Strikkeopskrift med Supermand!
Fra : Nielsen

Dato : 06-01-03 19:10

Hej,

Skulle der mon være nogen derude der ligger inde med en strikkeopskrift til
Supermands logo? Min mor skal strikke en Supermand-bluse til min søn på 1½
år, men det er jo lige det med at finde en opskrift

--
Nielsen

-------oooOOooo-------
http://outsearch.dk/opskrifter - velbekomme

Fra : Dorthe

Dato : 06-01-03 22:04

On Mon, 6 Jan 2003 19:09:52 +0100, "Nielsen" <marianne@outsearch.dk>
wrote:

> [...]
>Supermands logo? Min mor skal strikke en Supermand-bluse til min søn på 1½
>år, men det er jo lige det med at finde en opskrift

Prøv lige at tjek denne side - http://www.anne-holdt.dk/ det ser ud
som om det kunne være noget for dig - det ser ikke ud til at være så
kompliceret evt. selv at lave et mønster.
Kærligst Dorthe

Fra : Nielsen

Dato : 07-01-03 00:26

"Dorthe" <Dorthekr@hotmail.dk> wrote in message.......

> Prøv lige at tjek denne side - http://www.anne-holdt.dk/ det ser ud
> som om det kunne være noget for dig - det ser ikke ud til at være så
> kompliceret evt. selv at lave et mønster.
> Kærligst Dorthe

Hej Dorthe,
Mange tak for hjælpen - det var lige hvad jeg kunne bruge
Jeg tegnede det godtnok ikke selv i Paint, men lavede gitteret transparent
og lagde ovenpå et billede jeg tidligere havde fundet på nettet - og vupti,
så var den der. Tak igen
Mvh
Marianne Nielsen

Fra : Dorthe

Dato : 07-01-03 14:52

On Tue, 7 Jan 2003 00:25:55 +0100, "Nielsen" <marianne@outsearch.dk>
wrote:

> [...]
>og lagde ovenpå et billede jeg tidligere havde fundet på nettet - og vupti,

Hej Marianne - dejligt at du kunne bruge Annes side - hvis du er
intresseret i, at der bliver i NG bliver lavet en undergruppe til
fritid - noget med - hobby-kreativ-husflid - er du velkommen til at
deltage i Pyntekvisten på http://www.igroups.dk- hvis vi kan holde
gejsten oppe, vil vi forsøge at få oprettet den omtalte undergruppe.
Ha en god dag !
Kærligst Dorthe

Fra : Nielsen

Dato : 07-01-03 18:19

> [...]
> deltage i Pyntekvisten på http://www.igroups.dk- hvis vi kan holde
> gejsten oppe, vil vi forsøge at få oprettet den omtalte undergruppe.

Hej Dorthe,
Har lige ansøgt om medlemsskab i Pyntekvisten
Marianne

Fra : Nielsen

Dato : 07-01-03 18:19

Fra : Trulte Holmsen

Dato : 16-01-03 10:32

I news:3e1ad9ce.6070658@news.tele.dk tastet Dorthe bl.a dette:

> [...]
> deltage i Pyntekvisten på http://www.igroups.dk- hvis vi kan holde
> gejsten oppe, vil vi forsøge at få oprettet den omtalte undergruppe.

Er dere åpne for medlemmer fra Norge i Pyntekvisten?

Jeg har savnet en slik gruppe om husflid på norske newsgrupper, det
virker ikke som det er nok som er interessert der.

--
Trulte Avsender adressen fungerer fram til jeg mottar spam.

Jeg bruker OE-QuoteFix. Se: <URL: http://jump.to/oe-quotefix >

Fra : Dorthe

Dato : 16-01-03 12:47

> [...]
>
>Jeg har savnet en slik gruppe om husflid på norske newsgrupper, det
>virker ikke som det er nok som er interessert der.

Hej.

Du er så hjertelig velkommen ( det er alle)- gå du blot ind på
http://www.igroups.dk - og søg om medlemskab i "Pyntekvisten" Jeg skal
straks "lukke dig ind" !
Kærligst Dorthe

Fra : Zippedyr

Dato : 17-03-03 09:06

Hej.

Hvordan er det gået med en undergruppe for håndarbejder/husflid?

Jeg ville da være meget interesseret, men er ikke så velbevandret på "Nettet", at jeg har kunnet finde frem til gode grupper eller sider?

Hilsen Bente C.

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 19-03-03 18:31

"Zippedyrskrev i en meddelelse
[...]

