På campingtur til Eurodisney
Fra : Søren

Dato : 07-01-03 13:48

Vi har tænkt på at trække campingvognen en tur ned til Eurodisney i
påskeferien.

På Eurodisneys hjemmeside står der intet om camping, så jeg vil lige høre
om der er nogen her som har erfaring med camping ved Eurodisney. Er der
nogle bestemte pladser som kan anbefales eller frarådes? Det skal være en
børnevenlig plads, som ikke ligger for langt fra Eurodisney.

Hilsen Søren

Fra : T. Hartung

Dato : 07-01-03 19:31

"Søren" <sna@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> På Eurodisneys hjemmeside står der intet om camping, så jeg vil lige høre
> om der er nogen her som har erfaring med camping ved Eurodisney.

Har været der 2 gange men i højsæson - og så er der run på.

Er der
> nogle bestemte pladser som kan anbefales eller frarådes? Det skal være en
> børnevenlig plads, som ikke ligger for langt fra Eurodisney.

Der er ikke for mange pladser i Paris ved Disneyland - vi er jo i en storby
(pladsmangel)
Vil anbefale dig at skaffe ADAC Campingführer Band1 - Südeuropa - her finder
du næsten alt også WWW-links til pladserne

Kan sige følgende til dig:
Camping Leon's Lodge (tæt på - husker det som ca. 5 km)) - kommer vi aldrig
mere !! man ligger på hen P-plads hvor alle har adgang også hertreløse hunde
(losseplads)
Camping Les Étangs Fleuris - rolig plads men ligger lidt fra DL - (husker
det som ca. 20 km)

Davy Crockett Ranch (dyr jf. ADAC - Disneys egen plads) Har ikke prøvet
www.dlp-guidebook.de/HintsInfos/Camping.htm
Camping Jablines -(ADAC anbefalet) Har ikke prøvet
Caravaning des 4 Vents - Har ikke prøvet www.caravaning-4events.fr
Caravaning Le Parc (ADAC anbefalet) Har ikke prøvet

God fornøjelse

T.Hartung

Fra : Per Olsen

Dato : 07-01-03 22:47

T. Hartung skrev i meddelelsen
<3e1b1e9e$0$136$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

>"Søren" <sna@hotmail.com> skrev i en meddelelse

....klip...

>Camping Les Étangs Fleuris - rolig plads men ligger lidt fra DL - (husker
>det som ca. 20 km)

God og billig plads, vi var der for et par år siden. Også selvom den ligger
20 (-25) fra Disneyland (måske netop derfor ?)
Husk lige at der er mange andre ting at se i og omkring Paris.

Mvh. Per.

Fra : Karsten Skov

Dato : 08-01-03 00:23

Hej
Jeg kan anbefale Davy Crockett Ranch, den ligger 5 -10 min kørsel fra
Disney. Det er en velordnet plads med særdeles gode toiletfaciliteter, samt
mange lege muligheder, da campingpladsen ligger ind i en skov. Der er et
godt badeland, hvor der er fri entré.

Der er gratis parkering ved Disney når man bor på Davy Crockett Ranch, det
er en fordel hvis du vil ta' toget ind til Paris fra EuroDisney.

Den største ulempe ved pladsen er prisen samt at man campere på
betonpladser inde i parken, det er jo svært at sætte fortelt op.

hilsen
Karsten Skov

Fra : Søren

Dato : 08-01-03 13:40

Hej Hartung og Karsten

Tak for jeres hurtige svar.
Hvis jeg ikke modtager andre gode råd, så tror jeg at vi vil satse på Davy
Crockett Ranch

Hilsen Søren

PS: Har I nogen erfaring med hvor overrendt stedet er i påsken?

Søren <sna@hotmail.com> wrote in article

Fra : Karsten Skov

Dato : 08-01-03 21:50

Hej Søren
Nej jeg har ingen erfaring med påsken,vi var der i sommerferien 2000 og der
var lidt ventetid ved hver forlystelse. (typisk 10-20 min)

Det smarte ved at bo i nærheden, er at tage ind i EuroDisney når de åbner
ved 10 tiden og tage "hjem" igen ved 14.00 tiden. Så kan ungerne få noget at
spise, slappe m.m. Derefter tage derind igen ved 17 tiden og være der hele
aftenen og nyde EuroDisney om aftenen helt friske, uden trætte børn. Derved
undgår I midt på dagen hvor alle andre er der, og det er uden ekstra
omkostninger for jer da i som sagt har gratis parkering og hvis I får
stempel på hånden kan komme og gå som I vil.

hilsen
Karsten

Fra : T. Hartung

Dato : 08-01-03 23:25

"Karsten Skov" <kskov@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Søren
> Nej jeg har ingen erfaring med påsken,vi var der i sommerferien 2000 og
der
> var lidt ventetid ved hver forlystelse. (typisk 10-20 min)

Har oplevet ventetid på op til 75 min (Juli) - men der er der næppe i
påsken

> Derefter tage derind igen ved 17 tiden og være der hele
> aftenen og nyde EuroDisney om aftenen helt friske, uden trætte børn.

Disney by night er et MUST!! det er utroligt flot - men tag høreværn på ..
de spiller konstant musk .. når man kommer hjem til CV så køre melodierne
bare vidre inde i hovedet !!!

mvh
T. Hartung