Gryderet 200 personer ???
Fra : Max Hansen

Dato : 07-01-03 20:53

Hej
Er der nogen der har en ide om hvor meget man skalberegne pr. prs. til en
gryderet (kød, sauce, champignon, mv.)
Ligeledes hvor mange kartofler der skal beregnes pr. prs..
På forhånd tak for hjælpen.
mvh
Max

Fra : Inger Pedersen

Dato : 07-01-03 21:16

"Max Hansen" <maxhansen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Er der nogen der har en ide om hvor meget man skalberegne pr. prs. til en
> gryderet (kød, sauce, champignon, mv.)

Hvad lyder menuen i øvrigt på?
Er det til en spejderlejr eller til et tag-selv-bord med flere retter?

Hilsen Inger

Fra : Max Hansen

Dato : 08-01-03 18:25

Hej
Det er til en slags tag selv bord. Mon man skal regne med 150 gr. kød + 50
gr. champignon + 50 gr. cocktailpølser, og så 200 gr. kartofler, der kommer
også salat til i form af hovedsalat, tomater og agurk.
mvh
Max

Fra : Peter Westh

Dato : 11-01-03 11:25

"Max Hansen" <maxhansen@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
kommer
> også salat til i form af hovedsalat, tomater og agurk.

Det kommer i høj grad an på. hvem der er tale om.

I 1980 (eller var det 82?) havde jeg køkkentjans på en af DDS' store
spejderlejre. Dvs, vi skulel lave med til nolge hundrede spjedere, som
arbjede hårdt med at bygge lejrens infrastruktur op; lokummer, diuverse
bygningsværker etc.

Og vi løb fuldstændig tør for mad. Måtte server brød smurt med
stegemargarine for at supplere de alt, alt for små portioner op. Det var
selvføgleig fordi en elelr anden smart person havde regnet mængderne ud på
basis af en almindelig gennemsnitsappetit. Men har spejderdrenge i
puberteten, der laver hårdt fysisk arbejde 12 timer dagligt, en almindelig
gennemsitsappetit?

Jeg er ikke økonoma, men dine portioner lyder meget små i mine ører, især
mængden af kartofler, hvor jeg nok ville sig 300 gram minimum. Man kan
selvfølgleig også servere brød til.

MVH

Peter