ATA/IDE hvor mange diske ?
Fra : Henrik Lindskou

Dato : 07-01-03 15:26

Da jeg godt kunne tænke mig at have mere end to harddiske i min G4 quick
silver 800Mhz har jeg søgt info om emnet på Apples/xle8yourmac's sider,
men kan ikke finde noget om hvor mange diske den supporte som standart.
(OS 10.2.3)

Jeg fandt et PCI kort ved OWC. der kan Co eksitere med det originale
hardware, som supporter op til 4 IDE enheder, er et sådan kort løsningen
hvis der skal flere diske i maskinen.
http://eshop.macsales.com/Item_Specials.cfm?ID=3853&Item=ACDAEC6260M
Eller kan der laves et software baseret RAID med mere end to diske, der
fås jo Y kabler så tilslutningen er vel ikke problemet.

Alt dette er for at undgå eksterne diske, da disse som regel er dyre og
så larmer de ofte også en del.SCSI diske er udelukket pga. prisen og der
skal jo også et SCSI-kort til.

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Tom Dissing

Dato : 07-01-03 15:51

Der er så vidt jeg ved to kæder I de nyere G4 ere ..
DVS der er plads til to skt. Der hvor du har dit styresystem..
Og
Så er der plads til to styk på den anden kæde..
Her har du så ( som regel) en CD R ell. lign.
Så hvis du har brug for at kunne komme flere diske ind I din maskine må du
altså investerer I et eller flere ATAA/IDE PCI kort !

Er du på vej imod RAAID, skulle ATTO løsninger som apple er så glade for
faktisk være en god .. Men meget dyr .. Ide !?
Tom