Finde positionen på to ord
Fra : Tasmus

Dato : 07-01-03 15:43

Hejsa!
Hvis jeg i Borland C++ Builder 6 vil have en position på et ord i en
RichEdit ville jeg gøre sådan:

Edit->Text = RichEdit->Lines->Text.Pos("etord");

Det står f.eks. på position 4.
Længere nede i teksten står der: "etord" igen. Hvis jeg skulle finde ordets
position ville jeg skrive:

Edit->Text = RichEdit->Lines->Text.Pos("etord");

Men så får jeg det første ords position, og ikke ord nummer 2's position.
Jeg vil tro man skal lave noget så funktionen overser det første ord, men
ved det ikke.
Mit spørgmål lyder så:
Hvordan finder jeg flere ens ord's position?

På forhånd Tak!

Mvh. Rasmus

Fra : Peter

Dato : 08-01-03 04:19

> Hvordan finder jeg flere ens ord's position?

Du kan fx bruge 'Substring()':

int len = RichEdit->Lines->Text.Length();
int pos1 = RichEdit->Lines->Text.Pos("etord");
int pos2 = RichEdit->Lines->Text.SubString(pos1+1, len);

// og for at faa positionen fra 'starten' kan du saa laegge den
// tidligere fundne vaerdi til
pos2 += pos1;

// peter