.
mvh ole

Hej Ole
Tak for en god og seriøs besvarelse. Vi er 100% enige.

Samtidigt med jeg postede mit indlæg til nyhedsgruppen, mailede jeg til den
pågældende plads.
Jeg spurgte om mulighed for at reservere 14 dage i juli for 2 familier med
hver 2 børn, bil og cpv.
Spurgte samtidigt til om der var en sandstrand i forbindelse med, eller i
umiddelbar nærheden af pladsen.

Jeg har netop fået svar fra pladsen. Jeg synes egentligt, at svaret
fortjener at blive bragt her i tråden.
Om ikke andet så viser den tydeligt, at de ikke ønske besøg af campister med
campingvogn (læst mellem linierne).

Hilsen Torben
:
here enclosed we send you the pricelist of our campingvillage.
In case you wish to rent a bungalow we kindly ask you to phone or write us
as soon as possible,in order to fix a booking,all days we will be at your
desposal from 9.00 am to 12.00 pm and from 02.00pm until 06.00pm. You can
ask for Mrs.Teresa or Elidia.
For what camping places concerns,we wish to inform you that unfortunately we
are not allowed to reserve places for tents. We can only book monthly places
for at least 30 nights of stay for caravans and campervans. The places
measure 6.50 x 6.50m .
All the booking have to be confirmed by sending us earnest money(50% of
total ammount) within 20 days after having made the reservation..
We hope to hear from you again soon,we remain at your disposal.
Your faithfully.
Elidia

Fra : Carsten Stage

Dato : 09-01-03 17:35

In news:3e1d54e4$0$71696$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Ri@ger typed:

> Jeg har netop fået svar fra pladsen. Jeg synes egentligt, at svaret
> fortjener at blive bragt her i tråden.

LOL - Det er da et svar der kan jage de fleste væk!

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : T. Hartung

Dato : 09-01-03 22:33

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i en meddelelse

> "T. Hartung" <torben.hartung@noSPAMmail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Tjah - du har ret i, at det er den måde VISSE forretningsfolk tænker - men
> det er så heller ikke de forretningsfolk, der overlever længst.

Jeg er bestemt enig i din fremlægning - (undskyld er lige kommet hjem fra en
40-års fødselsdag og "hygger" mig pt - så bær over med mine evt. stavefejl
m.v. - skål) det jeg mere er at man må ikke være for naiv.

Et "firma" skal give overskud og det betyder penge i kassen - derfor ingen
dårlige fotos!!

Din fremlægning vil være ønskværdi - helt sikkert - men med 250 mill.
europære skal der nok være et par stykker der hopper på krogen - og det er
der - se bare det svar Torben får fra pladsen - der røg den reservation
vist - og det kender jeg selv fra mange andre pladser - jo tidligere på
sæsonen jo "hårde" betingelser !!

Reklamen fra Føtex/Kvickly/Netto lover desværre også til tider mere end de
kan holde :-/

Argumentet/risikon for "vores" dårlige omtale til venner/NG er desværre ikke
særlig stor - vi er "kun" 7 på denne tråd og vennerne glemmer også
(hurtig)-Derfor "de" har alt at vinde og deres "kun" Deres campingplads at
tabe - derfor BRUG ADAC det er det bedste middel mod uærlige
campingpladser - husk - og hånden på hjertet - når du selv skal sælge så
oplyser du ikke de dårlige ting - kun de possitive. Direkte løgn er
selvfølgelig helt/total uacceptabelt - men at dreje kameraet lidt og kun
vise de gode ting fra ens plads - det ville du og jeg (sikkert) også gøre -
når vi skal leve af omsætningen.

Tak for dit indlæg jeg er bestemt enig med dig - det må du endelig ikke
misforstå - jeg prøver bare at tage et par andre "briller" på og forholde
mig til tingene som de er "der ude" ... læs mit tidligere indlæg jeg er blev
snyt - det forholder jeg mig til ... (desværre) ...

T. Hartung
Der ikke skal til Østrig i næste uge og stå på ski alligevel -
..................... men Italien i stedet ... Jubiiiiiiiii

Fra : PHK

Dato : 10-01-03 10:29

> Der ikke skal til Østrig i næste uge og stå på ski alligevel -
> .................... men Italien i stedet ... Jubiiiiiiiii

Hvor henne?

Vi tager snart til Schweiz :)

--
_
|_|

Fra : T. Hartung

Dato : 10-01-03 15:41

"PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor henne?

Canazei - 50 mand uden koner -rigtig herretur !!!! i næste uge

> Vi tager snart til Schweiz :)

.......øh det lyder skønt men dyrt .. hils de Kongelige fra mig og god
tur

mvh
T. Hartung>

Der tager til Wagrain med familien i uge 10

Fra : Carsten Stage

Dato : 10-01-03 17:19

In news:3e1e9257$0$236$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
PHK typed:

> Vi tager snart til Schweiz :)

"Vi"? Tør fruen ikke slippe dig af syne... ;) - ikke at jeg bebrejder
hende...

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : T. Hartung

Dato : 10-01-03 17:44

"Carsten Stage" <stageNOSPAM@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> In news:3e1e9257$0$236$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
> PHK typed:
>

> "Vi"? Tør fruen ikke slippe dig af syne... ;) - ikke at jeg bebrejder
> hende...

he he - hun sider nok på tegnebogen - og hjemme hos ham har han bukserne
på - under forklædet !!!

mvh
T. Hartung

....... der går ind og prøver sine ny ski og støvler på stuegulvet NU .....

Fra : Carsten Stage

Dato : 10-01-03 18:14

In news:3e1ef775$0$177$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
T. Hartung typed:

> he he - hun sider nok på tegnebogen - og hjemme hos ham har han
> bukserne på - under forklædet !!!

1) Jeg har oplevet fuen handle i Samnaun...
2) Jeg kan forestille mig PHK i mange forskellige outfits - men forklæde...
)
3) Undskyld Per....

ROTFLMAO...

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : PHK

Dato : 10-01-03 18:52

> [...]
> T. Hartung typed:

> 1) Jeg har oplevet fuen handle i Samnaun...
> 2) Jeg kan forestille mig PHK i mange forskellige outfits - men

Du må gerne fortælle en masse om mig - bare du ikke fortæller om min
neglelak og mine silikoneindlæg :)

--
_
|_|