Ja hvis nogen synes, der skal være en gruppe hvor man til hver en
tid kan 'gå ind' og snakke om håndarbejde og stille spørgsmål om
håndarbejde, så er det med at vise interessen nu, ved at skrive så
mange indlæg som muligt.

Fortælle om sine egne interesser indenfor håndarbejde og hvad man
ellers har af kreative foretagender. og det er faktisk nu det gælder.

Med venlig hilsen Ruth

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 17-03-03 09:16

"Zippedyr" <bentec@mail.tele.dk> writes:

> Hvordan er det gået med en undergruppe for håndarbejder/husflid?

Hvis der skal oprettes en undergruppe, skal der være noget mere trafik
om emnet. Men indtil da, så er man mere end velkommen til at poste i
denne gruppe. Alt det man overhovedet gider.

> Jeg ville da være meget interesseret, men er ikke så velbevandret på
> "Nettet", at jeg har kunnet finde frem til gode grupper eller sider?

Du har fundet den her. Denne gruppe er også til alt snak om hækling,
strik, patchwork, perlebroderi, dekupørsavsarbejde, drejning,
lerarbejde og hvad man ellers kan finde på.

Mvh Trine, som også håber der kommer noget mere trafik.

http://www.usenet.dk
http://www.biersted.com, billig overnatning i Nordjylland

Fra : Momsemor

Dato : 17-03-03 09:36

Hej jeg er da også interesseret i håndarbejde.
Jeg broderer en del, kan ikke strikke så meget mere p.g.a. gigt i hænderne,
så det vil da være fint at snakke med andre med samme interesse.
Karen

Fra : marian

Dato : 17-03-03 14:44

"Momsemor" <morhagen@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hænderne,
> så det vil da være fint at snakke med andre med samme interesse.

så måp vi jo hellere skrive alt det der kan kommes på, så der kan blive
nogle diskutioner.
jeg var inde på admin.dk for en måneds tid siden og søgte og de sagde at vi
skulle vise at der var interresse for en kreativ, håndværks gruppe.
og at det skulle foregå her når filialisterne var lidt roligere måske men
jeg kunne jo prøve om mit indlæg kunne ses i flokken.
de mente at der nok var belæg for sådan en gruppe, men at det skal bevises
først.
ligesom frimærke folkene gør.
ved at skrive meget.
de får vel snart en gruppe selv, det tror jeg på.
så det er bare at gå ingang.
jeg foreslog at det blev en håndværks.kreativ gruppe, hvor vi kan diskutere
alt i det kreative, m håndværk, maleri, osv.
Marian

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 19-03-03 18:48

"marian" skrev i en meddelelse

så må vi jo hellere skrive alt det der kan kommes på, så der kan blive
> nogle diskutioner.

> jeg var inde på admin.dk for en måneds tid siden og søgte og de sagde at
>vi skulle vise at der var interresse for en kreativ, håndværks gruppe.

Nå det var dig der søgte om det. Så vil jeg da ønske dig held og
lykke med dit forehavende. Jeg mener at alle typer håndarbejde fra
pileflet og lertøj til broderier og striking er noget så alment at der bør
være sådan en gruppe, hvor man kan debatere alt det man kan have
glæde af at skabe med sine hænder.

> og at det skulle foregå her når filialisterne var lidt roligere måske men
> jeg kunne jo prøve om mit indlæg kunne ses i flokken.

Det vil kunne ses, og man vil lægge mærke til det når tilstrækkelig
mange skriver om håndarbejde. Det er simpelthen det filatelisterne
gik i gang med - at få alle deres interessefæller til at komme op på
mærkerne og vise hvor mange de er, der vil bruge sådan en gruppe.

> de mente at der nok var belæg for sådan en gruppe, men at det skal
>bevises først.

Jamen det er en god ting at de mente det der nok var belæg for
en håndarbejdsgruppe.

> ligesom frimærke folkene gør.
> ved at skrive meget.

Ja det er lige netop det.

Som sagt Held og Lykke.

Med venlige hilsener Ruth

Fra : Henning

Dato : 20-03-03 00:49

"Ruth Nielsen" <elena@io.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> pileflet og lertøj til broderier og striking er noget så alment at
> der bør være sådan en gruppe, hvor man kan debatere alt det man kan

Og kalde gruppen for "flittige hænder"

Det er for resten ved at være tid til at lave pilefløjter

MVH
Henning

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 20-03-03 08:47

"Henning" skrev i en meddelelse

> Og kalde gruppen for "flittige hænder"

Du er fuld af gode ideer.

> Det er for resten ved at være tid til at lave pilefløjter

Ja, det er jo rigtigt - og mens man laver dem, sidder man og synger:
"Nu lokker atter de lange veje"... - altså også kaldet "Skærslipperens
forårssang".

