klatretårn
Fra : Martin Hughes

Dato : 07-01-03 13:34

Hej allesammen.

For efterhånden meget lang tid siden skrev jeg at vi skulle til at bygge
klatretårnet.
Og det blev sørme også gjort. Og vi er faktisk ret stolte af det, da ingen
af os er
specielt gode til det med træ
Vi fik også taget billeder af det, men de var for store, og vi har først
lige fået dem
passet til idag.

Dem der vil se tårnet kan se det her:
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_index.php?selected_folde
r=190

Misserne er meget glade for det, og det bliver brugt hver dag. Vi har også
fået
bekræftet at det er meget stabilt og virkeligt kanholde til lidt af hvert

De drøner op af det udvendigt og hopper op, ned og rundt omkring indvendigt.
Så det var ikke spildt arbejdskraft og spildte penge

Kari

Fra : Eva Schmidt

Dato : 07-01-03 14:06

> [...]
>
> De drøner op af det udvendigt og hopper op, ned og rundt
omkring indvendigt.
> Så det var ikke spildt arbejdskraft og spildte penge

Hold da op, hvor er det bare flot, det kan I godt være stolte
af!!!
Godt at misserne også er tilfredse, ellers havde de
da også været nogle utaknemmelige skarn!

mvh Eva

Fra : Carina Enevoldsen

Dato : 07-01-03 14:58

Det ser virkeligt godt ud
hvad har i beklædt siderne med?
/Carina

Fra : Martin Hughes

Dato : 07-01-03 20:50

"Carina Enevoldsen" <hybrid@aussies.dk> wrote in message
> Det ser virkeligt godt ud
> hvad har i beklædt siderne med?
> /Carina

Hej Carina!

Vi har beklædt siderne med sisaltæpperester. Man kan ofte købe en rest hos
tæppehandlerne, for det er temmeligt dyrt at købe sådan.
Det er rigtigt stærkt. Vi kan slet ikke se at de allerede har haft det i et
par måneder. At det måske er fordi at de stadig går ind og væsser klør i det
gamle klatretræ taler vi ikke for højt om
Vi har bare skudt dem fast med kramper (som vi jo lige har lært at det
hedder Masser af dem, og så kan de klatre op og ned som de har lyst til

Kari

Fra : Martin Hughes

Dato : 07-01-03 14:17

Kunne se at linken blev for lang.. Denne her skulle bringe jer til den
rigtige side..
http://makeashorterlink.com/?H3F223EF2

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 07-01-03 15:06

Hejsa Kari

Hold da helt op !!! Hvor ER det blevet fedt !! Tar' I bestillinger ???
Sådan et ville mine katte ELSKE !!! Wauw !!

Hvor længe tog det at lave det ??? Og har I bygget det efter de
tegninger som ligger i albummet ??? Det er bare så flot !!!

Hilsen Pia og misserne som pludselig synes at deres kedelige klatretræ
bare er dumt !!!

Pia@lihme.com
Look at my quilts, cats and other stuff :
http://community.webshots.com/user/pia_denmark

Fra : Martin Hughes

Dato : 07-01-03 17:36

"Pia Lihme Petersen" <Pia@Lihme.com> wrote in message
> [...]
> tegninger som ligger i albummet ??? Det er bare så flot !!!
>
> Hilsen Pia og misserne som pludselig synes at deres kedelige klatretræ

Hej Pia

Ingen bestillinger. Det klarer vores forhold vist ikke en gang til
Vi var ret lang tid om at lave det fordi det er så stort. Først skulle vi jo
save de 6 sider til, og derefter blev vi nødt til at hamre og lime et par
sider sammen af gangen, fordi det var så stort. Så først limede vi de tre
bagerste sider sammen og hamrede tonsvis af søm i så skulle det tørre en
dag, Så de to næste sider på, og så tørre en dag, og til sidst den forreste
side på og så tørre en dag. Så det os næsten to uger, fordi vi skulle gøre
det efter arbejde, og ikke havde tid hver dag.

Vi har næsten brugt tegningerne fra albummet. De er lavet lidt om siden. Vi
brugte 12 mm spånplader i stedet for og gjorde det lidt større i omkredsen,
men det bestemmer man jo selv.
I øvrigt lavede vi de to store firkantede huller så vi kunne få hylderne ud,
når betrækket skal vaskes. Ellers skal man skubbe dem hele vejen op gennem
tårnet.

