Preview.app og thumbnails
Fra : Jonas Voss

Dato : 07-01-03 01:21

Preview er en glimrende applikation, men jeg finder det temmelig
irriterende, at thumbnails-skuffen automatisk åbner når man åbner et
nyt pdf-dokument. Det æder ressourcer, som jeg hellere ville bruge på at
bladre i mit nyåbnede dokument, men genereringen af thumbnails sløver
maskinen mærkbart.

Jeg kan godt slå thumbnails-visning til kun at vise sidenummeret, men det
vindes der ikke meget ved hastighedsmæssigt.

Slår man thumbnails fra, lukker preview, åbner det igen, og åbner et
nyt pdf-dokument, vupti, så bruger den igen tid og kræfter på at slå
skuffen ud og lave thumbnails.

Er der nogen der har fundet en metode der kan sætte thumbnail-skuffen
ud af drift permanent, eller må man bare leve med det? Jeg har selv
stukket næsen i diverse .plist-dokumenter der tilhører preview, men
det lader ikke til at der findes en indstilling for det derinde.

G4/400, X.2.3.

Sorry, no quote today.

Fra : Peter Kiil

Dato : 07-01-03 01:39

in article 75jpe-q7b.ln1@wintermute.verture.net, Jonas Voss at voss@null.dk
wrote on 07/01/03 1:21:

> [...]
> stukket næsen i diverse .plist-dokumenter der tilhører preview, men
> det lader ikke til at der findes en indstilling for det derinde.

Ville en ældre udgave af Preview.app ikke kunne løse det? Eller er der andre
mærkbare forbedringer?

--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
guaranteed forever and tax-free.

Fra : Jonas Voss

Dato : 07-01-03 12:32

In dk.edb.mac, Peter Kiil wrote:

> in article 75jpe-q7b.ln1@wintermute.verture.net, Jonas Voss at voss@null.dk
> wrote on 07/01/03 1:21:

[...]

> Ville en ældre udgave af Preview.app ikke kunne løse det? Eller er der andre
> mærkbare forbedringer?

Det kunne det nok, men jeg har ikke den ældre version. Kan man kun få
det ved at installere en ældre X, eller kan man hive det ud af CD'erne
på en smart måde?

      "Calm down. It's only ones and zeros."

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 07-01-03 02:15

Jonas Voss <voss@null.dk> writes:

> [...]
> nyt pdf-dokument. Det æder ressourcer, som jeg hellere ville bruge
> på at bladre i mit nyåbnede dokument, men genereringen af thumbnails

Måske du ganske enkelt skulle bruge Acrobat (eller xpdf) til Apple
fixer problemet?

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Jonas Voss

Dato : 07-01-03 12:27

In dk.edb.mac, Janus Sandsgaard wrote:

[snip - preivew irritationer]

> Måske du ganske enkelt skulle bruge Acrobat (eller xpdf) til Apple
> fixer problemet?

Ja, det kan ikke udelukkes.

It's just a job. Grass grows, birds fly,
waves pound the sand. I beat people up. - Muhammed Ali, 1977.

Fra : David Blangstrup

Dato : 07-01-03 09:05

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> [...]
> stukket næsen i diverse .plist-dokumenter der tilhører preview, men
> det lader ikke til at der findes en indstilling for det derinde.

Ja, det er hamrende irriterende, ligesom Help, der også bruger tid på at
indsamle oplysninger fra alle programmer og åbner skuffen, en Help man
hellere ville undvære. Jeg synes, Preview er fedt, men thumbnails, den
skuffende skuffe og hastigheden det afstedkommer, og så at man _hver_
gang skal ramme æble+= for at se dokumentet i normal størrelse for
derefter at udvide vinduet tilsvarende er ¤%#"%&
--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 07-01-03 09:40

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> [...]
> gang skal ramme æble+= for at se dokumentet i normal størrelse for
> derefter at udvide vinduet tilsvarende er ¤%#"%&

Ja, det er faktisk imponerende at Apple har kunnet lave et så ringe
program. Man fristes næsten til at tro, at det er for ikke at gå Adobe
for meget i bedene. Preview er virkelig barebones pdf håndtering.

--
Mvh Martin

"Fishing is a jerk at one end waiting for a jerk at the other end"

Fra : David Blangstrup

Dato : 07-01-03 11:18

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Ja, det er faktisk imponerende at Apple har kunnet lave et så ringe
> program. Man fristes næsten til at tro, at det er for ikke at gå Adobe
> for meget i bedene. Preview er virkelig barebones pdf håndtering.

Tja, jeg kan nu meget godt lide Preview, det skal bare lige finpudses
lidt. Jeg kan virkelig ikke lide Adobes enorme klods af en pdf reader.
Jeg glæder mig til alle de forbedringer vi får at se i aften. And, one
more thing...

Fra : Jonas Voss

Dato : 07-01-03 12:30

In dk.edb.mac, David Blangstrup wrote:

> [...]
> gang skal ramme æble+= for at se dokumentet i normal størrelse for
> derefter at udvide vinduet tilsvarende er ¤%#"%&

For ikke at glemme, at man ikke kan klikke på links i pdf-dokumenter i
Preview.app - virkelig irriterende.

"The ability to enslave a planet is insignificant
next to the power of the Macintosh" - Darth Vader

Fra : Morten Lind

Dato : 07-01-03 17:49

> [...]

> stukket næsen i diverse .plist-dokumenter der tilhører preview, men
> det lader ikke til at der findes en indstilling for det derinde.

Fjern fluebenet i "always load thumbnail" i preferences
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : Jonas Voss

Dato : 07-01-03 19:13

In dk.edb.mac, Morten Lind wrote:

> Fjern fluebenet i "always load thumbnail" i preferences

Uhm, det er der ikke noget der hedder hos mig. Der hedder det "Load
all thumbnails". Hvilken version af Preview.app har du? Min er
2.0(v201).

Disk cache (n): Pennies, nickels, dimes and quarters.

Fra : Morten Lind

Dato : 07-01-03 19:36

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Uhm, det er der ikke noget der hedder hos mig. Der hedder det "Load
> all thumbnails". Hvilken version af Preview.app har du? Min er
> 2.0(v201).

Hej Jonas - det er også dér, du skal fjerne fluebenet - det hedder som
du siger - jeg skrev det bare fra hukommelsen og huskede lidt forkert -
min version er også 2.0 og den viser ALDRIG thumbnails.

Hej fra
Morten

Fra : Jonas Voss

Dato : 07-01-03 19:53

> Hej Jonas - det er også dér, du skal fjerne fluebenet - det hedder som
> du siger - jeg skrev det bare fra hukommelsen og huskede lidt forkert -
> min version er også 2.0 og den viser ALDRIG thumbnails.

Også når det er flersidede pdf-dokumenter? Det gør ingen forskel på
skuffe-sagen her om det er slået til eller fra, når det er et
pdf-dokument på mere end én side.

Desværre, men tak for forslaget.

No trees were killed in the sending of this message. However,