Andet multimedie
bentjuul 3670
gif.mov
Fra : Peter

Dato : 07-01-03 15:27

Hej

Jeg har fundet et gif billede med "bevægelse". Det billede har jeg af plads
hensyn måtte formindske. Nu virker det ikke. Hvad kan der være gået galt?

m.v.h.

Peter

Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 07-01-03 17:18

"Peter" <petit@mobil.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har fundet et gif billede med "bevægelse". Det billede har jeg af
plads
> hensyn måtte formindske. Nu virker det ikke. Hvad kan der være gået galt?

Hej Peter

Et gif billede med "bevægelse" er en animation, der indeholder flere
billeder,
så hvis du skal reducere størrelsen, har du behov for et program,
der viser alle billederne i animationen. Dette program kan du så bruge til
at ændre størrelsen, også så den virker bagefter.
Programmer kan du evt. finde her : http://www.zdnet.com/
Søg efter gif movie

Poul E. Kristensen

Denne e-mail er scannet
med Norton Antivirus

Fra : emj

Dato : 07-01-03 17:18

On Tue, 7 Jan 2003 15:26:34 +0100, "Peter" <petit@mobil.dk> wrote:

>Jeg har fundet et gif billede med "bevægelse".
Det kaldes en "animeret gif" og er en fil, der består af flere
billeder.

>Det billede har jeg af plads
>hensyn måtte formindske. Nu virker det ikke. Hvad kan der være gået galt?

Du har ikke formindsket animationen, men blot et enkelt billede og
derved ødelagt filen.

Man kan sagtens formindske en animeret gif, men det skal gøres i et
animationsprogram.
Hilsen emj

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 08-01-03 15:40

> Jeg har fundet et gif billede med "bevægelse". Det billede har jeg af plads
> hensyn måtte formindske. Nu virker det ikke. Hvad kan der være gået galt?

Du har kun for minsket et første billede i filen.

Det nemmeske er at du bruger den oprindlige fil, og forminsker den i html koden.
img height="36" src="mov.gif" width="46"

img height="18" src="mov.gif" width="23"