/ Forside / Interesser / Fritid / Musik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Musik
#NavnPoint
Nordsted1 29914
ans 21076
dova 20615
Klaudi 18463
Kazistuta 18027
3773 17729
boibbo 13999
o.v.n. 13226
refi 11088
10  tedd 8824
Freeware til at optage med
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 06-01-03 21:06

Grretings!

Jeg står og skal optage lidt lyd og savner derfor soget Windows-software
til at optage med. Skal være freeware.

Hvad findes der og hvad kan anbefales...?


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

 
 
Steam80 (06-01-2003)
Kommentar
Fra : Steam80


Dato : 06-01-03 21:16

Hejsa

Har du prøvet at kigge under "Start/Programmer/Tilbehør/Underholdning", der
skulle være et lille prg. der hedder "lydoptager" ikke avanceret eller
noget....

Mvh.

Søren



Jesper G. Poulsen (06-01-2003)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 06-01-03 22:07

In article <avco6n$epd$1@news.cybercity.dk>, Steam80@vip.cybercity.dk
says...
> Har du prøvet at kigge under "Start/Programmer/Tilbehør/Underholdning", der
> skulle være et lille prg. der hedder "lydoptager" ikke avanceret eller
> noget....

Ja, men den kan ikke optage udenom lydkortet...


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Troels (06-01-2003)
Kommentar
Fra : Troels


Dato : 06-01-03 23:00


> > Har du prøvet at kigge under "Start/Programmer/Tilbehør/Underholdning",
der
> > skulle være et lille prg. der hedder "lydoptager" ikke avanceret eller
> > noget....
>
> Ja, men den kan ikke optage udenom lydkortet...

Hvad mener du med "optage udenom lydkortet"?

/Troels



Jesper G. Poulsen (07-01-2003)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 07-01-03 11:30

In article <avcu9j$dg1$1@sunsite.dk>, tllund@[nof******spam]hotmail.com
says...
> > Ja, men den kan ikke optage udenom lydkortet...
> Hvad mener du med "optage udenom lydkortet"?

At der skal optages fra et stykke software til et andet...


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Kim Ludvigsen (07-01-2003)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 07-01-03 08:12

Jesper G. Poulsen wrote:
>
> Ja, men den kan ikke optage udenom lydkortet...

Hvis du nu alligevel har tænkt dig at benytte lydkortet i processen kan
jeg anbefale mp3DirectCut. Freeware, optager direkte i mp3, kan brugees
til lettere redigering, og så kan det køre under ODIN, hvis du skulle
have lyst til det (i så fald er du bedst tjent med version 1.25 - send
mig en mail for den version).

Kan hentes på: http://www.rz.uni-frankfurt.de/~pesch

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Jesper G. Poulsen (07-01-2003)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 07-01-03 11:30

In article <3E1A7DA4.1EB5@kimludvigsen.dk>, usenet@kimludvigsen.dk
says...
> > Ja, men den kan ikke optage udenom lydkortet...
> Hvis du nu alligevel har tænkt dig at benytte lydkortet i processen kan

Det kan lydkortet ikke...


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Peter G (07-01-2003)
Kommentar
Fra : Peter G


Dato : 07-01-03 14:03

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote:

>In article <avcu9j$dg1$1@sunsite.dk>, tllund@[nof******spam]hotmail.com
>says...
>>>Ja, men den kan ikke optage udenom lydkortet...
>>Hvad mener du med "optage udenom lydkortet"?
>
>At der skal optages fra et stykke software til et andet...

Hvilken slags software? Hvad snakker du om? Lydformater? At rippe musik
digitalt fra en CD? Hvad? Tal klarere!

--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål), ja den har så:
Http://www.usenet.dk/oss/dk.kultur.musik
Læs den venligst før du spørger i gruppen.

Jesper G. Poulsen (07-01-2003)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 07-01-03 16:25

In article <Xns92FC80988E10CPeterNOSPAMPedal@127.0.0.1>,
PeterNOSPAMPedal@gmx.net says...
> >At der skal optages fra et stykke software til et andet...
> Hvilken slags software? Hvad snakker du om? Lydformater? At rippe musik
> digitalt fra en CD? Hvad? Tal klarere!