Men er det sådan at du har prøvet at lave rigtige pilefløjter?

Det tror jeg ikke jeg ville kunne.

Men som du skriver ovenfor, man kan også være kreativ med
fotografering. Det prøver jeg også at være. Går tæt på blomster og
får så billederne forstørret op og sætter dem i rammer.

Hilsen Ruth

Fra : Henning

Dato : 20-03-03 15:46

> Ja, det er jo rigtigt - og mens man laver dem, sidder man og synger:
> "Nu lokker atter de lange veje"... - altså også kaldet
> "Skærslipperens forårssang".

................ og jeg har skåret en grøn skalmeje,
bag piledammen, ved Holsterbro *G*

> Men er det sådan at du har prøvet at lave rigtige pilefløjter?

Kun de primitive med een tone

Man tage en skarp kniv og skærer en passende længde
af en pilegren......... og så fløjter man på den

> Men som du skriver ovenfor, man kan også være kreativ med
> fotografering. Det prøver jeg også at være. Går tæt på blomster og
> får så billederne forstørret op og sætter dem i rammer.

Ja det kan være flot, jeg havde et kamera til 6x9 mm film, så
kunne jeg forstørre op til en hel væg, hvis eller jeg havde hast råd
til fotopapir :-9 Noget af det sjove ved at fotografere var at
fremkalde og selv kopiere, der kom noget papir frem der hed
ciba-crom, så kunne man lave billeder efter dias, nemt

MVH
Henning, der også gerne vil være med til at skabe trafik
for at oprette en generel samler-gruppe.

Fra : Nette

Dato : 22-03-03 09:01

"Henning" skrev i en meddelelse
> Det er for resten ved at være tid til at lave pilefløjter

Hvad med hyldefløjter?
De kræver lidt mere, men er sjove og lave, også for børn.
( Hyldegrenens indmad er porøs og nem at skrabe ud med en syl/strikkepind)

Nette

Fra : Henning

Dato : 22-03-03 15:30

"Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> De kræver lidt mere, men er sjove og lave, også for børn.
> ( Hyldegrenens indmad er porøs og nem at skrabe ud med en

Det ved jeg nu ikke, om det er sværere, man gør jo som
med bambus og sammenføjer en række stadig kortere
stykker og har så en panfløjte

MVH
Henning

Fra : Henning

Dato : 22-03-03 16:45

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det ved jeg nu ikke, om det er sværere, man gør jo som
> med bambus og sammenføjer en række stadig kortere
> stykker og har så en panfløjte

Ps.
Men jeg brugte nu hyldegrene til at lave tændstik pistoler
af

MVH
Henning

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 19-03-03 18:50

"Ruth Nielsen" <elena@io.dk> writes:

> [...]
>
> Fortælle om sine egne interesser indenfor håndarbejde og hvad man
> ellers har af kreative foretagender. og det er faktisk nu det gælder.

Jeg kan ikke finde ud af ovenstående. Det ser ud til at det er et
"spørgsmål" og et "svar", men det er helt umuligt at finde ud af hvad
der er hvad. Jeg ved ikke hvis newsreader der giver problemer, men
måske den pågældende lige ville kigge på markeringen af det man svarer
på, altså sådan som beskrevet her:
http://www.usenet.dk/netikette/linje.html, nederste afsnit.

Mvh Trine

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 19-03-03 19:15

"Trine Kornum Christiansen" skrev i en meddelelse

> [...]
> der er hvad. Jeg ved ikke hvis newsreader der giver problemer, men
> måske den pågældende lige ville kigge på markeringen af det man svarer

Jeg kan kun sige at jeg hver dag skriver i flere forskellige grupper og
at jeg ville have fået det at vide, hvis der var noget galt med mine indlæg.

Nu har jeg sat en linje som adskiller hvad Dorte C skrev og hvad
jeg har svaret. Så kan man i hvet fald ikke tage fejl af, hvad der er
hvad.

Hilsen Ruth

Fra : Henning

Dato : 20-03-03 00:54

> Jeg kan kun sige at jeg hver dag skriver i flere forskellige grupper
> og
> at jeg ville have fået det at vide, hvis der var noget galt med mine
> indlæg.

Du bruger Outlook Express 5.5 du kunne evt opdatere til 6 eren
og i øvrigt hente diverse opdateringer hos MS-update.

MVH
Henning

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 20-03-03 08:52

> Du bruger Outlook Express 5.5 du kunne evt opdatere til 6 eren
> og i øvrigt hente diverse opdateringer hos MS-update.

Hmm jah, det kunne jeg selvfølgelig, men jeg kender een som gjorde
det for nylig, og det medførte at hun nu overhovedet ikke kan finde de
billeder hun havde siddende i mapper. Og hun havde forskelligt andet
bøvl med det hele, som hun ikke havde haft før.

Så jeg har ikke ligefrem følt mig tilskyndet til at gøre det.

Med venlig hilsen Ruth

Fra : Henning

Dato : 20-03-03 16:27

> [...]
> bøvl med det hele, som hun ikke havde haft før.
>
> Så jeg har ikke ligefrem følt mig tilskyndet til at gøre det.

Når der er tale om en opdatering af OE, vil den bibeholde
dine adresser og øvrige mapper, når den installerer sig oven på
den gamle udgave, det er faktisk en god ide, at besøge Windows
update i ny og næ og få de sidste opdateringer, der ofte har noget
med sikkerhed mod hacker angreb at gøre.

MVH
Henning

Fra : Zippedyr

Dato : 25-03-03 15:11

Hej Trine.

Jeg tager tilrettevisningen til mig og håber at lære heraf.

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i en meddelelse news:uhe9z2qmh.fsf@trinekc.dk...
> [...]
Du skriver:

> [...]
> der er hvad. Jeg ved ikke hvis newsreader der giver problemer, men
> måske den pågældende lige ville kigge på markeringen af det man svarer

Jeg har prøvet at læse lidt på det henviste link,
men jeg har ikke fundet de forskellige indstillinger i OE6.

Jeg har i "dk.velkommen" fået at vide, at min
linielængde ikke er i orden, men har ikke kunnet finde ud af
at tilpasse den.
Noget lignende gør sig gældende med tegnsættet.

Hilsen Bente C.

Fra : Henning

Dato : 25-03-03 16:16

"Zippedyr" <bentec@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har i "dk.velkommen" fået at vide, at min
> linielængde ikke er i orden, men har ikke kunnet finde ud af
> at tilpasse den.
> Noget lignende gør sig gældende med tegnsættet.

Hej Bente

Gå ind i menuen funktioner videre til indstillinger,
her aktiverer du fanebladet send, der markerer du
ud for : format for afsendelser af nyheder der hvor der
står almindelig tekst, der efter går du ind i indstillinger for
almindelig tekst, i den øverste boks markerer du at du ønsker
mime og i den lille dialogboks skal der stå ingen.

nederst i samme billede er der en boks for linielængde/
antal tegn, den sætter du til 72
og indryk, bruger du tegnet > tryk ok, derefter inden
du går ud af menuen, trykker du på anvend

Når du er i samme menu, send, så er der en bjælke
hvor der står internationale indstillinger, her skal du lige
kontrollere at OE er sat op til: vesteuropæisk iso.

Jeg skifter uanset indstillinger, altid linelængden manuelt,
når jeg fornemmer, at jeg er ved at nå 70 tegn, mellemrum
er også et tegn
Jeg bruger også et lille program der hedder quotefix,
der bryder linier om, når jeg svarer på indlæg og markere
citeret tekst med forskellige farver

MVH
Henning

Fra : Zippedyr

Dato : 26-03-03 01:17

Hej Henning.

Du skrev:

> [...]
> hvor der står internationale indstillinger, her skal du lige
> kontrollere at OE er sat op til: vesteuropæisk iso".

Jeg håber nu, at jeg har fået ændret tingene, så vi igen kan komme til
at snakke håndarbejde her på listen.

Mange tak for hjælpen og venligheden fra dig og også tak til Trine.

Hilsen Bente.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-03-03 10:35

> [...]
> billeder hun havde siddende i mapper. Og hun havde forskelligt andet
> bøvl med det hele, som hun ikke havde haft før.

Fik hun problemer med billeder, da hun opdaterede Outlook Express? Er
du sikker på at det ikke var Internet Explorer eller Windows? Det kan
i hvert fald godt drille lidt.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 25-03-03 15:52

"Zippedyr" <bentec@mail.tele.dk> writes:

> Jeg tager tilrettevisningen til mig og håber at lære heraf.

Alletiders. Det er så svært at udtrykke sig, så folk ikke bliver sure,
men denne gang lykkedes det mig heldigvis. :)

> [...]
> linielængde ikke er i orden, men har ikke kunnet finde ud af
> at tilpasse den.
> Noget lignende gør sig gældende med tegnsættet.

Der er en gruppe, hvor der sidder nogle smarte mennesker som ved en
masse om OE6. Selv aner jeg intet om den, men prøv i
dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express