flytte musik fra ipod
Fra : Peter Ursin

Dato : 07-01-03 21:41

Hej,
Hvis man nu skal sælge sin computer og vil flytte al sin musik fra
harddisken over på en ny hvordan gør man så lettest det ? Al musikken 7,5GB
ligger på harddisken og min ipod. Den nye harddisk haves ikke endnu, så
ipod'en er "back-up'en".

Jeg er bange for at miste al musikken i samme øjeblik jeg kobler ipod'en til
den nye maskine. Gode råd ?

mvh
Peter

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 07-01-03 22:42

"Peter Ursin" <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> writes:

> [...]
> ipod'en er "back-up'en".
>
> Jeg er bange for at miste al musikken i samme øjeblik jeg kobler ipod'en til

Sæt din iPod i stikket på den nye maskine, og musikken vil automatisk
blive synkroniseret over på den nye.

Hvis du er meget paranoid, så kan du rette i iTunes' indstillinger før
du sætter iPod'en til.
--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewssNOSPAM200211@gen-v.net - ICQ:11413721
Al email sendt til denne adresse kan blive offentligtgjort.

Fra : Peter Ursin

Dato : 07-01-03 23:55

> Sæt din iPod i stikket på den nye maskine, og musikken vil automatisk
> blive synkroniseret over på den nye.

Men den nye harddisk er jo tom, dvs. iTunes er tom. Synkroniserer iPod'en så
ikke efter dette, dvs. sletter indholdet fremfor på iPod'en fremfor at
kopiere det til Mac'en?

> Hvis du er meget paranoid, så kan du rette i iTunes' indstillinger før
> du sætter iPod'en til.
Det tænkte jeg også på, men jeg kan ikke se at man kan rette iPod
indstillingerne før end at man har plugget den i og så er det jo måske for
sent ?

mvh
Peter

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 08-01-03 00:00

> Men den nye harddisk er jo tom, dvs. iTunes er tom. Synkroniserer iPod'en så
> ikke efter dette, dvs. sletter indholdet fremfor på iPod'en fremfor at
> kopiere det til Mac'en?

Umm, hvis du mener om iTunes kopierer indholdet af iPod'en overpå
Mac'en, så ja, jeg mener ganske bestemt at det er standard
indstillingen.

For en god ordens skyld kan du jo kigge efter i iTunes før du sætter
iPod'en til.

Fra : Peter Ursin

Dato : 08-01-03 00:12

"Thomas Bjorn Andersen" <tbamacnewsNOSPAM200207@gen-v.net> skrev i en
meddelelse news:m3of6stvjv.fsf@dogbert.gen-v.net...

> Umm, hvis du mener om iTunes kopierer indholdet af iPod'en overpå
> Mac'en, så ja, jeg mener ganske bestemt at det er standard
> indstillingen.
Det tror jeg ikke du har ret i, så ku' jeg jo i princippet taget iPod'en med
over til min kammerat og vupti så fik han lige al min musik ! Hvis jeg
normalt sletter en sang i iTunes så forsvinder den også fra iPod'en ved
næste synkronisering.

> For en god ordens skyld kan du jo kigge efter i iTunes før du sætter
> iPod'en til.
Øhm, hvorhenne kan jeg se det ?

Peter

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-01-03 00:21

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> [...]
> normalt sletter en sang i iTunes så forsvinder den også fra iPod'en ved

iPod kan kun arbejde med en brugers spillelister. Man kan altså ikke
lægge musik fra flere computere ned på den på en gang. Jeg kender ikke
meget til iPod. Jeg er ikke helt sikker på, man overhovedet kan overføre
musik fra iPod til computer. Kan du ikke bruge din iPod som eksterne
harddisk også kopiere filerne med musik over på iPod og senere over på
den nye computer? Så kan det da ikke gå galt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter Ursin

Dato : 08-01-03 00:40

"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> harddisk også kopiere filerne med musik over på iPod og senere over på
> den nye computer? Så kan det da ikke gå galt.
Ja, det har du selvfølgelig ret i. Det var bare hvis der var en lettere
måde. Men okay det er selvfølgelig firewire så det går vel rimeligt hurtigt
at slette iPod'en og så kopiere over som "almindelige" filer.

Peter

Fra : Thomas Lagoni

Dato : 11-03-03 23:53

Hej med jer

Jeg ved godt dette svar er lidt sent ude men en enkel metode er:
1 "find" TinkerTool
2 installer
3 tilslut ipod
4 åben TinkerTool, underfanebladet: finder, sæt flueben i: show hidden
and system files
5 klik: Relaunch finder
6 wuptiii du kan nu se alle usynlige filer på dit system, incl. mappen
på din ipod hvor mp3'erne ligger

Thomasderselvenganghavdesammeproblem

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 08-01-03 00:51

> Men den nye harddisk er jo tom, dvs. iTunes er tom. Synkroniserer iPod'en så
> ikke efter dette, dvs. sletter indholdet fremfor på iPod'en fremfor at
> kopiere det til Mac'en?

Jo det vil nok ske. Du vil dog først blive advaret.

En enkel løsning er at selv kopiere musikken over på din iPod når du
bruger den som almimdelig harddisk. Sæt din iTunes til ikke at
synkronisere hele dit musikbibliotek først, da det jo vil fylde din iPod
op.

> Det tænkte jeg også på, men jeg kan ikke se at man kan rette iPod
> indstillingerne før end at man har plugget den i og så er det jo måske for
> sent ?

Er du rigtig paranoid formaterer du din iPod så den kun kan bruges som
harddisk hvorefter iTunes ikke vil genkende den som en lydpotte.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Eolake Stobblehouse

Dato : 08-01-03 14:13

In article <VXGS9.29487$Hl6.3170793@news010.worldonline.dk>, Peter
> [...]
> ligger på harddisken og min ipod.
>
> Jeg er bange for at miste al musikken i samme øjeblik jeg kobler ipod'en til

det vil den ikke bare gøre.

Man kan se musiken som filer på iPod'en (some FireWire disk), HVIS man
kan se usynlige filer. Det kan man blandt andet gøre med en shareware
ting som hedder Tinkertool. Så kan man blot trække dem over.

Jeg gav en ven nogle sange fra min iPod på den måde. (formålet var
selvfølgelig at inspirere ham til at købe nye CD'er og på den måde
støtte de mulitnationale pladeselskaber, som har så store problemer.)

--

eolake@maccreator.com

http://MacCreator.com

Fra : Jens Lykkebo

Dato : 08-01-03 18:11

Der findes en række småprogrammer, der kan benyttes i forbindelse med en
iPod. Brug søgeordet ipod på http://www.versiontracker.com

iPod Launcher 1.0   -  Auto launch apps when you connect your iPod
PodWorks 1.1.1   -  Song copying utility for the iPod
Pod2Go 0.4.2   -  Download news, weather, stocks, & more to iPod
Pod Manager 1.3.0   -  Extracts music from your iPod
iSpeak It 1.0   -  Listen to your documents via iTunes or iPod
PodNews 3.0PR2.1v12   -  Headlines, weather, lyrics and notes for your iPod
iPod2iTunes 1.8   -  Synch./transfers tracks & playlists from your iPod
iPod It 1.7.1   -  Transfers Entourage info to your iPod
My Favorites Martian 1.7   -  Sync IE/Chimera bookmarks to FTP, iDisk, iPod
Open Pod 0.51e   -  Tool to open iPod for access
PodWriter 2.0b5   -  Tool to display notes on your iPod
PersonaPodX 2.1   -  File and contacts management for the iPod
iPod Viewer 2.0.0   -  Import/transfer songs from your iPod to your Mac
Text2iPod X 1.0   -  Converts text files for your iPod without segmentation
PodUtil 1.0   -  iPod contact management and music copier
iPod tracks -> Desktop 1.1.1   -  Copies iPod tracks selected in iTunes
iPod playlist cloner 1.0   -  clone complete playlist from iPod to Mac
PodMaster 1000 1.0a   -  tool to view songs installed on an iPod

Hilsen Jens.

On 07/01/03 21:41, in article
VXGS9.29487$Hl6.3170793@news010.worldonline.dk, "Peter Ursin"

Fra : Peter Ursin

Dato : 08-01-03 23:52

"Jens Lykkebo" <jens@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> iPod playlist cloner 1.0 - clone complete playlist from iPod to Mac
> PodMaster 1000 1.0a - tool to view songs installed on an iPod

1000 tak.

mvh
Peter

Fra : ThomasLagoni

Dato : 28-02-03 18:08

hej

Jeg ved godt dette svar er lidt sent ude men en enkel metode er:

1 "find" TinkerTool
2 installer
3 tilslut ipod
4 åben TinkerTool, under fanebladet: finder, sæt flueben ved: show
7 flyt over på ny harddisk....

Thomasderselvenganghavdesammeproblem