Et stykke software afspiller lyd og et andet optager denne lyd uden at
det skal igennem lydkortet...


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Lars Bernau (07-01-2003)
Kommentar
Fra : Lars Bernau


Dato : 07-01-03 16:41

In article <MPG.18850f28d74700b1989879@news.tele.dk>,
ms2mogens@ingensteder.dk says...
> In article <Xns92FC80988E10CPeterNOSPAMPedal@127.0.0.1>,
> PeterNOSPAMPedal@gmx.net says...
> > >At der skal optages fra et stykke software til et andet...
> > Hvilken slags software? Hvad snakker du om? Lydformater? At rippe musik
> > digitalt fra en CD? Hvad? Tal klarere!
>
> Et stykke software afspiller lyd og et andet optager denne lyd uden at
> det skal igennem lydkortet...
>

Er det et spil, du vil tage lyden fra ?

I så fald mener jeg at man kan få nogle grabber programmer der kan den
slags. Lidt ligesom Action Replay dimsen, man kunne putte ind i siden af
sin Amiga og lave alle mulige sjove ting med.

Hvis det er et decideret audioprogram af en art du vil optage lyden fra,
burde du vel bare kunne eksportere som en lyd af en art.

--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,
der ved hvad de snakker om"
-K. Schumacher

Morten Bock Sørensen (07-01-2003)
Kommentar
Fra : Morten Bock Sørensen


Dato : 07-01-03 16:53

> Hvis det er et decideret audioprogram af en art du vil optage lyden fra,
> burde du vel bare kunne eksportere som en lyd af en art.

Eller føre en jack -> jack ledning fra Speaker out til Line in ... ?

/Morten



Lars Bernau (07-01-2003)
Kommentar
Fra : Lars Bernau


Dato : 07-01-03 17:39

In article <avet2t$l5l$1@sunsite.dk>, news@mortenbock.dk says...
> > Hvis det er et decideret audioprogram af en art du vil optage lyden fra,
> > burde du vel bare kunne eksportere som en lyd af en art.
>
> Eller føre en jack -> jack ledning fra Speaker out til Line in ... ?
>

ikke hvis han vil undgå lydkortet. Hvis han ikke havde noget imod at
lyden havde været gennem lydkortet, kunne han jo bare bruge et program
som Allrecorder, der kan optage alt hvad der kommer gennem lydkortet.
Perfect, hvis man vil optage streamet lyd.

Men hvor programmet helt præcist henter lyden (før eller i lydkortet) ved
jeg ikke.
--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,
der ved hvad de snakker om"
-K. Schumacher

Jesper G. Poulsen (07-01-2003)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 07-01-03 21:36

In article <MPG.1885135ef722cc46989764@news.sunsite.dk>, dont@mail.me
says...
> Er det et spil, du vil tage lyden fra ?

Det er netradio jeg vil optage fra. Jeg har 5-10 meter hen til min
båndoptager, så det er uaktuelt at optage via den (det giver en masse
ekstra støj).


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Claus Tersgov (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 09-01-03 01:37

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Det er netradio jeg vil optage fra. Jeg har 5-10 meter hen til min
> båndoptager, så det er uaktuelt at optage via den (det giver en masse
> ekstra støj).

Der finders et program, der hedder Total Recorder, det kan nemt klare din
opgave. Ved dog ikke, om det er købe- eller freeware..

Claus

--
***** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: ******
********** http://users.cybercity.dk/~dsl68585/ *************
*************** Sang-, kor- og klaverundervisning: *************
****************** www.rydstroem.com *******************



Jesper G. Poulsen (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 09-01-03 15:34

In article <avig90$bd3$1@news.cybercity.dk>, Clausnews@hotmail.com
says...
> Der finders et program, der hedder Total Recorder, det kan nemt klare din
> opgave. Ved dog ikke, om det er købe- eller freeware..

Det er BW...

Og det kræver at man har et internationalt betalingskort.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Peter G (07-01-2003)
Kommentar
Fra : Peter G


Dato : 07-01-03 19:28

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote:

>Et stykke software afspiller lyd

I hvilket format?

og et andet optager denne lyd uden at
>det skal igennem lydkortet...