Har du flere spørgsmål, skal jeg gerne gøre alt for at besvare dem

Kari

Fra : Ida

Dato : 07-01-03 15:09

Ihh.. det er altså liiige sådan et jeg står og mangler
Må man spørge, hvordan I har fået sådan nogle pæne kanter på "pelsen", der
hvor den sidder fast uden for hullerne ?

Ida

--
DK CorkyCoon
www.maine-coons.dk -killinger til salg

Fra : Martin Hughes

Dato : 07-01-03 17:42

"Ida" <corkycoon@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Må man spørge, hvordan I har fået sådan nogle pæne kanter på "pelsen", der
> hvor den sidder fast uden for hullerne ?

Hej Ida!

Det er faktisk ret nemt, når man ved hvad man skal gøre. Og jeg vil da gerne
prøve at forklare det.

Du tager et langt firkantet stykke stof. det skal være så langt at det kan
komme hele vejen rundt i hullet ( i hvert fald ved de runde huller) Så
lægger du den side der skal være ud af ind mod klatretårnet, lægger kanten
af stoffet op til kanten af hullet så skyder du nogen kræmmer (det siger min
kæreste det hedder, men sådan nogen forstørrede klips) i hele vejen rundt,
når det er gjort vender du stoffet ind i hullet og skyder det fast på den
anden side.
Jeg håber, det var til at forstå

Kari

Fra : Camilla Scharff

Dato : 07-01-03 18:00

> [...]
min
> kæreste det hedder, men sådan nogen forstørrede klips) i hele vejen rundt,

For god ordens skyld kan du fortælle kæresten, at sådan nogle forstørrede
klips hedder "kramper" - hvis ikke det skulle være dig, som har hørt forkert
)

Mvh. Camilla

Fra : Ida

Dato : 07-01-03 18:05

--

> [...]
> når det er gjort vender du stoffet ind i hullet og skyder det fast på den

Hej Kari *s*

Lige præcis så nemt at forstå, at selv jeg kan være med
Jeg har vist billederne til kæresten og han mener bestemt, at vi skal bygge
et der er endnu større.. men når nu jeg er den eneste der kan betjene en
hammer, så tror jeg nok, at hvis vi kaster os ud i det, så bliver det efter
de originale mål *G*

Fra : Martin Hughes

Dato : 07-01-03 20:59

> [...]
> et der er endnu større.. men når nu jeg er den eneste der kan betjene en
> hammer, så tror jeg nok, at hvis vi kaster os ud i det, så bliver det

Hej igen

God fornøjelse med projektet
Lige nogen råd
Hvi I bruger vores mål skal I nok lige tjekke dem efter en ekstra gang, for
det var det første udkast vi lavede. Vi valgte nemlig at lave den lidt
større, og målene er så vidt jeg husker lavet til en 10 mm spånplade, og vi
har fundet ud af at den skulle være 12 mm eller mere. Ellers kan man næsten
ikke hamre søm i uden at det hele falder fra hinanden.
Så skal I lige huske at hylderne jo så skal være lidt mindre end der står,
hvis I altså bruger en tykkere spånplade.
Håber det gør det lidt nemmere

Kari

Fra : Ida

Dato : 07-01-03 22:08

--

> [...]
> Så skal I lige huske at hylderne jo så skal være lidt mindre end der står,
> hvis I altså bruger en tykkere spånplade.

Tak for det *s*

Ida, der snart laver stuen om til byggeplads

Fra : signe sørensen

Dato : 07-01-03 16:07

> [...]
>
> De drøner op af det udvendigt og hopper op, ned og rundt omkring indvendigt.
> Så det var ikke spildt arbejdskraft og spildte penge

Hejsa Kari.

Wow, hvor er det lækkert....mine katte er med garanti misundelige :)
Hvad har i købt materialer for, hvis I da vil ud med det..
Fortæl fortæl..

Med venlig hilsen
signe sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Martin Hughes

Dato : 07-01-03 17:47

> [...]
>
> Wow, hvor er det lækkert....mine katte er med garanti misundelige :)
> Hvad har i købt materialer for, hvis I da vil ud med det..

Hej Signe!

Vi synes også selv det er ret lækkert fordi det giver så mange muligheder

Det kostede os ca 1500 kr at lave, hvilket vi synes var ret meget i starten,
altså indtil vi begyndte at kigge rundt på nettet.
Men det kommer jo også an på hvor stort det skal være og hvilket stof man
vælger at købe. Ja og så selvfølgelig om man vælger bare at klipse stoffet
fast på hylderne eller om man , ligesom jeg selv har gjort, syer betræk med
lynlås og det hele, så det kan tages af og vaskes

Håber det var svar nok

Kari