I hvilkete format?

Du snakker SVJKS om digital konvertering af musik. Dette findes der
selvfølgelig programmer til, men det kræver at du ved hvilke formater
der skal kopieres/konverteres fra og til.

--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål), ja den har så:
Http://www.usenet.dk/oss/dk.kultur.musik
Læs den venligst før du spørger i gruppen.

Jesper G. Poulsen (07-01-2003)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 07-01-03 21:34

In article <Xns92FCB9953B63FPeterNOSPAMPedal@127.0.0.1>,
PeterNOSPAMPedal@gmx.net says...
> >Et stykke software afspiller lyd
> I hvilket format?

Lyd??? Softwaren har dekodet lyden.

> Du snakker SVJKS om digital konvertering af musik. Dette findes der

Nej. Jeg taler op at optage lyd via OS'et. Det er formatuafhængigt og
hardwareuafhængigt.

> selvfølgelig programmer til, men det kræver at du ved hvilke formater
> der skal kopieres/konverteres fra og til.

Nej. Man kan i OS/2, men jeg har ikke OS/2 til rådighed her...


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Peter G (08-01-2003)
Kommentar
Fra : Peter G


Dato : 08-01-03 09:11

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote:

>Nej. Jeg taler op at optage lyd via OS'et. Det er formatuafhængigt og
>hardwareuafhængigt.

Nu læste jeg i dit ovenstående indlæg at vi snakker om netradio. Hvis
du vil optage det uden om lydkortet skal du optage det signal netradio-
programmet modtager inden det bliver konverteret analogt.
Så er vi igen inde på hvilket format netradiosignalerne sendes i for at
finde ud af hvilket program du kan bruge til at optage dem med.
Snakker vi om Realaudio, streaming MP3, streaming vorbis eller hvad?

Under alle omstændigheder skulle Winamp2 nok kunne klare det med det
relevante input-plugin.



--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål), ja den har så:
Http://www.usenet.dk/oss/dk.kultur.musik
Læs den venligst før du spørger i gruppen.

Jesper G. Poulsen (08-01-2003)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 08-01-03 15:39

In article <Xns92FD7A41170PeterNOSPAMPedal@127.0.0.1>,
PeterNOSPAMPedal@gmx.net says...
> du vil optage det uden om lydkortet skal du optage det signal netradio-
> programmet modtager inden det bliver konverteret analogt.

Ja.

> Så er vi igen inde på hvilket format netradiosignalerne sendes i for at

Nej, det er irrelevant.

> Under alle omstændigheder skulle Winamp2 nok kunne klare det med det
> relevante input-plugin.

Hmmm... det vil jeg lige prøve at kigge på...


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Karina Hjorth (06-01-2003)
Kommentar
Fra : Karina Hjorth


Dato : 06-01-03 22:17

www.musicmatch.com plejer det at være muligt at downloade en freeware
version af programmet, som både kan bruges til at afspille og optage med.

Mvh
Karina



Nikolaj Borg (07-01-2003)
Kommentar
Fra : Nikolaj Borg


Dato : 07-01-03 00:41


"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in message
news:MPG.1883fff7bf865680989859@news.tele.dk...
> Grretings!
>
> Jeg står og skal optage lidt lyd og savner derfor soget Windows-software
> til at optage med. Skal være freeware.
>
> Hvad findes der og hvad kan anbefales...?

Cooledit 2000 (http://www.syntrillium.com/) er et ganske fint lille stykke
shareware med rimeligt gode forhold. Det er ikke freeware, men jeg mener, at
du har ret frie rammer alligevel.
/Nikolaj



sune vuorela (07-01-2003)
Kommentar
Fra : sune vuorela


Dato : 07-01-03 01:51

On Mon, 6 Jan 2003 21:05:30 +0100, Jesper G. Poulsen
<ms2mogens@ingensteder.dk> wrote:

>Grretings!
>
>Jeg står og skal optage lidt lyd og savner derfor soget Windows-software
>til at optage med. Skal være freeware.
>
>Hvad findes der og hvad kan anbefales...?

cdwave - www.cdwave.com

elelr er det www.cd-wave.com

SUne

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408875
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste